2009-02-08, 18:31
Medlem
Hej

Lite ffågor här angående MSC jag pluggar i England och räknar med att få first eller en high 2.1. Och tyvärr svårt att hitta jobb och df tänkte jag söka vidare till masters.

Dock har jag inte gjort GMAT testet vilket verkar vara svårt ngn som gjort det och fått över 600?

Tänkte om ngn visste om andra bra skoler masters skoler i UK som inte kräver GMAT? Ngn koll Munchen calling?
Citera
2009-02-28, 19:05
Medlem
jhon bickles avatar
Hur mkt tjänar någon inom middleoffice/operations investment banking i London i snitt?
Senast redigerad av jhon bickle 2009-02-28 kl. 19:20.
Citera
2009-03-03, 21:43
Medlem
Hur går det för som börjar närma sig att bli klara med skolan? Har ni kontakt med några företag?

Måste ju vara otroligt tufft. Jag har suttit och plöjt ansökningar till ett sommarjobb på vår grupp. Många känns i princip överkvalificerade för tjänsten, över 170 st sökande.

Hur går snacket ute på skolorna? Vore intressant att höra eftersom man är lite bort kopplad nu för tiden.
Citera
2009-03-19, 12:49
Medlem
krimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold
Lite sent kanske, men engelska investment bankers vet verkligen hur man framstår som svin i kristider

http://blarf.nu/content/13229
Halvt OT, men någon som vet var man kan hitta denna videon nu för tiden? Kommer inte ihåg vad den hette och länken är ju död.

EDIT: Amen, nu när jag letat runt så kommer sidan upp igen...
Senast redigerad av krimm 2009-03-19 kl. 12:52.
Citera
2009-03-20, 23:30
Medlem
land-of-freedoms avatar
Vad tror ni om denna utbildning: Kandidatprogram i företagsekonomi med inriktning mot redovisning och finansiering, 180 hp på SU. http://sisu.it.su.se/search/show_area/2

Kan den vara bra? Konkurrenskraftig utbildning, står man bra på arbetsmarknaden med den?
Citera
2009-03-20, 23:42
Medlem
Alltså att få något topp bank jobb med en utbildning ifrån Sverige är sjukt svårt. Det finns ett 100-tals skolor runt om i världen som är bättre än SU,UU,LiU etc. Bland folk ifrån Camebridge, LSE, UCLA, Harvard har jag ändå hört att det är ca 1/15 elr ngt som lyckas få internships. Bland de personer med HÖGST betyg ifrån dessa skolor.

Så att landa dessa jobb med utbildningar ifrån Sverige har jag hört ska vara sjukt svårt. Om inte ett krav att man gått på HHS för att ens ha en chans.
Citera
2009-03-21, 00:45
Medlem
land-of-freedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumperson
Alltså att få något topp bank jobb med en utbildning ifrån Sverige är sjukt svårt. Det finns ett 100-tals skolor runt om i världen som är bättre än SU,UU,LiU etc. Bland folk ifrån Camebridge, LSE, UCLA, Harvard har jag ändå hört att det är ca 1/15 elr ngt som lyckas få internships. Bland de personer med HÖGST betyg ifrån dessa skolor.

Så att landa dessa jobb med utbildningar ifrån Sverige har jag hört ska vara sjukt svårt. Om inte ett krav att man gått på HHS för att ens ha en chans.

Förstår det. Men om vi bortser från hhs(kommer inte in där). Så är utbildningen från SU shysst? Kan man räkna med ett bra jobb i Sverige efter?

Tycker själva inriktningen verkar riktigt bra iaf...ser ut som man har god chans att jobba med börsen osv, eller är jag ute och cycklar?
Citera
2009-03-21, 00:54
Medlem
Upprclss_drpouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av land-of-freedom
Förstår det. Men om vi bortser från hhs(kommer inte in där). Så är utbildningen från SU shysst? Kan man räkna med ett bra jobb i Sverige efter?

Tycker själva inriktningen verkar riktigt bra iaf...ser ut som man har god chans att jobba med börsen osv, eller är jag ute och cycklar?
SU ar ok. Normalt sett ska du kunna fa ett ok jobb pa en sadan utbildning. I nulaget far ingen nagot.

Det finns en hel del svenskar i London som last i Lund, vissa fran SU, lanthandeln osv.
Citera
2009-03-21, 01:02
Medlem
Vilken utbildning ifrån lanthandels isf?.. Deras ekonom kandidat är ju tydligen inriktad på lantbruk. Skulle vara intressant att veta hur dessa personer gått till väga. Då jag vet att skolan är rankad högt och liknande, men vilket program passar bäst om man vill till, som i detta fall London?
Citera
2009-03-21, 01:37
Medlem
Bud Fluds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumperson
Vilken utbildning ifrån lanthandels isf?.. Deras ekonom kandidat är ju tydligen inriktad på lantbruk. Skulle vara intressant att veta hur dessa personer gått till väga. Då jag vet att skolan är rankad högt och liknande, men vilket program passar bäst om man vill till, som i detta fall London?
Alltså, inte för att vara taskig, men sluta rör ihop så jävla mycket Lanthandeln är Handels Göteborg, inte SLU. Finns nog inte många i-bankers från SLU
Citera
2009-03-21, 01:42
Medlem
Ja tack! Jag tyckte det verkade redigt konstigt

Därav sa jag ju även i min andra tråd ..."Eller tänker jag på två helt olika skolor"

Då jag faktiskt hade en liten aning om att det rörde sig om två helt olika skolor. Men jävlar, har varit vissa stunder under dagen där jag stirrat i förvirring pga detta! :P
Citera
2009-03-21, 02:03
Medlem
land-of-freedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upprclss_drpout
SU ar ok. Normalt sett ska du kunna fa ett ok jobb pa en sadan utbildning. I nulaget far ingen nagot.

Det finns en hel del svenskar i London som last i Lund, vissa fran SU, lanthandeln osv.

Okej. SU är de som UU ungefär? Men vad tror ni om inriktningen redovisning och finansiering, bra att köra på den? Eller är det bättre att köra ekonomie kandidat?

Tänkte att det kanske är bättre med en specifik inriktning som denna linje har på SU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in