Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Jag har följt läkarnas och Trumps uttalanden ganska noga, och är helt säker: tidigare har de direkt förnekat att han haft feber vid något tillfälle efter första heldagen på sjukhuset. Att man kan ha lunginflammation (vilket Trump nästan säkert hade ännu första dagen efter återkomsten till Vita huset) helt utan feber är ju bara trams.
Trump begriper nästan ingenting om hur pandemier och smittskydd fungerar, och han vågar inte heller låta kunniga experter ta för mycket plats i den här frågan.

Dr. Vin Gupta sade under en intervju, med Rachel Meadows på MSNBC, att han är absolut säker på att Trump hade lunginflammation när han gick upp för trappan till Vita huset förra måndagen, 5:e oktober. Han säger att skulle han vilja se röntgenbilderna av Trumps lungor, och att han inte förstår varför Vita huset inte släpper dem.
https://www.msnbc.com/rachel-maddow/watch/trump-treatment-suggests-covid-19-pneumonia-white-house-evasive-93205061727
Enligt den här artikeln så verkar åsikterna skilja sig åt huruvida Trump hade lunginflammation eller ej. Man tar upp tre exempel, tre olika läkares synpunkter, varav Dr. Vin Guptas intervju med Meadows är den första.
Den andra läkaren, CBS News läkare Dr. John LaPook, är inte lika övertygad, men tror ändå att det är lunginflammation, "för ifall röntgenbilderna av hans lungor hade varit normala, så skulle man ha skrikit sig hesa om att så var fallet."
Den tredje läkaren, Dr. Jen Ashton, som arbetar åt ABC News, ska ha sagt att det var ett "typexempel vad gäller spekulation," då presidentens läkarteam inte hade offentliggjort diagnosen. Trumps doktorer ska ha sagt att man på bilderna av hans lungor hade hittat något, men att det kunde vara något annat än lunginflammation.
"Vi vet inte exakt vad de har hittat, så därför vill jag inte dra några konklusioner," ska Ashton ha sagt.
https://abcnews.go.com/Health/wireStory/analyzing-trumps-illness-humbling-medias-med-teams-73494603
Så det verkar så vitt jag förstå råda delade meningar huruvida Trump hade lunginflammation efter det att han kommit tillbaka till Vita huset efter sin vistelse vid militärsjukhuset Walter Reed.