Citat:
Ursprungligen postat av
OliviaNalen666
Alla svarar olika. Hälften säger att socialtjänsten inte får reda på det och andra hälften säger att dom får reda på det.
Vad är det som stämmer egentligen?
Jag vet att detta är jävligt fel, men jag kan ge tillbaka på mitt eget sätt när jag har en fast anställning en dag genom att donera pengar, något jag alltid velat göra. Kanske är skrattretande men det känns som ett sätt att åtminstone göra lite ”rätt” för sig.
Jag kan ej söka jobb, det är brist där jag bor med tanke på covid-19.
Jag pluggar hela tiden, har väldigt mycket att ta igen samtidigt som jag ska hänga med i arbetet i den kursen jag går.
NEJ jag har inte planer på att sälja mig.
Jag har mycket kostnader just nu och har haft en tid och utan en mamma eller pappa eller familj så blir det svårt.
Jag förstår att ni andra som levt på runt 4000:- i månaden har klarat er finfint pga att ni har haft släkt som hjälpt er när det krisat och inte heller haft några oväntade kostnader som dykt upp ur tomma intet.
Jag har alltid haft hjälp och stöd när jag inte var myndig men nu har jag inte det längre och måste klara av och lära mig allt på egen hand. Det är inte så jävla lätt!
En oväntad kostnad som jag kan nämna är att när jag tecknade mitt jäkla bredband så glömde jag att säga att jag ville betala månadsvis, så nu står jag här med en kostnad för ett halvår, när jag endast har cirkus 4000:- och ingen som kan hjälpa mig med att betala den.
Jag kan inte heller ta emot swish då jag får avdrag då. Och så nära och bra vänner har jag inte att jag kan lita på dem när det gäller stora summor pengar. Så att dom tar ut pengar åt mig är uteslutet. Förr så har det handlat om små summor som jag hjälpt med och fått tillbaka.
Var i din sits också när jag var 17-20 och vissa månader var tuffa, försökte också öppna ett 'hemligt konto utan att lyckas men fick tag i en målis som öppna konto åt mig, tror han fick 1k ellr nått.
Hör runt med polare osv nån ställer säkert upp och ring din internetleverantör dd där löser dom åt dig