• 2
  • 3
2021-01-10, 13:25
Medlem
StuGs avatar
Förmögenhet = tillgångar. Det kan vara en stor eller liten förmögenhet. "Kampfwurst satsade hela sin förmögenhet, 450 000 kr, på börsen."

Förmögenhet = slang för något dyrt. "Biljetterna kostade en förmögenhet!"

Förmögen = person med stor förmögenhet. Rik.

Är det bara elvaåringar som skriver här?
Senast redigerad av StuG 2021-01-10 kl. 13:27.
Citera
2021-01-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Men herregud, vad är det för fel på dig då?

Antingen så är du själv långt ifrån mitt sparkapital eller så är du långt över, oavsett så skiter jag i vilket, jag använder vilka ord jag känner för, tack.

Jag hade förstått ditt meningslösa inlägg om jag skröt om mina pengar, men nu gjorde jag inte ens det.

Vid min ålder är det utan tvekan väldigt ofta ansett som en förmögenhet, vore jag 60+, kanske inte lika mycket.

Allt för att ställa till oreda och irritation, fattar inte varför.
. Självklart är det en förmögenhet om vederbörande är ung, 450 t är inte kaffepengar😋
Citera
2021-01-10, 14:15
Medlem
Som folk nämnt innan beror på placeringshorisont. Men är den ganska lång hade jag börjat smälla in 20 k/mån i grön tech och investmentbolag.
Citera
2021-01-10, 16:14
Vilka fonder och aktier är du investerad i?
Citera
2021-01-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Är inte orimlig fördelning du har. Mellan 30-50% i kontanter just nu har jag med. Alla säger att börsen är övervärderad och att smällen kommer när stimulanspaketen tar slut (efter valet i USA). De behöver ju inte ha rätt men marknaden är ju mycket psykologi och när "alla" tänker något blir det ofta en självuppfyllande profetia.
Undra vem som säger att marknaden är övervärderad? Kanske är den undervärderad? Det är nog bara här som den diskussionen äger rum. Visserligen kan USA marknaden stanna upp ett tag efter president bytet
Citera
2021-01-10, 18:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
Undra vem som säger att marknaden är övervärderad? Kanske är den undervärderad? Det är nog bara här som den diskussionen äger rum. Visserligen kan USA marknaden stanna upp ett tag efter president bytet
Du undrar vem som säger att marknaden är övervärderad? Om du googlar i tre sekunder så finner du svar.
Citera
2021-01-11, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du undrar vem som säger att marknaden är övervärderad? Om du googlar i tre sekunder så finner du svar.
Okej det ser man, trodde det var något man imen bara sa. Då har jag lärt mig något.
Citera
2021-01-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
Okej det ser man, trodde det var något man imen bara sa. Då har jag lärt mig något.
Å andra sidan finns singnaler som gör att man inte kan lita på någon annan än sitt egna omdöme.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...o9aGTMwEYEmZ27
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in