2020-09-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
.

Det är över nu. Jag har släppt det och jag skulle föredra om det fick vara så. Att slita upp såren för att tidningarna ska sälja lösnummer, folk förfaras,.. för min skull? Nej tack. Tvärtom om jag får välja. Låt det bara vara.
.

Den viljan har du givetvis full rätt till. Men jag tror att majoriteten av de anhöriga inte vill att en av Sveriges största lögner från maktens sida (om det nu är så) ska få förbli oavslöjad.

De flesta söker rättvisa. Och att lögnarna (om de är det) ska komma undan så lätt är ju raka motsatsen till just rättvisa. Och ska man va krass så kan man inte ta någon hänsyn vad ni vill eller tycker i en histora som denna.
2020-09-28, 20:05
Medlem
DURN80s avatar
99.9% påverkas inte ett endaste dugg av detta "förräderi".
2020-09-28, 20:12
Medlem
Efter att ha sett några gamla Estonia-dokumentärer på youtube så har man ju sen länge fattat att det fanns alltför många märkliga sammanträffanden den där natten för att det hela bara ska gå att avfärda som en ren olycka.
2020-09-28, 20:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Vadå är någon överaskad? Sverige är precis lika korrupt som alla andra skit länder, vi tillsätter massa myndigheter som bara sitter och lyfter pengar och inte gör något, ingen kompetensprövning någonstans, tjänstamannaansvaret behöver komma tillbaka, folk sitter och sover och lyfter löner och skiter i vilket.

I en rättvis värld så hade du förtjänat att få din sophämtning och ditt avlopp avstängt i 6 månader för den kommentaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Sverige smugglade rysk militär materiel som skulle överlämnas till USA. Estonia fraktade och USA hade en ubåt som skulle se till att ryssarna inte kom för nära. USAs ubåt rammade Estonia av misstag i någon manöver med eller utan ryssar. Ubåten med skador på fören fixades några veckor senare i Skottland. Fanns även en svensk ubåt med på ett hörn. Detta är iaf en av de mer plausibla förklaringarna till varför politikerna inte vill röra i detta. De vet inte riktigt vad som kan komma fram men inget är bra för dem även om bara hälften är sant. Därav locket på.

Det var ett väldigt detaljerat scenario du snickrat ihop. Finns det några som helst bevis eller ens spår av det du påstår?
2020-09-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Det var ett väldigt detaljerat scenario du snickrat ihop. Finns det några som helst bevis eller ens spår av det du påstår?

Smuggling av militär materiel var högsta mode då ryssen hastigt packat ihop och dragit österut.
Skadad ubåt på varv finns.
Ubåtar i Östersjön finns alltid och likaså hala politiker.
Läs mer i detta startinlägg (FB) Ny granskning angående Estonia krävs - Skandal under uppsegling?
2020-09-28, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I en rättvis värld så hade du förtjänat att få din sophämtning och ditt avlopp avstängt i 6 månader för den kommentaren.

Nu gällde inte din fråga mig men jag tar mig friheten ändå.
Ja det stämmer och det finns bevis för det i form av vittnet som har intervjuats av dokumentärfilmare.
Du kan säkert söka upp det på Youtube.

Var en pensionerad kustbevakare vill jag minnas som sade det förekom flera sådana här transporter.

Vill även minnas att svenska försvaret själva gått ut med uppgifter om de har transporterat militära gods men då inget sprängbart utan inom telekommunikation.

Så hans scenario har substans medans din kommunistiska påhopp saknar relevans för du talar i ett ämne som du tydligen har noll koll på.
2020-09-28, 20:47
Medlem
Machiavellys avatar
Det här avfärdades som en konspirationsteori. Man var en foliehatt helt enkelt. Nu idag är det sanning. Undrar hur många fler konspirationsteorier som faktiskt är sanna.

Visar bara på att det är ni efterblivna får som sväljer allt media ger er och därför avfärdar exakt allt som konspirationsteorier bara för att media inte stödjer er åsikt.
2020-09-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellikka
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-estoniafyndet

"Ansvariga politiker har konsekvent ignorerat dessa krav"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aft-pa-600-ton

"Regeringen vill absolut inte ta del av materialet som kommit fram"

Slår er frågan när ni läser dagens Estoniaartiklar mellan raderna? Slår er frågan varför våra politiker ständigt vill ducka för den här frågan? Vad är det man vill dölja för det svenska folket? Räcker det inte att man döljt sanningen för oss i 26 år? Mot bakgrund av allt nytt som nu kommit fram borde våra folkförrädare till politiker väl äntligen krypa till korset? Vi pratar om att det existerar svinkorrupta politiker i Afghanistan och Somalia som mörkar sanning för dess folk, Herregud våra politiker är ju värre än värst. Man har gjort allt för att mörka sanningen för det svenska folket i 26 år. Hur fan kan de leva med sig själva när så otroligt många miste livet men där man vägrar berätta om sanningen för allmänheten och alla offer där ute?? Idag är dagen där var och en av oss bör kräva svar. Därefter bör var och en av våra sittande politiker avgå. Det är det minsta de kan göra i detta nu. Mitt och tusentals andra medborgares förtroende där ute i vårt avlånga land är totalt förstört efter dagens nyhet.
Måste hålla med. Dock är många inte aktiva längre. Dock måste alla ställas till svars. Har stora indikationer att det var den nato atomubåt som var i området som gjorde det. Hette USNS Alabama.
2020-09-28, 21:25
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Lycka till. Du lär inte hitta många politiker i Rosenbad som var med då Estonia förliste. Möjligtvis Kenth Härstedt, men han var en av de överlevande. Vad gäller alla offers familjer så skulle de nog må allra bäst av att lägga detta bakom sig och förkasta alla konspirationsteorier och acceptera att det var en olycka.
Sanningen är det som ska accepteras. Inget annat.
2020-09-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Det man kan tänka sig är att Estonia tappade sitt bogvisir och tog in vatten i snabb takt på bildäck, vartefter alla bilar samlades på en sida tillsammans med vattnet och orsakade kraftig slagsida...

Resten gick fort som fan.
Ett hål i sidan hade inte sänkt fartyget så snabbt och bogvisiret ramlar inte av på grund av en ubåt som rammar sidan.

Dessutom verkar det inte vara så stort hål, så du har nog rätt, båten skulle inte ha fyllts med vatten och kapsejat så fort.
2020-09-28, 21:47
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellikka
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-estoniafyndet

"Ansvariga politiker har konsekvent ignorerat dessa krav"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aft-pa-600-ton

"Regeringen vill absolut inte ta del av materialet som kommit fram"

Slår er frågan när ni läser dagens Estoniaartiklar mellan raderna? Slår er frågan varför våra politiker ständigt vill ducka för den här frågan? Vad är det man vill dölja för det svenska folket? Räcker det inte att man döljt sanningen för oss i 26 år? Mot bakgrund av allt nytt som nu kommit fram borde våra folkförrädare till politiker väl äntligen krypa till korset? Vi pratar om att det existerar svinkorrupta politiker i Afghanistan och Somalia som mörkar sanning för dess folk, Herregud våra politiker är ju värre än värst. Man har gjort allt för att mörka sanningen för det svenska folket i 26 år. Hur fan kan de leva med sig själva när så otroligt många miste livet men där man vägrar berätta om sanningen för allmänheten och alla offer där ute?? Idag är dagen där var och en av oss bör kräva svar. Därefter bör var och en av våra sittande politiker avgå. Det är det minsta de kan göra i detta nu. Mitt och tusentals andra medborgares förtroende där ute i vårt avlånga land är totalt förstört efter dagens nyhet.
Nej, det kokar inte. Faktum är att det inte ens är ljummet inombords.
2020-09-28, 21:49
Medlem
DaChiefs avatar
Jo, men det kom i rättan tid då hela Sverige håller på att gå åt helvete. Så även de mest sanningsförnekande idioterna får svart på vitt att regeringen/politiker, samma typ av folk 1994 som idag, ljuger för folk och far med osanning när det passar deras agenda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in