2020-10-08, 11:26
Medlem
Att bara skylla på invandrare när det gäller gängbildning är helt fel. Samma sak händer om man sätter svennar i trångbyggda hyresrätter och stänger fritidsgården, som vår vän Stefan sa.
Alla minns väl TP-gänget tex. https://www.mitti.se/nyheter/de-var-fruangens-forsta-ungdomsgang/Ldemhq!r5Pb6SHwddmsiPKMdxMigA/
Citera
2020-10-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Har aldrig påstått något sådant utan jag ”förklarade” endast hur de där MENA folket tänker och tycker.

Tror inte du kan säga att ett helt MENA folk tänker så. Bättre utbildad måste du vara hoppas jag... Det där är ett gangstersätt att hantera saker på. Inte bara MENA som beter sig så utan du kan se sånt bland andra kriminella gäng i världen.

Att man ska behöva förklara en sån sak för personer idag är helt sjukt..
Citera
2020-10-11, 01:02
Medlem
Nån som hört vem som kan ha legat bakom detta? Hur wissem var som person? Umgänge mm?
Citera
2020-10-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niksanpiksan
Nån som hört vem som kan ha legat bakom detta? Hur wissem var som person? Umgänge mm?

Inte så mycket information om vem som har gjort det än, men har du sett det jag la upp innan, Instagram bilden som en rappare från Märsta la upp på ett gäng maskerade personer där en står på en elsparkcykel, den som sköt Wiss*m flydde iväg på just en sådan, och jag tror att många på den där bilden är med i Märsta nätverket så dom kanske har något med det där att göra.

Jag kände Wiss*m när vi var yngre och bodde på samma gata som hans familj och där han blev skjuten, han höll väl redan som ung på med en massa skit, men umgänge och så har jag ingen koll på, han var iaf inte med i något gäng

Nu i helgen så var insatsstyrkan i Märsta på någon insats och tog iväg två personer, kan ha något med mordet att göra
Citera
2020-10-30, 10:27
Medlem
Jahbrahs avatar
Det finns en video från bussen där man ser skytten tydligt komma upp till offret och skjuta.

Någon som sitter på den?
Citera
2020-10-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Det finns en video från bussen där man ser skytten tydligt komma upp till offret och skjuta.

Någon som sitter på den?
Oj, spännande! Hoppas den kommer upp 🍿
Citera
2020-11-03, 17:14
Medlem
Citat:

Någon som sitter på den?

Vart har du hört det??

får se om den kommer upp då, vet inte riktigt vart man kan få tag på videon
Citera
2020-11-03, 18:38
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhettoBird195
Vart har du hört det??

får se om den kommer upp då, vet inte riktigt vart man kan få tag på videon

Från personer som jobbar med fallet. Men de lär inte läcka dock
Citera
2020-11-03, 20:30
Medlem
Citat:
Från personer som jobbar med fallet. Men de lär inte läcka dock

Nä det hade varit rätt så oprofessionellt gjort, och så är det väl ändå svårt att få tag på filmen själv eftersom det är bara sl och polisen som har tillgång till den.
Citera
2021-01-22, 13:19
Medlem
En gripen och begärd häktad för inblandning:
Citat:
En 22-årig kvinna har gripits misstänkt för mordet i Märsta i höstas. Hon begärdes i dag häktad, och förhandlingarna hålls i eftermiddag, uppger tingsrätten.

[...]

Enligt Aftonbladets källor misstänker polisen inte att den 22-åriga kvinnan var den som avlossade skotten.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/22-aarig-kvinna-gripen-foer-mord-skoet-ihjael-man.AdbvgFpQ5
Citera
2021-01-22, 13:40
Medlem
Citat:
I tisdags – drygt tre månader efter mordet – greps en 22-årig kvinna. Hon är folkbokförd på en adress norr om Stockholm, och är tidigare dömd för bland annat brott mot knivlagen och snatteri.

Åklagare Rickard Wahlqvist vill inte kommentera varför kvinnan har blivit aktuell i mordärendet, men säger:

– Men det stämmer att jag begärt en person häktad i första hand på sannolika skäl för mord i Märsta den 2 oktober förra året.

Letar ni efter fler misstänkta?

– Jag vill inte kommentera det heller. Vi är i ett känsligt läge och det är ett allvarligt brott som vi utreder.
https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-gripen-misstanks-for-mord-pa-oppen-gata/
Citera
2021-01-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
En gripen och begärd häktad för inblandning:

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/22-aarig-kvinna-gripen-foer-mord-skoet-ihjael-man.AdbvgFpQ5

Vem är tjejen? Vad heter hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in