2020-09-26, 13:12
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlick
Har alltid undrat detta...
Så jag undrar. Är etniskt svenska mäns resa till kistan 3 meter under jorden genom självmord på grund av det dom anser vara ett svek från sina landskvinnor?
Om nej, hur kan i sådana fall ett land med 10 miljoner invånare, varav kanske 6-7 miljoner just är etniska svenskar ha en så sjukt hög självmordssiffra? Där bara hälften av dessa är vuxna dessutom. Det måste väl ändå bero på detta, ensamheten, och lättkränktheten, frustrationen, ilskan, och den stora sorgen över att se sina egna kvinnor bli slukade av stora starka negrer och bruna hulkar från Mellanöstern?
Jag vill gärna veta detta.

Det verkar som att svaret är på grund av psykisk sjukdom, enligt forskning.

"Det är nästan alltid någon form av psykisk sjukdom bakom ett självmord men speciellt bland unga kan självmordet ibland utlösas av händelser som för vuxna tycks bagatellartade."

https://ki.se/forskning/det-vet-vi-o...ord-bland-unga
Citera
2020-09-26, 13:18
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
För det första är det ingen som tar självmord. Man begår självmord eller tar sitt liv.

För det andra är statistik från många andra länder missvisande. I mer religiösa länder är det en synd att ta sitt liv och det är inte helt ovanligt att det istället bokförs som olyckshändelse.

För det tredje har Sverige haft en hög självmordsstatistik sedan innan invandringen blev ett problem så du kan lägga ner den teorin.

Slutligen vill jag bara tillägga för alla som sitter på flashback och gnäller över att kvinnor är så svaga för att de är överrepresenterade vad gäller sjukskrivningar för utbrändhet och annan psykisk ohälsa. Män är överrepresenterade i självmordsstatistiken. Det har aldrig slagit er att båda könen har psykiska problem, men att män tar sitt liv medan kvinnor söker hjälp?

Kvinnor gör dessutom fler försök än vad män gör, vilket gör det väldigt enkelt för skyddsnätet att fånga upp dem, medans männen oftast bara gör det en gång...
Citera
2020-09-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det verkar som att svaret är på grund av psykisk sjukdom, enligt forskning.

"Det är nästan alltid någon form av psykisk sjukdom bakom ett självmord men speciellt bland unga kan självmordet ibland utlösas av händelser som för vuxna tycks bagatellartade."

https://ki.se/forskning/det-vet-vi-o...ord-bland-unga

Ett intressant exempel på det är Michelle Carter. Hon ville gärna ha uppmärksamhet, pojkvännen ville väldigt gärna ha en flickvän och ha sex. Ett bra sätt att få uppmärksamhet är att sörja efter sin pojkväns självmord tänkte hon. Så de gjorde en deal, ett par månader där han fick henne som flickvän och sedan skulle han ta livet av sig. Värt det tyckte tydligen den numera avlidne pojkvännen och var glatt hennes pojkvän i ett par månader för att sedan uppfylla sin del av avtalet.

Det funkade tills hon blev påkommen. Folk frågad ehur hon mådde och hon fick massor av uppmärksamhet. Blev bjuden på fester osv. Nu riskerar hon fängelse, eller är redan dömd. Vet ej.

Den killen måste vart rejält jäkla tok-kär i henne. I sms-konversationen där hon hetsade honom till självmord var hans sista sms "I love you" innan han tog livet av sig. Simping till en helt ny nivå.
Citera
2020-09-26, 13:28
Medlem
Missbruk ,psykiska problem ,ensamhet,svaga osv 🙄

Ni har masssa problem men soppar under mattan 🙄
Citera
2020-09-26, 13:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Ett intressant exempel på det är Michelle Carter. Hon ville gärna ha uppmärksamhet, pojkvännen ville väldigt gärna ha en flickvän och ha sex. Ett bra sätt att få uppmärksamhet är att sörja efter sin pojkväns självmord tänkte hon. Så de gjorde en deal, ett par månader där han fick henne som flickvän och sedan skulle han ta livet av sig. Värt det tyckte tydligen den numera avlidne pojkvännen och var glatt hennes pojkvän i ett par månader för att sedan uppfylla sin del av avtalet.

Det funkade tills hon blev påkommen. Folk frågad ehur hon mådde och hon fick massor av uppmärksamhet. Blev bjuden på fester osv. Nu riskerar hon fängelse, eller är redan dömd. Vet ej.

Den killen måste vart rejält jäkla tok-kär i henne. I sms-konversationen där hon hetsade honom till självmord var hans sista sms "I love you" innan han tog livet av sig. Simping till en helt ny nivå.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/h...tt-ta-sitt-liv

Andra dödar för att göra sina flickvänner nöjda:
https://www.expressen.se/nyheter/bro...av-therese-15/
Citera
2020-09-26, 14:36
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlick
Har alltid undrat detta...

Låt mig dock först göra det klart att jag vet att man tar självmord för många olika saker. Det kan vara väldigt olika land till land och så vidare. I fattiga länder tar man självmord för att det är svårt att hålla ekonomin uppe, försörja familjen, standarden är dålig, krigshärjade osv osv....

En sak till, jag skriver "etniska" då jag bara ser etniska svenskar som dyker upp på sidor som Spes riksförbunds Instagramsida, eller Mind.se, hashtaggen #intebaraensiffra på Instagram och så vidare. Har också läst att resterande som tar självmord är inom-europeiska etniciteter så som slaviska länderna eller folk med ursprung från Baltikumländerna. Det är riktigt sällan man ser till exempel folk från Mellersta Östern begå självmord eller folk från Nordafrika, Sydamerika osv osv.

Jag tänker mer att det beror på att dessa är mycket mer lyckligare när det kommer till familjen och förhållanden, de har stora släkter, massor av vänner, fester hit och dit, gemenskap, traditioner, stort kulturarv och tusen saker mer. Speciellt de från Mellanöstern, Araber, Kurder, Iranier, Turkar.

I Sverige har jag dock märkt ett ganska ovanligt fenomen. Sverige har det högsta självmordsantalet per invånare efter Ryssland. Detta förändras från år till år eftersom ja, siffrorna förändras...

Cirka 1 500 etniska svenskar avlider i självmord varje år, trots att det är en hög-standard nation där människor borde vara lyckliga. Sverige, Norge, Danmark brukar ju komma med på topp 10 listan av länder som är dom "lyckligaste" i hela världen. Men enligt OECD går dessa rankningar efter hur många hus och bilar man har, vilket jag tycker låter extremt rimligt då självmordstalen här är riktigt höga.

Många av dessa är unga och medelåldersmän, 15-50. Beror detta på ensamhet? Att dom inte kan få kvinnor, att dom är trötta på sina kvinnor? Att dom hatar se sina egna kvinnor suga invandrar-penis? Läste någonstans att 40 procent av de som är i förhållande i Sverige, är i blandäktenskapsförhållanden. Och medan detta pågår, så sitter så många etniskt svenska män här på Flashback och storgråter över att dom inte kan få sina egna kvinnor, dom får i stället råd om att åka till Thailand osv.

Vissa överväger just också "självmord" då dom tycker att huvudet väger tungt efter alla år av ensamhet.

Så jag undrar. Är etniskt svenska mäns resa till kistan 3 meter under jorden genom självmord på grund av det dom anser vara ett svek från sina landskvinnor?

Om nej, hur kan i sådana fall ett land med 10 miljoner invånare, varav kanske 6-7 miljoner just är etniska svenskar ha en så sjukt hög självmordssiffra? Där bara hälften av dessa är vuxna dessutom. Det måste väl ändå bero på detta, ensamheten, och lättkränktheten, frustrationen, ilskan, och den stora sorgen över att se sina egna kvinnor bli slukade av stora starka negrer och bruna hulkar från Mellanöstern?

Sorgen över att landet man växte upp i snabbt gick från att vara homogen till att bli heterogen.

Dansgolvets nyanser har förändrats snabbt...

Jag vill gärna veta detta.

Sverige befinner sig ungefär i mitten jämfört med övriga EU-länder i självmordsstatistiken och på plats ca 40-50 bland världens länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Självmord var väl vanligt i sverige redan innan massinvandringen.
Jag tror det beror på mörkret, vädret, många singelhushåll. Det individualistiska samhället.

Välfärdens baksida. När staten tar hand om oss behöver vi inte bry oss om varandra på samma sätt som tidigare generationer gjort.

Det stämmer ju, detta med statsindividualismen, men du kanske missat debatterna om utförsäkringarna.
Senast redigerad av pudellus 2020-09-26 kl. 14:40.
Citera
2020-09-26, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Missbruk ,psykiska problem ,ensamhet,svaga osv 🙄

Ni har masssa problem men soppar under mattan 🙄
Hur menar du svaga?

Jag uppfattar svenska kvinnor som svaga då de får allt serverat på ett fat. Bortskämda som fan.
Citera
2020-09-26, 19:28
Medlem
Ensamhet leder till depression och en del tar sitt liv på grund av det. Människor är inte gjorda för att vara ensamma.
Citera
2020-09-26, 19:40
Medlem
CompressorVanes avatar
Jag tror mer dom begår självmord för att dem fått kvinnor.
Citera
2020-09-26, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Jag tror mer dom begår självmord för att dem fått kvinnor.
Hahaha 😃 Man känner så när man lyckas träffa en kvinna, då tänker man "är det detta alla män jagar?" och då vill man bara koppla av, dra på skön musik, ta en dusch och gå ut och andas frisk luft.

Men de flesta ger upp mot sin vilja och det tär på psyket mycket.
Citera
2020-09-26, 19:58
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagioni
Hahaha 😃 Man känner så när man lyckas träffa en kvinna, då tänker man "är det detta alla män jagar?" och då vill man bara koppla av, dra på skön musik, ta en dusch och gå ut och andas frisk luft.

Men de flesta ger upp mot sin vilja och det tär på psyket mycket.

En atombomb är snällare tycker jag. Eller åtminstone jämlik. Det blir ödeläggelse och svampmoln om man släpper in dem.

Som du säger, andas ut och koppla av. Hur gör man det när radioaktivitet och skärseld härjar.
Citera
2020-09-27, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Där jag växte upp var det babbar överallt. Syrier, Irakier, iranier, turkar så jävla många turkar, kurder, chilenare, negrer, zigenare, albaner. Nästan så att man såg de finska och jugoslaviska som svenskar redan då för att inte känna sig som en total främling. Detta på just 80- och 90-talet. Visst det är ännu värre idag men ser inte den där natt och dag-skillnaden du mfl. pratar om.

Samtidigt ska jag inte förringa dina erfarenheter. Ghettona var fyllda med invandrare redan på 80-talet.

Fast det fanns kvar en del svenskar där eller så var de finnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in