2020-09-28, 20:35
Medlem
Ja, jag tycker mig ha noterat att den inte hittas i livsmedelsbutikens sortimemt längre. Tex hade ju gilles denna sort innan och det fanns även konkurrerande märke. Nu hittar jag bara nått skit från märket Eldorado som knappt ens smakar arrak och är gjord av nån konstigt smet som ger en mycket olustig konsistens.

Är jag fel ute -var hittar ni i så fall era och vad rekommenderar ni?
Citera
2020-09-28, 20:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
delicato slutade tillverka arraksbollar 2017 och gille 2018, sålde för dåligt.
Citera
2020-09-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Ja, jag tycker mig ha noterat att den inte hittas i livsmedelsbutikens sortimemt längre. Tex hade ju gilles denna sort innan och det fanns även konkurrerande märke. Nu hittar jag bara nått skit från märket Eldorado som knappt ens smakar arrak och är gjord av nån konstigt smet som ger en mycket olustig konsistens.

Det var väl någon som kom fram till att arrak var rasistiskt.
Citera
2020-09-28, 20:40
Medlem
MrDepleteds avatar
Det som hände med den är väl att dess ”fanbase” (30/40-talister) mer och mer dör ut. Återväxten är obefintlig.
Citera
2020-09-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Lidl har och goda är dom!
Citera
2020-09-28, 20:50
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Där ser man! Får bli till att baka hemma då, lite mer exklusivt. Antar att kommersiella bollar inte använder punch så det blir spännande.
Citera
2020-09-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Jag nämnde just för min sambo, då vi fick hem ett blad med stammiserbjudande som utlovade rabatt på ICA:s punschrullar, chokladbollar och arraksbollar, att inte heller ICA:s arraksbollar har längre funnits i vår lokala butik senaste året.

Vad är det som händer? Jag har enda sedan jag var väldigt liten alltid velat ha arraksbollar istället för chokladbollar och annat tjafs, men nu håller de alltså på att försvinna? Måste jag lära mig baka dem själv?
Citera
2020-09-28, 20:59
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Jag brukar köpa arraksbollar men har inte tänkt på vilket fabrikat. Det är bra med arraksbollar, dom smakar likadant vem som än gör dom.
Citera
2020-09-28, 21:06
Medlem
De där billiga skit arrakasbollarna från delicato och andra märken i butikerna gick inte att äta. Billigaste skitingredienserna och giftigt margarin.

Du får uppsöka ett riktigt konditori med en stolt bagare som använder riktigt smör i sina bakverk.

(observera att det finns fusk konditorier och cafeer som använder margarin i sina bullar dessa ska man ej gå in i)
Senast redigerad av Blatteman 2020-09-28 kl. 21:17.
Citera
2020-09-28, 21:10
Medlem
När du då är på kondiset ta en princessbakelse och hoppa arracksbollen
Citera
2020-09-28, 21:13
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
De där billiga skit arrkasbollarna från delicato och andra märken i butikerna gick inte att äta. Billigaste skitingredienserna och giftigt margarin.

Du får uppsöka ett riktigt konditori med en stolt bagare som använder riktigt smör i sina bakverk.

(observera att det finns fusk konditorier och cafeer som använder margarin i sina bullar dessa ska man ej gå in i)
De billiga skitarraksbollarna är ändå flera mil godare än chokladbollar.

Offtopic; stavningskontrollen godkänner 'skitarraksbollar', tydligen så vanligt att det är ett ord.
Citera
2020-09-28, 21:41
Medlem
X-fronts avatar
Efter semlan det enda goda fikat vi har. Men de finns kvar lite här och där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in