Citat:
Hur mycket bör man lita på mätningarna egentligen? Jag minns att Hillary enligt mätningarna, ledde överlägset och vi vet alla hur det gick. Jag tror Trump kommer vinna på detta i slutändan om han faktiskt gör rallies och debatter över länk. Det målar en viss bild när han trots coronasmitta kämpar på. Trump är bra för börsen och Biden för ekonomin som helhet, därför hoppas jag på Trump. Vi hade inte sett en sådan återhämtning på börsen utan hans stimulus (jfr vilka krav demokraterna ställde för att få igenom stimulus 2.0 t.ex.).
Nu kommer de första mätningarna efter debatten. Biden drar ifrån rejält. amerikanska folket ger alltså tydligt segern i debatten till Joe Biden. Han har flyttat fram sina positioner ytterligare något.
Enligt Reuters/Ipsos är Biden i klar ledning 51 procent mot 41 procent.
NBC/WSJ:s har en ännu större ledning för Biden 53 procent mot 39 procent för Trump.
Reuters undersökning som genomfördes efter det att Trump insjuknat ställde också ett antal frågor med
hänvisning till detta, så här svarade de tillfrågade;
57 procent av de tillfrågade sa att de inte höll med om Trumps coronastrategi,
65 procent trodde inte att Trump skulle blivit sjuk ”om han tagit coronaviruset på större allvar”.
55 procent tror att Trump ljuger om Coronan medan endast 34 procent tror att han talar sanning
67 procent av de tillfrågade amerikanerna vill stoppa personliga kampanjmöten
59 procent tycker att presidentdebatterna bör skjutas upp tills Trump återhämtat sig från coronaviruset.
Enligt Reuters/Ipsos är Biden i klar ledning 51 procent mot 41 procent.
NBC/WSJ:s har en ännu större ledning för Biden 53 procent mot 39 procent för Trump.
Reuters undersökning som genomfördes efter det att Trump insjuknat ställde också ett antal frågor med
hänvisning till detta, så här svarade de tillfrågade;
57 procent av de tillfrågade sa att de inte höll med om Trumps coronastrategi,
65 procent trodde inte att Trump skulle blivit sjuk ”om han tagit coronaviruset på större allvar”.
55 procent tror att Trump ljuger om Coronan medan endast 34 procent tror att han talar sanning
67 procent av de tillfrågade amerikanerna vill stoppa personliga kampanjmöten
59 procent tycker att presidentdebatterna bör skjutas upp tills Trump återhämtat sig från coronaviruset.