• 1
  • 2
2006-05-11, 21:24
Bannlyst
Har blandat brnnbar vtska med frigolit och ftt fram billig naplam. Nr jag skulle tnda p den mrkte jag att det var vldigt trgflytande och var svr att tnda. Det frste mest. Jag blandade d i runt 10% mer av vtskan och d brjade festen, det brann som satan med en fin mrk rk som skulle ge de flesta brandmn ngot kletigt i bakfickan

Nu har jag lite frgor om denna blandning.

1. Hur knslig r den fr mngder? det gick inte alls bra att tnda p med den frsta blandningen men den andra, med mer vtska, var toppen. Sitter ngon p bra viktfrhllanden om man skall gra denna billiga napalm?
2. Lt sg att jag skall spara den hr napalmen i ett par dagar/veckor fr att grilla med vid senare tillflle. Hur skall jag d frvara den? Nuvarande blandning har jag i en glasbehllare i kylskpet bredvid sylten och det fungerar utan problem. Men kan en PET eller liknande plast fungera om jag skall transportera den i upp mot ett dygn? Eller gller ngon metall/glasflaska d?
3. Ngon som har tips p saker att spda ut napalmen med s man kan f lite roliga effekter som hgre vrme eller liknande?
2006-05-11, 23:07
Medlem
Phels avatar
Smart att grilla med kewl-napalm! Frigolit vill, vid hga temperaturer nerbrytas till styren (som det ursprungligen r framstlld av), som sedan avbrnns ofullstndigt med sot, kolmonoxid och kanske andra aromater liknande styren som produkter. Hoppas det smakar.
2006-05-12, 11:16
Medlem
Blandar du frigolit med bensin tex s mste du fjutta p det direkt fr annars har det en tendens att stelna. Men det kanske gr att lagra i glasburk? Vad fr ngon vtska anvnde du? Du kan ju alltid ha en hink med sg 1 liter bensin och sen vga upp frigolit och blanda i tills du fr rtt konsistens och vips kan du berkna ett mngdfrhllande.
2006-05-12, 17:41
Medlem
wuus avatar
vadfan, vadfaaan, vad ska jag sga? jag vet inte.
vadfaaaaaan.
sjlv brukar jag lsa polystyren i aceton fr att anvnda som modellera typ, jag har faktiskt tillverat mnga bra grejer med detta, varfr det r s kul att elda den vet jag dock inte
2006-05-12, 23:40
Medlem
unknown users avatar
sitter hr funderar.. borde det inte g att blanda i dextrin/majsenamjl i ntt brnnbart, tex bensin, och f en trevlig brinnande blandning blandning?
2006-05-13, 00:38
Medlem
wuus avatar
h vafan, sug upp lite tndvtska eller aceton eller vadfan du vill p en bit bomull isllet, typ lika kul
2008-05-22, 12:05
Medlem
xD

jag hlde ut min napalm tvrs ver en bilvg xD
och det var trevilgt...en bra jvla rolig grej r att smeta p napalmen p tjuriga personers cykelsadlar ..ganska ondigt men end kul
2008-05-22, 13:21
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamiklaat
jag hlde ut min napalm tvrs ver en bilvg xD
och det var trevilgt...en bra jvla rolig grej r att smeta p napalmen p tjuriga personers cykelsadlar ..ganska ondigt men end kul

Du vet att det r 16 r p detta forum va? Hur gammal r du?
2008-05-22, 13:41
Medlem
Kses avatar
zamiklaat, jag bara lskar din signatur!

"tjaaaa jag e en sprng tokig liten sak p 16 r och har tjej "

Hahaha, hej d!
2008-05-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Du vet att det r 16 r p detta forum va? Hur gammal r du?

18 r det vll nd?
2008-05-22, 14:30
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coppy
18 r det vll nd?

IDIOT
2008-05-22, 15:11
Medlem
klos_s avatar
Citat: