Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Ok tack! varför är åldern avgörande?
erfarenhet av investment banking har jag inte, är redovisare.
Vet inte vad jag vill syssla med inom IB. Något förslag?
Aldern ar viktig eftersom i-banking i princip ar ett larlingsyrke som (oftast) bygger pa att du borjar som analyst eller associate (om du har en MBA och / eller ordentligt med relevant erfarenhet). Analyst ar entry level-positionen och dar forvantas du arbeta mycket langa timmar (70-130 timmar, snitt 80-85, lagre i Norden) med more often than not ganska enkla arbetsuppgifter tills du har lart dig grundbultarna och kan ga vidare. I-banking har ett ganska fordefinerat career track dar du antingen gar vidare till nasta position inom 2-3 ar +/- 1 ar eller ocksa aker ut ur organisationen.
Det ar osannolikt att en person som ar over 30 har vad som kravs i termer av commitment, energi, hunger, avsaknad av familjeliv, villighet att gora hundjobb &cet. for att detta ska funka - men vad vet jag, Oresundsregionen kanske ar annorlunda. Ring ett par av headhunterfirmorna och diskutera saken! Innan dess rekommenderar jag dig dock starkt att lara dig vad i-banking ar for nagot och vad du vill syssla med - annars kommer du att lata som "I want a job at the Goldman Sachs"-karaktaren i klippet som nagon lankade till nagra inlagg ovan. Las pa lite pa t.ex. vault.com, framforallt den har
artikeln som kan vara en bra borjan.