2021-05-13, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Du är empatistörd.
HB gör sin grej. Man kan tycka vad man vill om hans budskap. Jag håller inte med.
Du är en svag människa. Sedan kan du prata röv, anus och kroppsöppningar.l

Vad är lösningen på honom som det är synd om enligt dig. Det handlar inte om hans budskap. Det handlar som vi säger om att han ljuger för folk för att få in pengar via swisch. Pengar som han super upp. Du tycker att han ska vara fridlyst av någon anledning. Du vet inget om mig och jag är verkligen inte svag. Men då du skriver att du ska kolla upp mig och att klockan tickar så skrev jag att du kan stoppa upp den i arslet
Citera
2021-05-13, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Tror han klarar sig rätt ok på swishtiggeriet.

Tur för Hb och Rask är att man inte behöver skatta på gåvor, annars skulle dom ligga riktigt risigt till med skulder+nolltaxering.

Jo det får man. Helena Edlund har råkat ut för just det och blivit sköntaxerad.

http://helenaedlund.se/infor-skatteverkets-beslut-ar-vi-alla-rattslosa/
Citera
2021-05-13, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Ingen har väl hävdat sig att det ska vara ok att fortsätta ljuga?

Skicka varann en rövbild så är ni kompisar igen.

Igen ? Vi har aldrig varit kompisar och nej. Jag klarar mig 🥴
Citera
2021-05-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Jo det får man. Helena Edlund har råkat ut för just det och blivit sköntaxerad.

http://helenaedlund.se/infor-skatteverkets-beslut-ar-vi-alla-rattslosa/
En privat blogg? Tillåt mig att tvivla.

Gåvoskatten och arvsskatten är sedan länge borttagna i Sverige.

Är detta sant kanske man borde anmäla aset Rask till skatteverket så han får sina fiskar varma
Citera
2021-05-14, 00:03
Avslutad
Citat:

Är detta sant kanske man borde anmäla aset Rask till skatteverket så han får sina fiskar varma

Det vet jag. Men de kan räkna det som arbete för en sak. Hon är en sk swärjevän och rätt känd faktiskt. Mytomanen pratar ju öppet om sitt arbete och att han tjänar mycket på swisch. Läs inläggen i bloggen. Hon är dömd i två instanser att betala. Inget hon hittat på. Du kan ta fram domarna om du inte hittar dom på hennes blogg. Ja anmäl Rask du 😉
Citera
2021-05-14, 00:05
Medlem
Citat:

Hon har även gråtit ut i Swebbtv om att det är jättesynd om henne. Swebbtv som också lyft fram bland annat HB's "sanningar" och som påstår sig vara oberoende trots att många programledare och reportrar är öppna med att de tillhör afs. Vetenskapsförakt är ständigt återkommande. De är inget annat än propaganda i nya kläder. Journalistik är det i vart fall inte.
Citera
2021-05-14, 00:21
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why
Hon har även gråtit ut i Swebbtv om att det är jättesynd om henne. Swebbtv som också lyft fram bland annat HB's "sanningar" och som påstår sig vara oberoende trots att många programledare och reportrar är öppna med att de tillhör afs. Vetenskapsförakt är ständigt återkommande. De är inget annat än propaganda i nya kläder. Journalistik är det i vart fall inte.

Kliv inte ens i den brunnen är du snäll. De flesta Journalister sympatiserar med något parti. MSM är värre alla dagar, just av anledningen att de döljer det.
Citera
2021-05-14, 00:29
Medlem
Citat:

du kan inte ha en youtube kanal och be om swish det räknas som att du utför ett arbete och en tjänst du ska skatta för swish det är inga gåvor och kan aldrig räknas som en gåva. Rask, bergmark, mattikainen, rask sambo vad hon nu heter och alla andra som tar emot swish skall anmälas på skatteverkets hemsida för skattefusk. Dom ligger mkt risigt till.
Citera
2021-05-14, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av why

Jag har haft att göra med henne en gång då hon kontaktade mig. Angående vad skriver jag inte då jag inte vill outa mig här. Hon vill ju framstå som en fin människa med hög moral men då visade hon sin rätta sida. Mycket otrevlig och dryg. Skenhelig är rätta ordet.
Citera
2021-05-14, 07:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Man får såklart skarva, överdriva och till och med ljuga - inte olagligt. Men, moraliskt tveksamt när han antyder att pengarna är till för att han "ska överleva".

Hade jag levt på marginalen men ändå skänkt HB en tvåhunka hade jag känt mig sviken om jag i en video fick höra att lunchen var en hamburgare med pommes på restaurang på Vasagatan (ca. 185:- + kostnad för dryck). Jag hade velat se någon typ av (dokumenterad) uppoffring: att han sökt jobb, att han käkat lite yoghurt och musli, pantat en säck med burkar han fått och så vidare. Och sen drickat: även om han köper billigt vin så uppskattar jag att han dricker för minst 100:- i snitt, per dygn --> minst 3000:- varje månad...
Citera
2021-05-14, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
20 sek https://rumble.com/vfkqr9-varfr-anvnda-yotube.html

Han har den kvar på Rumble än! Han skäms alltså inte eller vet han inte ? 🥴
Citera
2021-05-14, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Såg att "Grillkungen" & "SwedishYoutuber" fick uppmärksamhet i dag av HB. Grattis!

Han bryr sig inte 😂 Dom kan ju ta och försöka självs att göra en kanal och tjäna mycket pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in