2020-10-04, 23:25
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu kommer de första mätningarna efter debatten. Biden drar ifrån rejält. amerikanska folket ger alltså tydligt segern i debatten till Joe Biden. Han har flyttat fram sina positioner ytterligare något.

Enligt Reuters/Ipsos är Biden i klar ledning 51 procent mot 41 procent.
NBC/WSJ:s har en ännu större ledning för Biden 53 procent mot 39 procent för Trump.

Reuters undersökning som genomfördes efter det att Trump insjuknat ställde också ett antal frågor med
hänvisning till detta, så här svarade de tillfrågade;

57 procent av de tillfrågade sa att de inte höll med om Trumps coronastrategi,
65 procent trodde inte att Trump skulle blivit sjuk ”om han tagit coronaviruset på större allvar”.
55 procent tror att Trump ljuger om Coronan medan endast 34 procent tror att han talar sanning
67 procent av de tillfrågade amerikanerna vill stoppa personliga kampanjmöten
59 procent tycker att presidentdebatterna bör skjutas upp tills Trump återhämtat sig från coronaviruset.
Hur mycket bör man lita på mätningarna egentligen? Jag minns att Hillary enligt mätningarna, ledde överlägset och vi vet alla hur det gick. Jag tror Trump kommer vinna på detta i slutändan om han faktiskt gör rallies och debatter över länk. Det målar en viss bild när han trots coronasmitta kämpar på. Trump är bra för börsen och Biden för ekonomin som helhet, därför hoppas jag på Trump. Vi hade inte sett en sådan återhämtning på börsen utan hans stimulus (jfr vilka krav demokraterna ställde för att få igenom stimulus 2.0 t.ex.).
Citera
2020-10-04, 23:27
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Trump la ut en ny video nyss. Oj vad osammanhängande och snurrigt. Men på benen. Happy hypoxia on steroids? https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1312864232711520257

Fan gubben har ju mer energi som 74 åring med covid än vad jag som hyffsat vältränad 30ish åring har under en mancold.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Hur mycket bör man lita på mätningarna egentligen? Jag minns att Hillary enligt mätningarna, ledde överlägset och vi vet alla hur det gick. Jag tror Trump kommer vinna på detta i slutändan om han faktiskt gör rallies och debatter över länk. Det målar en viss bild när han trots coronasmitta kämpar på. Trump är bra för börsen och Biden för ekonomin som helhet, därför hoppas jag på Trump. Vi hade inte sett en sådan återhämtning på börsen utan hans stimulus (jfr vilka krav demokraterna ställde för att få igenom stimulus 2.0 t.ex.).

Mätningarna visar bara vad folket tycker, Clinton fick flest röster men vann inte rätt stater.
Citera
Medlem
Citat:
Trump la ut en ny video nyss. Oj vad osammanhängande och snurrigt. Men på benen. Happy hypoxia on steroids? https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1312864232711520257

Så han ska ut och sprida viruset till sina trotjänare på gatan? Smart!
Citera
2020-10-04, 23:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det börjar väl kännas lite som Game Over Trump!

Det visar sig, men hade han gjort bättre ifrån sig under debatten och faktiskt undvikit o bli smittad så tror jag att han hade haft bättre siffror
Citera
2020-10-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Nu svamlar du mest. USA har hårdare rekommendationer än Sverige när det gäller corona. CDC uppmanar ju även till maskanvändning vilket vi inte gör i Sverige t.ex. Lägg där till att flera delstater har stängt ned till och från.

Det var inte ens dig jag svarade på
"D.v.s inga lockdown, stanna hemma om man är sjuk, håll avstånd etc. Sverige och Trump sitter i samma båt."
Citera
2020-10-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Det är som sagt UV-ljus som han avser. Men en lögn som upprepas tillräckligt ofta blir ju till en sanning som Goebbels sa.

Jaså. Suck.
Citera
2020-10-04, 23:30
Medlem
0rganets avatar
Citat:

En maskförsedd person som inte går att se vem denne är, men stöder Donalds påstående "att han kan sitta i en bil" är ok!
https://twitter.com/MollyJongFast/status/1312867225649504258?s=20
Citera
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det var inte ens dig jag svarade på
"D.v.s inga lockdown, stanna hemma om man är sjuk, håll avstånd etc. Sverige och Trump sitter i samma båt."

Trump är ju emot lockdowns medans demokrater är för det. Eller vad menar du?

Så summa summarum, USA har tagit till betydligt kraftigare åtgärder än Sverige. Vad är din poäng?
Citera
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Strategiskt en timme innan olje- och index futures öppnar. Sista meningen är lite märklig; "We love what's happening", förmodligen syftar han väl på stödet men lite klantigt formulerat ändå...
Citera
2020-10-04, 23:31
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaså. Suck.

Ja, man blir lite trött på lögner. Se hela presskonferensen så klarnar det.
Citera
2020-10-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulbazdin
Så han ska ut och sprida viruset till sina trotjänare på gatan? Smart!

Jävlar vad pigg han verkade. Jag har själv haft covid och jag orkade knappt gå från vardagsrummet till köket, jag hade inte lust med något....

Kul! Trump är nog tillbaka på banan om en vecka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in