Citat:
Ursprungligen postat av
Suckpipe
Kanske är svårt att konvertera BO spring week till FO summer. Du lär ju snarare få söka FO på samma villkor som utomstående. Dock är det utöver det inga problem att gå från BO till FO. Har flera bekanta som gjorde spring weeks inom tech som inte hade några problem att få intervjuer till FO-roller för sommaren efter.
HSBC har ett summer internship i London för first years inom wealth management/commercial banking. UBS har väl sitt Horizons-program som är på sommaren fortfarande? Och tror ett par av Big4-firmorna har spring week-liknande program även på sommaren. Kan vara värt att kolla upp om du vill ha mer erfarenhet.
Tack för snabb respons. Ja det var det jag hade tänkt. Förhoppningsvis ger då ett fullbordat SW en edge över de andra. Okej, bra att veta. Har även en väldigt ytligt kontakt på den aktuella banken som jobbar inom FO. Han har erbjudit sig att introducera mig för några av sina medarbetare samt sin manager som gick på samma skola som mig. Hoppas att detta kan hjälpa mig då jag förstått att networking kan vara väldigt viktigt.
Hade helt missat HSBC first year internship inom wealth management, mer än 1 månad kvar till deadline dessutom. Söker den direkt, tack för tipset. Det stämmer att UBS har ett Horizons-program som går över sommaren. Bank of England har även de ett first year internship. Ska kolla mer på big4 firmorna.
Har en intervju nästa vecka med en "bättre" BB, tyvärr går deras SW samtidigt som den jag redan har offer till. Tänker göra intervjun, främst för erfarenheten. Om den nu leder till offer som jag nekar, är det något de tar hänsyn till i framtida ansökningar? Tänker mig om de skulle se det som negativt att jag nekar deras SW men sedan ansöker om summer internship.
Hur gick det med din intervju i Stockholm?