2021-01-23, 17:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Livsmedelsverket jobbar inte åt folket och godkänner massa skit som säljs i affären.
Skulle de jobbat åt folket skulle de förbjudit azo färger igen som eu tvingade sverige att godkänna och amerikanska varor med genmanipulerad giftig majssirap och gmo sojamjöl i subway kedjan och genmanipulerade brownies som säljs på seven eleven ,ok q8 och olika platser och massa annat skit som glutamat som de förgiftar folket med.

arraksbollar med äkta smör ska det va annars hamnar dom i sopkorgen.

Foliehatt på....men jag håller med om azofärgerna.
Citera
2022-02-21, 16:13
Medlem
PartyOmtens avatar
Saknar Delicatos inte tillräckligt med arraks-huven där ute antar jag! Köp inte city-gross egna märke "budget" arraksbollar, vidrigaste hittills. Ska ni köpa dom i affär är det Ica's som gäller, och Eldorados i nödfall!
Citera
2022-02-21, 17:26
Medlem
Bertil85s avatar
är det inte chokladströssel på dem?
Citera
2022-03-06, 13:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
är det inte chokladströssel på dem?

Kokos eller chokladströssel.
Citera
2022-03-06, 14:22
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kokos eller chokladströssel.

Det ska vara chokladströssel. Är det kokos så förknippas den med chokladboll.
Citera
2022-03-06, 14:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Det ska vara chokladströssel. Är det kokos så förknippas den med chokladboll.

Tack! Måste utöka mina kunskaper om vad jag äter!
Citera
2022-03-06, 22:43
Bannlyst
Då den smakar gammalt grävlingsrövhål så tog antagligen alla vettiga livsmedelskedjor bort denna vedervärdiga bolljävel ur sitt sortiment då ingen människa vid sina sinnens fulla bruk kan konsumera den frivilligt.
Citera
2022-04-30, 19:31
Medlem
PartyOmtens avatar
"Många har längtat, nu är den äntligen tillbaka i fikahyllan – Arraksbollen! Arraksbollen har under lång tid varit en stor fikafavorit för många. Den utgick från Delicatos sortiment för några år sedan. Men eftersom efterfrågan från konsument varit stor återlanserar Delicato nu den saknade bollen"

Halle-fucking-lujah, när man tallar om trollen!!
Citera
2022-04-30, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Det var väl någon som kom fram till att arrak var rasistiskt.

Ja inte långt ifrån iaf.

arrak på arabiska är svett.
Svett uttalas nästan som rasism på arabiska..

Se här:
https://arabic.fi/sv/words/1431
Citera
2022-05-01, 12:08
Medlem
Denna utomordentliga boll vars popularitet gått likt ett oövervinneligt segertåg över världen. Att den skulle försvinna ser jag som en omöjlighet, och skulle så vara fallet hade jag enahanda startat ett heligt krig för att återfå denna boll.

Så förhoppningsvis finns den och nästa gång jag ser en ska jag absolut köpa en...
Citera
2022-05-18, 20:37
Medlem
Sam.Spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyOmten
"Många har längtat, nu är den äntligen tillbaka i fikahyllan – Arraksbollen! Arraksbollen har under lång tid varit en stor fikafavorit för många. Den utgick från Delicatos sortiment för några år sedan. Men eftersom efterfrågan från konsument varit stor återlanserar Delicato nu den saknade bollen"

Halle-fucking-lujah, när man tallar om trollen!!
Jag köpte en ask arraksbollar igår. Det smakade inte arrak överhuvudtaget. Stor besvikelse.
Citera
2022-05-19, 16:36
Medlem
PartyOmtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Jag köpte en ask arraksbollar igår. Det smakade inte arrak överhuvudtaget. Stor besvikelse.

Indeed, det var inte alls som jag mindes Delicatos, som fick en på hooken i unga år. En skvätt mer arrak plus att det var något med konsistensen, minns inte riktigt nu.
Ica's arraksbollar toppar fortfarande min lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in