2007-03-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flybyme
"hur komplicerad matte är det om jag vill jobba inom datorspelbranschen?"

det beror på tjänsten.

Det har väl diskuterats ett fåtal specifika tjänster i den här tråden, översatt till ditt lilla exempel kanske designer & progammerare är aktuella tjänster. Så någon som är insatt kan nog definitivt svara på min frågra

Äh, jag bara är fundersam vilka som jobbar inom branschen...tycker min frågeställning var enkel att besvara!
Citera
2007-03-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.t the man
jag har en fråga jag är 18 år kommer kanske snitta lite under 15 poäng när jag går ut gymnasiet.. tänkte plugga upp mina betyg på komvux. Kan man med komvux betyg söka till t.ex LSE eller blir det krångel?

Det blir krångel, big time. Iallafall om du tänker läsa något som har med ekonomi att göra. Utbildningarna inom political science på LSE är lättare att komma in på.
Citera
2007-03-12, 23:16
Medlem
Då var det snart dags att välja civilekonomprogram. Kommer dessvärre inte in på det annars så självklara förstahandsvalet HHS. Valet står då mellan HHG och Lunds Universitet. Vilket av dem ska man välja egentligen? Ändrar mig ett par gånger i veckan

Ös på med för- och nackdelar med de båda! Är mkt tacksam för svar.
Citera
2007-03-12, 23:31
Medlem
Drows avatar
HHG? Vad är det?
Citera
2007-03-12, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Det blir krångel, big time. Iallafall om du tänker läsa något som har med ekonomi att göra. Utbildningarna inom political science på LSE är lättare att komma in på.

fasen då blir de lättare att fixa bra hp resultat och och komma in på något av dem bättre skolorna i sverige eller vad skulle du säg?
Citera
2007-03-12, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drow
HHG? Vad är det?

handels högskolan i göteborg skulle jag tippa på.
Citera
2007-03-12, 23:35
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drow
HHG? Vad är det?

Antagligen Heinrich-Heine-Gymnasium i Tyskland eller Handelshögskolan i Göteborg. (söker man på Google på HHG så får man ju bara upp Heinrich-Heine-Gymnasium...)
Citera
2007-03-12, 23:42
Medlem
Handelshögskolan i Göteborg.
Citera
2007-03-12, 23:48
Medlem
davidoffs avatar
Javligt bra betyg fran handels

Sok in till ett av USAs 5 basta universitet

Fa ett jobb pa en bra bank och du kan fa upp till 500.000 usd per ar fran start men da ska du ha topp betyg fran en skola i USA. Glom allt vad Europa heter avd galler utbilding om du vill ha ett riktigt jobb.
Citera
2007-03-13, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
Javligt bra betyg fran handels

Sok in till ett av USAs 5 basta universitet

Fa ett jobb pa en bra bank och du kan fa upp till 500.000 usd per ar fran start men da ska du ha topp betyg fran en skola i USA. Glom allt vad Europa heter avd galler utbilding om du vill ha ett riktigt jobb.

Nu hänger jag inte riktigt med.... vad du menar är man först skall gå en universitet/högskole utbildning(HHS naturligtvis) i sverige för att sedan komma in på ett av dem 5 bästa i usa?
Citera
2007-03-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff

Efter en MBA-utbildning går man in som Associate på bankerna, och associates tjänar bannemig inte så mycket som 500.000 i ingångslön (det är snarare en mer realistisk ersättningsnivå för Vice Presidents) såvida man inte är någon slags halvgud på tradinggolvet. Däremot kan man tjäna så mycket om det handlar om Private Equity (dvs inte bank), men såna firmor tar inte in folk som går direkt från handels till Ivy League och sedan söker jobbet utan att ha någon arbetserfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av E.t the man
Nu hänger jag inte riktigt med.... vad du menar är man först skall gå en universitet/högskole utbildning(HHS naturligtvis) i sverige för att sedan komma in på ett av dem 5 bästa i usa?

Han syftar förmodligen på en graduateutbildning (MBA brukar vara det vanligaste), som kräver en bachelors (kandidat) i grund. Fast Civilekonomexamen från Handels översätts ju som MSc, vilket i sig är en graduateutbildning (om än en bluffversion av en sådan)
Citera
2007-03-13, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Efter en MBA-utbildning går man in som Associate på bankerna, och associates tjänar bannemig inte så mycket som 500.000 i ingångslön (det är snarare en mer realistisk ersättningsnivå för Vice Presidents) såvida man inte är någon slags halvgud på tradinggolvet. Däremot kan man tjäna så mycket om det handlar om Private Equity (dvs inte bank), men såna firmor tar inte in folk som går direkt från handels till Ivy League och sedan söker jobbet utan att ha någon arbetserfarenhet.

Han syftar förmodligen på en graduateutbildning (MBA brukar vara det vanligaste), som kräver en bachelors (kandidat) i grund. Fast Civilekonomexamen från Handels översätts ju som MSc, vilket i sig är en graduateutbildning (om än en bluffversion av en sådan)

gött jag fattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in