• 1
  • 2
2020-10-04, 17:41
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimoscaralfredsen
Varför är psykologer och psykiater så dåliga? Hur kommer det sig att dom inte kan ge bra råd som hjälper?

Den som ger goda råd till andra, blir ofta given skulden för om något "knep" misslyckas. Att förbättra sitt psyke kräver hög intelligens, och endast den högintelligente kan ta sig ur en depression/mani.
Genom att undvika DIREKT rådgivning, så slipper psykologen/psykiatern få orättvisa beskyllningar sedan när patieten misslyckas - och majoriteten misslyckas !
Citera
2020-10-04, 17:59
Medlem
Fast en psykologs uppgift är sällan mental massage. Nej, ingen du känner har skuttat ut från en psykolog glad för det är inte så det fungerar. Man får hjälp till självhjälp och måste göra mycket jobb själv, med sig själv, för sig själv. Men de kan visa dig vägen, ge dig nycklar, säga vad de ser och hör.
Citera
2020-10-04, 18:11
Medlem
Tror inte någon kan hjälpa någon om man har problem . Ett problem ett sant problem. Tex kanske man hatar grön färg. Vad är då lösninget en psykolog skulle göra ? Finns det ett stycke i psykologiboken om det? Lol

Jag menar att man mår psykiskt dåligt och inte kan koncentrera sig på andra saker så bra om grönt är närvarande.

Glasögon kanske som inte visar grön. Såna beslut gör aldrig ennpsykolog. Han ger piller
Senast redigerad av troligengud 2020-10-04 kl. 18:22.
Citera
2020-10-11, 21:40
Medlem
Jag mår bättre när jag varit hos vup nu är ja på behandling ska återuppta kontakten endast för att få tillbaka mitt körkort
Annars har jag schizofreni o drogutlöst psykos bla så känns som dom leder mig på rätt väg när jag är snäppet åt irrationell, vet inte vad som e vad längre o nu ligger jagpå behandlingshemmet o svettas i sängen väntandes på min imovane
Citera
2020-10-12, 10:59
Medlem
Knaviuss avatar
Jag har funderat på att gå och se någon p.g.a. självmordstankar men jag är osäker på om det skulle hjälpa, precis som du säger i trådstarten. Det finns ingen kombination av ord som kan hjälpa mina problem.
Citera
2020-10-12, 13:10
Medlem
den bästa hjälpen ger man sig själv. man själv vet vad man behöver för att må bra. ingen kan veta vad man mår bra av. vissa kanske mår bra av alkohol, men andra säger nej du mår dåligt, bara för att ses som "fel" i samhället. i ett samhälle finns det alltid fel och rätt, och man måste alltid göra rätt för att må bra. men egentligen kanske du mår bra av att göra fel saker. då gäller det att vara modig och göra fel saker. när världen försvinner så mår man alla bra. man kan må bra i ett samhälle om man gör det man vill. och när man gör det man vill ska man inte känna skuldkänslor.
Citera
2020-10-12, 13:17
Medlem
Oftast är föräldrarna orsaken till psykiska problem. Överkommes enklast genom att göra upp/konfrontera dem för att sedan bli 100% självständig. Psykologer har ofta mentala problem & överbelästa = använder inget sunt förnuft. Varför skall en blind leda en blind?
Citera
2020-10-12, 13:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Psykologer är bara vanliga människor som i bästa fall kan hjälpa andra att få perspektiv på deras problem, men kan inte "trolla bort" dessa problem och lidande.. En bra psykolog fungerar alltså som en "spegel" eller bollplank för de hjälpsökande, men knappast en riktig "helare"...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-10-12 kl. 13:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in