2020-09-26, 23:10
Medlem
Ponera att Iphone-telefonen på något vänster slutat fungera plötsligt, d.v.s skärmen går inte igång. Man inser att telefonen i princip sagt adjö för gott. Kan man säkerhetskopiera sina bilder eller är det bara att ta adjö av det sparade? Notera att det gäller om dessa bilder inte varit kopplade till Icloud, utan enbart lagrade i själva telefonen så att säga. Kan bilderna räddas om man kopplar telefonen till datorn? Eller är detta omöjligt om själva telefonen inte går igång?
Senast redigerad av Pellikka 2020-09-26 kl. 23:16.
Citera
2020-09-26, 23:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellikka
Ponera att Iphone telefonen på något vänster slutat fungera, d.v.s skärmen går inte igång. Man inser att telefonen i princip sagt adjö för gott. Kan man säkerhetskopiera sina bilder eller är det bara att ta adjö av de? Notera att det gäller om dessa bilder inte varit kopplade till Icloud, utan enbart i själva telefonen så att säga. Kan bilderna räddas om man kopplar telefonen till datorn? Eller är detta omöjligt om själva telefonen inte går igång?

Det beror på vad det är för fel på telefonen. Det är bara att stoppa in den i datorn och prova.
Citera
2020-09-26, 23:15
Medlem
Hur tänker du att datorn ska hitta enheten ?
Citera
2020-09-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det beror på vad det är för fel på telefonen. Det är bara att stoppa in den i datorn och prova.

Bara dog sådär plötsligt, inget bakomliggande som orsakats. Bytt batteri även men funkade ej.
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Bara dog sådär plötsligt, inget bakomliggande som orsakats. Bytt batteri även men funkade ej.

Som sagt, prova.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Ja, där har du kruxet. Stod att telefonen hamnat i återhämtningsläge. Kan ej nås. Gissar att det är totalkört.
Citera
2020-09-26, 23:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Är det bara skärmen som är död så är det inget problem. Eller måste man göra något på telefonen när man kopplar in den? Det var ett tag sen jag sist petade på en äppelprodukt.
Citera
2020-09-26, 23:27
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Frågar inte alltid iOS, med en fråga på skärmen, om anslutningen ska tillåtas, innan telefonen presenterar någon data över "USB"?

Citat:
Kan bilderna räddas om man kopplar telefonen till datorn? Eller är detta omöjligt om själva telefonen inte går igång?

Är det en telefon du använt nyss, måste den nog lagas av någon icke auktoriserad reparatör innan du kan läsa ut någon data ur den. Jag tror Apples egna helst byter hela skiten, så telefonen blir som ny.

Är det en telefon som legat ett tag, kan den behöva ligga med laddaren i ett par timmar innan den med lite tur hoppar igång.

Edit

Citat:

Citat:
Ja, där har du kruxet. Stod att telefonen hamnat i återhämtningsläge. Kan ej nås. Gissar att det är totalkört.

Jaha. Du har både bytt batteri, och fått in den i något slags återhämtningsläge jag aldrig hört talas om.

Till skillnad från intrycket du först gav i trådstarten, låter det nu som du är händigare än jag i iPhones, så jag tar tillbaka allt jag sagt.
Senast redigerad av henriko 2020-09-26 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in