2020-09-26, 20:57
Medlem
Vad är skillnaden? I en trappuppgång bor vissa i bostadsrätt och andra i boende av annan typ. Vad är skillnaden?
Är det soc lägenheter?
Citera
2020-09-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretamagareta
Vad är skillnaden? I en trappuppgång bor vissa i bostadsrätt och andra i boende av annan typ. Vad är skillnaden?
Är det soc lägenheter?

Nej. Jag känner en person som bor i hyresrätt (vanlig), men det står "annan typ" på mrkoll.se. Antar att det är för att deras databaser inte vet om det faktiskt är en hyresrätt eller bostadsrätt, och därmed skriver "annan typ" för att den inte vet varför.

Antar att du hittade "annan typ" när du sökte upp Vänsterpartiets nya partiledare? Hon har också "annan typ" fast hon bor i bostadsrätt.

Men - jag tror att SOC-lägenheter skrivs som "annan typ". Men vill poängtera att det kan vara en helt vanlig lägenhet, men där mrkoll.se inte lyckats identifiera lägenhetens juridiska ägande.
Senast redigerad av Left9gele 2020-09-26 kl. 21:10.
Citera
2020-09-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Left9gele
Nej. Jag känner en person som bor i hyresrätt (vanlig), men det står "annan typ" på mrkoll.se. Antar att det är för att deras databaser inte vet om det faktiskt är en hyresrätt eller bostadsrätt, och därmed skriver "annan typ" för att den inte vet varför.

Antar att du hittade "annan typ" när du sökte upp Vänsterpartiets nya partiledare? Hon har också "annan typ" fast hon bor i bostadsrätt.

Men - jag tror att SOC-lägenheter skrivs som "annan typ". Men vill poängtera att det kan vara en helt vanlig lägenhet, men där mrkoll.se inte lyckats identifiera lägenhetens juridiska ägande.

Det har eg. inte med ägande att göra utan just bostadstyp rent byggnadsdefinitionsmässigt också. När man t.ex. har lagt till en vindsvåning i ett hyreshus fattar inte MrKoll det, utan anger det som "annan typ". Även om man slår ihop flera lägenheter till en misstänker jag att det blir "boende av annan typ". Eller har tagit över en vind och byggt vindsvåning, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in