Har blandat brnnbar vtska med frigolit och ftt fram billig naplam. Nr jag skulle tnda p den mrkte jag att det var vldigt trgflytande och var svr att tnda. Det frste mest. Jag blandade d i runt 10% mer av vtskan och d brjade festen, det brann som satan med en fin mrk rk som skulle ge de flesta brandmn ngot kletigt i bakfickan
Nu har jag lite frgor om denna blandning.
1. Hur knslig r den fr mngder? det gick inte alls bra att tnda p med den frsta blandningen men den andra, med mer vtska, var toppen. Sitter ngon p bra viktfrhllanden om man skall gra denna billiga napalm?
2. Lt sg att jag skall spara den hr napalmen i ett par dagar/veckor fr att grilla med vid senare tillflle. Hur skall jag d frvara den? Nuvarande blandning har jag i en glasbehllare i kylskpet bredvid sylten och det fungerar utan problem. Men kan en PET eller liknande plast fungera om jag skall transportera den i upp mot ett dygn? Eller gller ngon metall/glasflaska d?
3. Ngon som har tips p saker att spda ut napalmen med s man kan f lite roliga effekter som hgre vrme eller liknande?