2020-10-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det blir exakt likadant som det är nu med andra ord.

I 4 år(!) har "Demokraternas anhängare" försökt få Trumps vinst till allt ifrån Putin hackat systemet till att folk inte vet vad man röstat på. "Vänstern" har på egen hand polariserat USA så att det skulle ske en motreaktion är helt naturligt nu när man piskat upp stämningen.

Hade man istället lutat sig tillbaka och sagt att Trump vann, jaja vi får se hur det går så hade det inte blivit lika polariserat heller.

Jag hoppas verkligen att Trump vinner valet, inte minst för att visa "generation X" att man inte alltid får som man vill och man får helt enkelt gilla läget.

Polariseringen startade långt före Trump, den går tillbaka åtminstone till Reagans sista år. Men framförallt sedan mitten av 90.talet har både kongressen och media blivit allt mer polariserade. Trump har kunnat exploatera detta klimat som ingen annan.
Citera
2020-10-04, 20:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Nej egentligen inte! Det hela är mycket enkelt. Låt mig ta en stund o förklara!

Hydro funkade men det kommer med en massa bieffekter! Den han tar nu har exakt samma effekt som Hydro, fast utan några bieffekter.

Men det vet du ju! För det var precis det jag förklarade för dig innan.
Ja, jag finner detta väldigt udda att trumpen förmanade att COVID-19 patienter skulle KRÄVA hydro. som behandling.
Varför kräver inte trumpen detta nu i sin sjukdom, anar ett extremt hyckleri här.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du har klart för dig att medicinsk, klinisk och farmakologisk forskning är internationell, hoppas jag? Om en samlad internationell, kvalificerad forskarvärld säger att HCK inte är effektivt mot Corona utan tvärtom har många farliga biverkningar, så behöver svenska forskare naturligtvis inte börja från noll och testa sig fram till samma kunskap.
De tar alltid upp en studie som påvisar att hydro funkar, men glömmer av den samlade forskningen berättar nått helt annat.

Finner det udda att trumpen inte tar HCK, då han uppmanande att COVID-19 patienter skulle kräva den medicineringen.
Men nu är trumpen med corona, så kräver inte trumpen medicinen, det är extremt udda faktiskt.
Kan det vara så inte ens trumpen tror på sitt egna ord?
Citera
2020-10-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du förstår, Trump är sin egen bästa Folkhölsomyndighet. Allt han säger och gör är så mycket bättre än vad nån statsbyråkrat klarar av.

Varför blev han då så sjuk, undrar du? Jo det är Kinas fel. Dom har smittat tjocka Bertha med virus genom sin app TIK-TOK. Trump hatar TIK-TOK.

Nej det är mer det faktum att bakom Trump står det en helt egen stabb med direkt insikt i deras folkhälsomyndighet till skillnad från en vanlig svensk. Så när Trump säger att Klorin fungerar, så är det inte något ni inte får reda på förens några veckor senare.

Citat:
Disinfectants
Virus loses infectivity after exposure to different commonly used disinfectants and fixatives.
https://www.who.int/csr/sars/survival_2003_05_04/en/#:~:text=Heat%20at%2056%C2%B0C

Eller varför inte påståendet att viruset skulle dö av något sorts UV-ljus?
Citat:
Heat at 56°C kills the SARS coronavirus at around 10000 units per 15 min (quick reduction).
https://www.who.int/csr/sars/survival_2003_05_04/en/#:~:text=Heat%20at%2056%C2%B0C

Det är verkligen inte mer komplicerat!
Citera
2020-10-04, 20:26
Medlem
Ja, vilka dårar.

Vi får se i veckan om det kommer fram nåt mer om när han testade positivt och var fan han hittade på under tiden eller om han bara blir frisk och det glöms av.
Citera
2020-10-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, jag finner detta väldigt udda att trumpen förmanade att COVID-19 patienter skulle KRÄVA hydro. som behandling.

Jaha? Du låtsas tycka att det skulle vara udda? Varför det? Det är väl klart att han rekommenderar folk att kräva ut medicin som visat att det funkar?

Han vill ju att mindre folk ska dö än nödvändigt.. Hade inte du velat det om du var president där?

Citat:
Varför kräver inte trumpen detta nu i sin sjukdom, anar ett extremt hyckleri här.

Har jag svarat på åt dig två gånger redan.
Citera
2020-10-04, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Klart att han fått dropp så länge han varit sjuk i fall han behöver bli nedsövd. Är du dum eller?

Du verkar väldigt nervös för hans hälsa, själv konstaterar jag att han blivit mycket bättre och är nöjd med det. Det är viktigt att valrörelsen kommer igång i någon mån i alla fall.
Du låter oerhört sjukvårdskunnig. Trump har alltså fått dropp, det tar vi som fakta från dig.

Hör gärna av dig när du har fantiserat fram ny information. Jag vill gärna höra om gastroskopierna, ljumskbråcksoperationen och dialysbehandlingen som Trump med all sannolikhet ska gå igenom enligt dig.
Citera
2020-10-04, 20:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej det är mer det faktum att bakom Trump står det en helt egen stabb med direkt insikt i deras folkhälsomyndighet till skillnad från en vanlig svensk. Så när Trump säger att Klorin fungerar, så är det inte något ni inte får reda på förens några veckor senare.

Eller varför inte påståendet att viruset skulle dö av något sorts UV-ljus?

Det är verkligen inte mer komplicerat!
Varför sprutar då doktorerna då inte ned Klorin i lungorna på trumpen, det var ju jätte bra sade trumpen.

Har någon sagt att UV-ljus inte dödar corona?
Undrar då det dödar alla celler sakta med säkert.
Citat:
Jaha? Du låtsas tycka att det skulle vara udda? Varför det? Det är väl klart att han rekommenderar folk att kräva ut medicin som visat att det funkar?

Han vill ju att mindre folk ska dö än nödvändigt.. Hade inte du velat det om du var president där?

Har jag svarat på åt dig två gånger redan.
Men om nu HCK var så bra, varför kräver inte trumpen att få bli medicinerad av denna medicin?
Finner det udda nu när trumpen är sjuk i COVID-19, vänligt VÄLDIGT udda.

Jag tror inte trumpen vill färre ska dö, för då hade trumpen gjort mer.
Inte heller pressat de södra delstaterna att öppna upp och utan att hamra in budskapet om hur man ska göra för förhidnra smittan nå dig.
Inte heller hade trumpen gjort några smittspridare rallies.

Jag anar en stor portion av hyckleri här, och man inser att trumpens ord inte betyder nått för trumpen ens.
Citera
2020-10-04, 20:35
Medlem
Trump har 95% chans att överleva enligt John Campbell:

https://www.youtube.com/watch?v=LOZK735Yg7U

Låter väl rätt osannolikt att Trump skulle stryka med med andra ord.

Och antagligen kommer han att vinna röster på att ha varit sjuk och sedan tillfriskna.
Citera
2020-10-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför sprutar då doktorerna då inte ned Klorin i lungorna på trumpen, det var ju jätte bra sade trumpen.

Därför att du inte ställde upp på o vara en försöks kanin till det. Så indirekt är allt det här ditt fel!

Citat:
Jag tror inte trumpen vill färre ska dö, för då hade trumpen gjort mer.

Gjort mer? Snälla du Trumpen har en dödsiffra på bara 2% i hela USA.. Det är låg siffra.. I Sverige är vi istället uppe i hela 6%.. Menar du att Löfven inte bryr sig o borde ha gjort mer?
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-10-04 kl. 20:43.
Citera
2020-10-04, 20:36
Medlem
Eagle-eyed viewers claim the White House edited out a cough from Donald Trump's Walter Reed video address after spotting bizarre moment - while others say it's just a hiccup
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8802887/Did-White-House-edit-cough-video-Walter-Reed.html
Donald Trump on Saturday night published a Twitter video update. The president spoke for four minutes, but some believe the video was edited. In the clip the president appears to stifle a cough, but some people think it is a sign it has been edited. Several editors suggested it appeared Adobe Premiere had been used. Social media on Saturday was awash with theories as to the strange moment
Det är alltid ett lika spännande ögonblick när Trump öppnar munnen 🤡
Citera
2020-10-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Trump har 95% chans att överleva enligt statistiken (intervju med John Campbell):

Och antagligen kommer han att vinna röster på att ha varit sjuk och sedan tillfriskna.

Fast risken att han är borta minst några veckor är mycket högre. Hur hög vet jag inte. Nu har de kanske ljugit om tidslinjen och han är redan på väg att bli frisk.

Då blir frågan hur många av dem han smittat som dör.
Citera
2020-10-04, 20:43
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Trump har 95% chans att överleva enligt John Campbell:

Trump har 100% chans att överleva. Den gubben viker sig inte för influensan (ja, covid19 är hittepå)
Dock visar spektaklet att Trump precis som alla dom andra är lika mycket deep state.
Röster är orelevant. Valet är riggat så vill deep state att Biden vinner så vinner Biden. Vill dom att Trump vinner så vinner Trump. Det finns inget mellanting, det är tyvärr så det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in