Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-06-20, 20:49
  #13
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Hur tänker ni andra investerare kring bankaktier idag? Jag äger inga för tillfället utan har bara indirekta innehav genom Investor och Lundbergs. De 4 svenska storbankerna har en ganska låg värdering historiskt sett och vi ser förmodligen en eventuell högräntetillvaro framöver, jämfört med hur det sett ut de senaste 10 åren. Är det dags att börja köpa bank nu? Vilka skulle ni köpa? Jag är lite småsugen på Nordea.
Citera
2021-06-23, 00:35
  #14
Medlem
bankaktier som har fysiska banker är nog den sämsta investeringen du kan göra.
Citera
2021-06-27, 23:50
  #15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikkes
bankaktier som har fysiska banker är nog den sämsta investeringen du kan göra.

=Handelsbanken, där rekar jag behåll.
Citera
2021-08-30, 18:08
  #16
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Ingen som gillar bankaktier här? Jag står fortfarande och tvekar om jag ska börja spendera tid och leta fram någon vettig bank att investera i. Jag vill äga långsiktigt.
Citera
2021-09-20, 19:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ingen som gillar bankaktier här? Jag står fortfarande och tvekar om jag ska börja spendera tid och leta fram någon vettig bank att investera i. Jag vill äga långsiktigt.

nordea ser ovanligt stark ut, är det "uppköp" på gång eller något annat?
Citera
2021-09-23, 19:41
  #18
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
nordea ser ovanligt stark ut, är det "uppköp" på gång eller något annat?

Nordea har gått som tåget i år, synd att man hoppade på sent i resan. Frågan är hur mycket det finns kvar att hämta. Som byrålådeaktie är det inget större fel på Nordea.
Citera
2022-01-24, 21:05
  #19
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Om börsen fortsätter ned, vilken bankaktie kan vara värd att titta närmare på och eventuellt plocka upp? SEB och Nordea har fallit en bit från toppen. Med stigande räntor kanske de kan studsa upp en bit under året?
Citera
2022-01-25, 10:46
  #20
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serxez
Är nu ett bra tillfälle att köpa europeiska bankaktier?

Dagens industri: "Det bredare europeiska bankindexet Stoxx Europe 600 Banks handlas i nivå med sin tidigare bottennotering från 1987."
Visst, det kan vara banker som kommer krisa pga corona. Visst, den låga räntan är inte bra för bankerna. Visst, finetech ökar konkurensen.
Dock..DEN LÄGSTA NIVÅN PÅ 30 ÅR!!
Bankerna kommer inte försvinna. De räddaa av staten om de krisar för mycket..

Hörde Gardel hävda att försäkringsbolgen är lågt värderade.
Citera
2022-10-19, 12:25
  #21
Medlem
handelsbanken verkar gå rätt bra?
blir väl en del i utdelning också?

https://www.di.se/bors/aktier/shb-a-917/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback