Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-01, 03:08
  #1
Medlem
Hej,

Har jag förstått det rätt? man kan borsta tänderna med en speciell tandkräm som remineraliserar emaljen och därmed bygger upp den, "återställer den"?

Om det är så.... WAOW! varför använda annan tandkräm då?
Citera
2020-10-01, 03:47
  #2
Medlem
321js avatar
http://www.tf.nu/nyhet/tandkramen-som-lagar-emaljen/

Kan tandkräm laga emaljen?
Citera
2020-10-01, 04:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
http://www.tf.nu/nyhet/tandkramen-som-lagar-emaljen/

Kan tandkräm laga emaljen?
Det där med hjärnan var läskigt att läsa! :O
Citera
2020-10-01, 04:51
  #4
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Det där med hjärnan var läskigt att läsa! :O

Håller med om det, det lät obehagligt.
__________________
Senast redigerad av 321j 2020-10-01 kl. 05:05.
Citera
2020-10-01, 22:00
  #5
Medlem
Pengabingens avatar
WOW var kan jag köpa detta, mina mardrömmar om att mina tänder går sönder behöver lindras.
För att inte tala om hur jävla dyrt det är att laga tänderna.

Var köper jag detta?
Citera
2020-10-01, 22:13
  #6
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
WOW var kan jag köpa detta, mina mardrömmar om att mina tänder går sönder behöver lindras.
För att inte tala om hur jävla dyrt det är att laga tänderna.

Var köper jag detta?
Finns ett flertal tandkrämer med hydroxyapatit på apoteken, oftast i de sorter som lindrar ilningar.
Citera
2020-10-01, 22:15
  #7
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Finns ett flertal tandkrämer med hydroxyapatit på apoteken, oftast i de sorter som lindrar ilningar.

Hmm jag har försökt att söka upp dessa men hittade inga förutom suspekta nätshoppar, vilka på apoteket innehåller hydroxyapatit?
Citera
2020-10-01, 22:20
  #8
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Hmm jag har försökt att söka upp dessa men hittade inga förutom suspekta nätshoppar, vilka på apoteket innehåller hydroxyapatit?
Googlade bara lite snabbt nu på några vanliga nätapotek såsom apoteket.se och apotea.se och några exempel är Gum SensiVital+, BioRepair, DentiPro, Brilliant Smile original osv.
Citera
2020-10-01, 23:39
  #9
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Googlade bara lite snabbt nu på några vanliga nätapotek såsom apoteket.se och apotea.se och några exempel är Gum SensiVital+, BioRepair, DentiPro, Brilliant Smile original osv.

Gum SensiVital+ har ej hydroxyapatit
BioRepair har ej hydroxyapatit
DentiPro är ett märke vad i deras produkter har hydroxyapatit?
Brilliant Smile 0,32% Fluoride Toothpaste 65 ml har faktiskt Hydroxyapatite. Kostar 42 spänn, bäst hittills? Eller vad säger ni folket?
Citera
2020-10-02, 11:41
  #10
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Gum SensiVital+ har ej hydroxyapatit
BioRepair har ej hydroxyapatit
DentiPro är ett märke vad i deras produkter har hydroxyapatit?
Brilliant Smile 0,32% Fluoride Toothpaste 65 ml har faktiskt Hydroxyapatite. Kostar 42 spänn, bäst hittills? Eller vad säger ni folket?
Märkligt för jag kan ju se det i innehållsförteckningen.. (Däremot verkar DentiPro tandkräm ha utgått så det missade jag, ber om ursäkt för det. Den innehöll dock hydroxyapatit.)

Gum SensiVital+ (Från kronansapotek.se)
"Snabb- & dubbelverkande tandkräm mot ilningar. Innehåller hydroxyapatit (blockerar), copolymer (förseglar), kaliumnitrat (lindrar) samt isomalt och fluor (förstärker), för bästa effektivitet. Innehåller 1450 ppm fluor. Innehåller EJ SLS, parabener, limonene, alkohol eller nanopartiklar."

BioRepair (Från med24.se)
"Vatten, Zinc Hydroxyapatite, Glycerin, Sorbitol, Silica, PEG-32, Cellulose Gum, Arom, Sodium Myristoyl Sarcosinate, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Sodium Saccharin, Citronsyra, Phenoxyethanol, Bensylalkohol, Sodium Benzoate"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback