• 1
  • 2
2020-09-28, 17:27
Medlem
zxcvb45s avatar
Det tar inte många minuter att skiva potatisar sen slänga in dom i ugnen eller fritera i olja.

Man ser att dessa påsar med frysta färdigskurna pommes säljer som smör i butiker, varför? ren lathet?
Citera
2020-09-28, 17:28
Medlem
Denoms avatar
För att tid är pengar, finns många restauranger som använder det också.
Citera
2020-09-28, 17:30
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Det tar inte många minuter att skiva potatisar sen slänga in dom i ugnen eller fritera i olja.

Man ser att dessa påsar med frysta färdigskurna pommes säljer som smör i butiker, varför? ren lathet?

Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Ja sen håller frysta längre än potatis, samt att det är skönt att bara kunna ta fram och slänga ner i fritösen.
Citera
2020-09-28, 17:31
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:

Du tänker pizzerior och liknande? eller menar du att bättre restauranger använder dessa?
Citera
2020-09-28, 17:33
Medlem
carminaburanas avatar
de blir ALDRIG bra heller. Samma som fryspyttipanna
Citera
2020-09-28, 17:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du tänker pizzerior och liknande? eller menar du att bättre restauranger använder dessa?
Jag har jobbat på bra restauranger som använder dessa.
Citera
2020-09-28, 17:41
Medlem
MASSAGATTIs avatar
För att det är bekvämt..

Jag fattar inte varför folk köper mjölk när man kan ha en ko i köket. Nästan lika dumt.
Citera
2020-09-28, 17:42
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Citat:
Jag har jobbat på bra restauranger som använder dessa.

Det är väldigt vanligt att krogar har frysta pommes.
Citera
2020-09-28, 17:47
Medlem
Med tanke på vad folk stoppar in i sin micro så är inte pommes det stora problemet. Pommes är ju dessutom ganska prisvärt om man ser till kilopriset på storpack. Det blir knappast billigare att göra själv. Köpte själv en påse med 1 kg pommes för 15 kr på ICA, tror nog att en bra lämplig potatis har högre pris. Dessutom finns det större påsar med lägre kilopris.

Däremot att packa ihop en hamburgare gör man lätt med händerna eller ett hjälpmedel och då utan en massa tillsatser och utfyllnad!
Citera
2020-09-28, 17:49
Medlem
Köper fryspommes av den enkla anledningen att det är smidigt och vi äter det väldigt sällan så de kan ligga i frysen länge.
Citera
2020-09-28, 17:54
Medlem
Limhamns avatar
Brukar dubbelfritera färdiga frysta pommes. Blir kanon! Billigt är det och så spar det tid.
Citera
2020-09-28, 17:57
Bannlyst
I all ärlighet så är väl inte frysta pommes så dåliga?

Jag tycker dom smakar ganska bra! Jag förstår att i den här kanalen egna pommes som man friterar själv, är det allra bästa.

Men har man varken tid eller lust så är pommes från frysdisken ett gott alternativ för en jäktad hemmapappa som mig själv.
Senast redigerad av Kick88 2020-09-28 kl. 18:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in