2020-09-26, 02:30
Bannlyst
Antalet självmord är långt högre än 1500. För ett tag sen sa de att 9 av 10 signalfel på rälsen är självmord och det sker ju signalfel tiotals gånger om dagen.
Höga skatter.
Dålig sammanhållning (svenskar kallar ju stark sammanhållning för klantänk så there you go... Statligt hjärntvätt för att splittra svensken ännu mer). I min bok går klantänk före staten. Staten är en hjärntvättarapparat.
Vad har vi mer, massa krav i samhället, statusbullshitet, tragisk vardag i ekorrhjulet (för de flesta) och så vidare.
Det här är ingen värld man ska jobba och etablera sig i. Allt är kortsiktigt och ohållbart och kommer krascha ner på oss alla.
Citera
2020-09-26, 02:31
Medlem
De flesta invandrare är inte smarta nog att bli deprimerade.

Hög IQ är en stark riskfaktor vid depression.
Citera
2020-09-26, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlick
Har alltid undrat detta...

Låt mig dock först göra det klart att jag vet att man tar självmord för många olika saker. Det kan vara väldigt olika land till land och så vidare. I fattiga länder tar man självmord för att det är svårt att hålla ekonomin uppe, försörja familjen, standarden är dålig, krigshärjade osv osv....

En sak till, jag skriver "etniska" då jag bara ser etniska svenskar som dyker upp på sidor som Spes riksförbunds Instagramsida, eller Mind.se, hashtaggen #intebaraensiffra på Instagram och så vidare. Har också läst att resterande som tar självmord är inom-europeiska etniciteter så som slaviska länderna eller folk med ursprung från Baltikumländerna. Det är riktigt sällan man ser till exempel folk från Mellersta Östern begå självmord eller folk från Nordafrika, Sydamerika osv osv.

Jag tänker mer att det beror på att dessa är mycket mer lyckligare när det kommer till familjen och förhållanden, de har stora släkter, massor av vänner, fester hit och dit, gemenskap, traditioner, stort kulturarv och tusen saker mer. Speciellt de från Mellanöstern, Araber, Kurder, Iranier, Turkar.

I Sverige har jag dock märkt ett ganska ovanligt fenomen. Sverige har det högsta självmordsantalet per invånare efter Ryssland. Detta förändras från år till år eftersom ja, siffrorna förändras...

Cirka 1 500 etniska svenskar avlider i självmord varje år, trots att det är en hög-standard nation där människor borde vara lyckliga. Sverige, Norge, Danmark brukar ju komma med på topp 10 listan av länder som är dom "lyckligaste" i hela världen. Men enligt OECD går dessa rankningar efter hur många hus och bilar man har, vilket jag tycker låter extremt rimligt då självmordstalen här är riktigt höga.

Många av dessa är unga och medelåldersmän, 15-50. Beror detta på ensamhet? Att dom inte kan få kvinnor, att dom är trötta på sina kvinnor? Att dom hatar se sina egna kvinnor suga invandrar-penis? Läste någonstans att 40 procent av de som är i förhållande i Sverige, är i blandäktenskapsförhållanden. Och medan detta pågår, så sitter så många etniskt svenska män här på Flashback och storgråter över att dom inte kan få sina egna kvinnor, dom får i stället råd om att åka till Thailand osv.

Vissa överväger just också "självmord" då dom tycker att huvudet väger tungt efter alla år av ensamhet.

Så jag undrar. Är etniskt svenska mäns resa till kistan 3 meter under jorden genom självmord på grund av det dom anser vara ett svek från sina landskvinnor?

Om nej, hur kan i sådana fall ett land med 10 miljoner invånare, varav kanske 6-7 miljoner just är etniska svenskar ha en så sjukt hög självmordssiffra? Där bara hälften av dessa är vuxna dessutom. Det måste väl ändå bero på detta, ensamheten, och lättkränktheten, frustrationen, ilskan, och den stora sorgen över att se sina egna kvinnor bli slukade av stora starka negrer och bruna hulkar från Mellanöstern?

Sorgen över att landet man växte upp i snabbt gick från att vara homogen till att bli heterogen.

Dansgolvets nyanser har förändrats snabbt...

Jag vill gärna veta detta.

Självmord var väl vanligt i sverige redan innan massinvandringen.
Jag tror det beror på mörkret, vädret, många singelhushåll. Det individualistiska samhället.

Välfärdens baksida. När staten tar hand om oss behöver vi inte bry oss om varandra på samma sätt som tidigare generationer gjort.
Senast redigerad av Adventurer6 2020-09-26 kl. 04:55.
Citera
2020-09-26, 05:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
1 de unga som blir mobbade i skolan, för dessa är inte direkt en obligatorisk skolgång något positivt
2 de som aldrig får napp, som inte förstår att det finns vettigare saker i livet numera
3 de som blir frånskiljda, som trodde på kärnfamiljidealet

där är väl de 3 stora kategorierna gissar jag.

många är mer eller mindre deprimerade för de tvingas se sverige gå åt helvete också naturligtvis. Man vet ju vad so fanns och vad som nu aldrig kommer tillbaka.

Jag fick iallafall uppleva 1980-talet. Hela 80-talet. Dagens unga på 20-25 har vuxit upp med massinvandring och "mångkultur" och kulturmarxism och alltmer diktatur som jag själv slapp helt och hållet på den tiden, eller nästan iallafall. Vi hade ett större välstånd också samt åtnjöt en bra framtidstro.

Och så kallas jag nostalgisk och känner att man är nedlåtande. Undrar ibland om det är en idiot som säger det där eller om det är positivt menat.
Citera
2020-09-26, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stagioni
Antalet självmord är långt högre än 1500. För ett tag sen sa de att 9 av 10 signalfel på rälsen är självmord och det sker ju signalfel tiotals gånger om dagen

Ta det lite lugnt nu Det sker inte självmord på järnvägen tiotals gånger om dagen.

2019 som ett exempel - 94 stycken begick självmord på järnvägen.
Citera
2020-09-26, 07:43
Medlem
Jag tror att självmord bland oss heterosexuella svenska vita män beror på att vi bedöms och bedömer oss själva inte så mycket utifrån vem vi är utan för vad vi kan göra och vad vi har gjort. Så vi saknar helt ett slags "grund-människovärde".

Presterar vi bra blir vi värdefulla, kan vi erbjuda en kvinna något hon uppskattar blir vi värdefulla, kan vi hjälpa någon blir vi värdefulla, är vi en tillgång är vi värdefulla.

Men utan det är vi värdelösa, både inför andra och oss själva. Så vi blir extra sköra utan jobb. Extra sköra som sjuka. Extra sköra som deprimerade. Extra sköra som ensamma. Extra sköra om vi är en belastning istället för en tillgång. Detta eftersom vi är värdelösa i oss själva om vi inte har något att erbjuda, om vi kostar mer än vi drar in eller är samhället eller en belastning för någon annan.

Alla andra människor får och kan vara en belastning utan att tappa sitt människovärde. Men vi skambeläggs och skambelägger oss själva något oerhört för sådant.. Vi får inte gnälla, vi skall rycka upp oss, anpassa oss, lösa våra egna problem, jobba med oss själva osv osv.

Vi blir lämnade av våra fruar och flickvänner om vi blir arbetslösa, deprimerade eller sjuka. Våra vänner orkar inte med att se oss svaga och gnälla så de försvinner med. Även främlingar på internet blir sura på oss om vi gnäller (Jämför svaren i en gnälltråd från en vit heterosexuell man med en gnälltråd från någon annan).

Så vi har inget stöd att få när vi blir suicidala, och kan man inte lösa sin egen skit och rycka upp sig då är självmord en bra grej, eftersom då slipper man vara en belastning för andra och sig själv. Slipper skammen av att vara värdelös, och ens liv har ändå inte ett värde.
Citera
2020-09-26, 08:42
Medlem
REWalls avatar
Citat:

Låt mig dock först göra det klart att jag vet att man tar självmord för många olika saker. Det kan vara väldigt olika land till land och så vidare. I fattiga länder tar man självmord för att det är svårt att hålla ekonomin uppe, försörja familjen, standarden är dålig, krigshärjade osv osv....

En sak till, jag skriver "etniska" då jag bara ser etniska svenskar som dyker upp på sidor som Spes riksförbunds Instagramsida, eller Mind.se, hashtaggen #intebaraensiffra på Instagram och så vidare. Har också läst att resterande som tar självmord är inom-europeiska etniciteter så som slaviska länderna eller folk med ursprung från Baltikumländerna. Det är riktigt sällan man ser till exempel folk från Mellersta Östern begå självmord eller folk från Nordafrika, Sydamerika osv osv.

Jag tänker mer att det beror på att dessa är mycket mer lyckligare när det kommer till familjen och förhållanden, de har stora släkter, massor av vänner, fester hit och dit, gemenskap, traditioner, stort kulturarv och tusen saker mer. Speciellt de från Mellanöstern, Araber, Kurder, Iranier, Turkar.

I Sverige har jag dock märkt ett ganska ovanligt fenomen. Sverige har det högsta självmordsantalet per invånare efter Ryssland. Detta förändras från år till år eftersom ja, siffrorna förändras...

Cirka 1 500 etniska svenskar avlider i självmord varje år, trots att det är en hög-standard nation där människor borde vara lyckliga. Sverige, Norge, Danmark brukar ju komma med på topp 10 listan av länder som är dom "lyckligaste" i hela världen. Men enligt OECD går dessa rankningar efter hur många hus och bilar man har, vilket jag tycker låter extremt rimligt då självmordstalen här är riktigt höga.

Många av dessa är unga och medelåldersmän, 15-50. Beror detta på ensamhet? Att dom inte kan få kvinnor, att dom är trötta på sina kvinnor? Att dom hatar se sina egna kvinnor suga invandrar-penis? Läste någonstans att 40 procent av de som är i förhållande i Sverige, är i blandäktenskapsförhållanden. Och medan detta pågår, så sitter så många etniskt svenska män här på Flashback och storgråter över att dom inte kan få sina egna kvinnor, dom får i stället råd om att åka till Thailand osv.

Vissa överväger just också "självmord" då dom tycker att huvudet väger tungt efter alla år av ensamhet.

Så jag undrar. Är etniskt svenska mäns resa till kistan 3 meter under jorden genom självmord på grund av det dom anser vara ett svek från sina landskvinnor?

Om nej, hur kan i sådana fall ett land med 10 miljoner invånare, varav kanske 6-7 miljoner just är etniska svenskar ha en så sjukt hög självmordssiffra? Där bara hälften av dessa är vuxna dessutom. Det måste väl ändå bero på detta, ensamheten, och lättkränktheten, frustrationen, ilskan, och den stora sorgen över att se sina egna kvinnor bli slukade av stora starka negrer och bruna hulkar från Mellanöstern?

Sorgen över att landet man växte upp i snabbt gick från att vara homogen till att bli heterogen.

Ditt språk är mustigt och självmord är den yttersta konsekvensen. Dock har svenska män fått uppleva hur svenska kvinnor började åka på sexsemestrar till Mallorca redan på 1950-talet, hur det under 1960-talet började komma hit charmiga sydländska män med medeltida värderingar som med PK:s stöd betedde sig som så "Vi har rätt att umgås och lägra alla svenska kvinnor, men om våra döttrar, systrar etc så mycket som tittar åt en svensk tar vi fram knytnävarna (i mildaste fall) och vidare ända fram till dagens situation med ett onaturligt mansöverskott i par/familjebildande åldrar. Man kan bli deprimerad för mindre, och det finns alla skäl att träda in till försvar för Incels i Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=qeVQ-_UE_aY
Citera
2020-09-26, 09:27
Medlem
Citat:

Det är inte för att någon som är 17 år inte kan få en flickvän de begår självmord , skälet är alltid någon form av psykisk ohälsa och en idé om att inget någonsin kommer att bli vad en vill.
Bland riktigt gamla människor är det däremot inte ovanligt att det är just förlorad relation som är utlösande faktor, de orkar inte fortsätta leva sedan partnen sedan 50-60 avlidit och de som pensionärer inte har så stort stödjande socialt nätverk, har partnen dessutom varit sjuklig länge kan de levt lite isolerat
Citera
2020-09-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag fick iallafall uppleva 1980-talet. Hela 80-talet. Dagens unga på 20-25 har vuxit upp med massinvandring och "mångkultur" och kulturmarxism och alltmer diktatur som jag själv slapp helt och hållet på den tiden, eller nästan iallafall. Vi hade ett större välstånd också samt åtnjöt en bra framtidstro.

Och så kallas jag nostalgisk och känner att man är nedlåtande. Undrar ibland om det är en idiot som säger det där eller om det är positivt menat.

Jag antar att vi då är i ungefär samma ålder. Jag vet många i vår generation som skriver samma sak som du dessutom. Men jag har inte upplevt det där. Det var fullt med babbar, även om de hette Gonzales istället för Ahmed ibland. "Mångkultur" och skit även då. Visst det har blivit ännu värre nu, men den där natt och dag-bilden som många målar upp känner jag inte igen mig i.

Bortsett från kanske något sommarlov om vi hälsade på morfar på landet eller paddlade kanot i Dalsland. Då, i småstäder såg jag det där Sverige ni pratar om. Men bara i små glimtar. resten av tiden var det babbar, negrer, kaos och skit. Större välstånd? Nej. kanske litegrann men liten skillnad. Bra framtidstro? Knappast. Jag såg att det här barkar åt helvete redan som barn.

När ni pratar om natt och dag skillnad med bara svenskar och framtidshopp så undrar jag om det inte är med nostalgiglasögonen på.
Citera
2020-09-26, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag antar att vi då är i ungefär samma ålder. Jag vet många i vår generation som skriver samma sak som du dessutom. Men jag har inte upplevt det där. Det var fullt med babbar, även om de hette Gonzales istället för Ahmed ibland. "Mångkultur" och skit även då. Visst det har blivit ännu värre nu, men den där natt och dag-bilden som många målar upp känner jag inte igen mig i.

Bortsett från kanske något sommarlov om vi hälsade på morfar på landet eller paddlade kanot i Dalsland. Då, i småstäder såg jag det där Sverige ni pratar om. Men bara i små glimtar. resten av tiden var det babbar, negrer, kaos och skit. Större välstånd? Nej. kanske litegrann men liten skillnad. Bra framtidstro? Knappast. Jag såg att det här barkar åt helvete redan som barn.

När ni pratar om natt och dag skillnad med bara svenskar och framtidshopp så undrar jag om det inte är med nostalgiglasögonen på.

Fast det fanns knappt några somalier överhuvudtaget i Sverige då. Knappt en enda. De bör ha kommit iochmed Somalias kollaps 1991. Hazarerna dök upp i Sverige strax efter 2005. Det är i modern tid. Araber fanns, från Irak, men de var få. Hucklen såg man nästan aldrig. Jag var i Kista centrum ibland på 80-talet. Det var en svensk miljö där. Det är svårt idag för någon att föreställa sig.

Välståndet var större. Industrin var större, SAAB var kvar som bilproducent, pensionerna och de sociala säkerhetsnätet bättre. Elever lärde sig lättare att läsa, skriva och räkna. SKULDERNA var långt färre. Man skall titta på detta som en (bra, icke-korrumperad) ekonom. Arbetslösheten på 80-talets slut var ungefär en femtedel av vad den är idag och det fanns inga bemanningsföretag och skit.

Framtidstron var ljusår bättre. Annat är bara fjolliga lögner. Bland annat befann sig hela väst i då en lång och till synes stabil avspänningsperiod mot Sovjetunionen.

Visst. Fanns väl några mobbare i skolan och lärare kunde bryta ihop och gråta när de inte skrek aggressivt men i skolan gällde svensk kultur och där fanns få skogstokiga negrer om ens några. Rinkebysvenska pratades bara i Rinkeby.
Senast redigerad av Mertillen 2020-09-26 kl. 11:34.
Citera
2020-09-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Fast det fanns knappt några somalier överhuvudtaget i Sverige då. Knappt en enda. De bör ha kommit iochmed Somalias kollaps 1991. Hazarerna dök upp i Sverige strax efter 2005. Det är i modern tid. Araber fanns, från Irak, men de var få. Hucklen såg man nästan aldrig. Jag var i Kista centrum ibland på 80-talet. Det var en svensk miljö där. Det är svårt idag för någon att föreställa sig.

Välståndet var större. Industrin var större, SAAB var kvar som bilproducent, pensionerna och de sociala säkerhetsnätet bättre. Elever lärde sig lättare att läsa, skriva och räkna. SKULDERNA var långt färre. Man skall titta på detta som en (bra, icke-korrumperad) ekonom. Arbetslösheten på 80-talets slut var ungefär en femtedel av vad den är idag och det fanns inga bemanningsföretag och skit.

Framtidstron var ljusår bättre. Annat är bara fjolliga lögner. Bland annat befann sig hela väst i då en lång och till synes stabil avspänningsperiod mot Sovjetunionen.

Visst. Fanns väl några mobbare i skolan och lärare kunde bryta ihop och gråta när de inte skrek aggressivt men i skolan gällde svensk kultur och där fanns få skogstokiga negrer om ens några. Rinkebysvenska pratades bara i Rinkeby.

Där jag växte upp var det babbar överallt. Syrier, Irakier, iranier, turkar så jävla många turkar, kurder, chilenare, negrer, zigenare, albaner. Nästan så att man såg de finska och jugoslaviska som svenskar redan då för att inte känna sig som en total främling. Detta på just 80- och 90-talet. Visst det är ännu värre idag men ser inte den där natt och dag-skillnaden du mfl. pratar om.
Citera
2020-09-26, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Där jag växte upp var det babbar överallt. Syrier, Irakier, iranier, turkar så jävla många turkar, kurder, chilenare, negrer, zigenare, albaner. Nästan så att man såg de finska och jugoslaviska som svenskar redan då för att inte känna sig som en total främling. Detta på just 80- och 90-talet. Visst det är ännu värre idag men ser inte den där natt och dag-skillnaden du mfl. pratar om.

Jaså inte. 1989 hade 10% av befolkningen utländsk bakgrund.

Nu är svenskarna knappt 70%. Befolkningsökningen är mer än 3 miljoner eller mer än 35% på 30 år. Bara invandrare. Det är naturligtvis en djävulsk skillnad mot då.
Senast redigerad av Mertillen 2020-09-26 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in