2020-09-28, 21:48
Medlem
Ja, på kondis hittar man ju ibland utmärkta exemplar.
Nån skrev att de var för gamlingar men betänk att punchrullen aka dammsugaren aka 150 ohmaren aka arraksrullen inte visar någon tendens till att försvinna från hyllorna. Så varför är då arraksbollen på väg bort från handlaren?
Citera
2020-09-28, 22:03
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
delicato slutade tillverka arraksbollar 2017 och gille 2018, sålde för dåligt.
Där såg man de visste jag inte. Dock köper jag alltid mina arraksbollar från ett konditori
Citera
2020-09-28, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Det som hände med den är väl att dess ”fanbase” (30/40-talister) mer och mer dör ut. Återväxten är obefintlig.

Nej, arraks-boll är gott!
Citera
2020-09-28, 22:36
Medlem
Arraksboll är gott ( och punschrulle) ! Men jag har inte köpt någon på länge.

Om de försvunnit från butiken kan du baka egna hemma! Finns flera recept på nätet.
Citera
2020-09-28, 22:55
Medlem
Coop har egna som säljs i sexpack, 2x6 för 25 spänn, brukar alltid slinka ner när man passerar kakhyllan.
Citera
2020-09-28, 23:05
Medlem
GoUoDs avatar
Finns nog fortfarande av billigare märken. Tyvärr föräter man sig lätt av arrak-konfektyr.
Citera
2020-09-28, 23:07
Medlem
glidan10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Ja, jag tycker mig ha noterat att den inte hittas i livsmedelsbutikens sortimemt längre. Tex hade ju gilles denna sort innan och det fanns även konkurrerande märke. Nu hittar jag bara nått skit från märket Eldorado som knappt ens smakar arrak och är gjord av nån konstigt smet som ger en mycket olustig konsistens.

Är jag fel ute -var hittar ni i så fall era och vad rekommenderar ni?

Jag har noterat detsamma... köpte varje vecka på ett cafe.... och sen vips var dom borta... även på ica osv...
Är helt knäckt, dom är/ varskitgoda juh
Citera
2020-09-28, 23:17
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glidan10
Jag har noterat detsamma... köpte varje vecka på ett cafe.... och sen vips var dom borta... även på ica osv...
Är helt knäckt, dom är/ varskitgoda juh

Fast på min Ica Maxi finns de i 6-pack för 16,95 kr. Icas egna, svensktillverkade konstigt nog. Kan inte uttala mig om hur de smakar.
Citera
2020-09-29, 00:20
Medlem
LenaPauls avatar
Bra det man slipper den otrevliga upplevelsen av att köpa fel och känna den vidriga smaken. Köp vanliga delicato bollar istället det är tusen gånger godare.
Citera
2020-09-29, 01:58
Medlem
Trodde arraksbollen fanns kvar i butik men tydligen inte. ICA brukar ju bara ha specialerbjudanden på dammsugare och negerbollar när jag tänker efter.
Citera
2020-09-29, 06:27
Medlem
glidan10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Fast på min Ica Maxi finns de i 6-pack för 16,95 kr. Icas egna, svensktillverkade konstigt nog. Kan inte uttala mig om hur de smakar.
Har sett och testat på olika ica... men det är ingen smak på dessa....vill ha från kafe ocg bageribakta
Citera
2020-09-29, 07:23
Medlem
groovesnuss avatar
Fan, ska jag behöva baka dom själv?

Någon som har ett bra recept?

OT. En polare på gymnasiet var son till en bagare. Han snodde 50%-ig arrak från bageriet i bland när det var fest. Smaken av arrak tillsammans med 80-talsmetall ger mig rysningar fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in