2024-10-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Trist att småsparare aldrig förstår ett dugg. Redeyes analytiker träffas inte fullt ut av regelverket från Fi om att inte handla i aktierna de själva haussar. Det här var en klassisk pump and dump och någon borde absolut bli åtalad. Fantastiskt att bränna sitt lilla förtroende som Redeye-analytiker (lol), för att tjäna, vadå, runt en halv miljon? Patetiskt. Nu släppte Di imorse att även VDn för RedEye handlade..
Men varför bryr ni er om analytiker?
Senast redigerad av Truefighter 2024-10-04 kl. 23:33.
Citera
2025-02-02, 12:12
Medlem
Hur värderas en sån här aktie egentligen. Bull är på väldigt mycket högre än vad kursen är idag. Men givet att dom vinner och allt går som dom hoppas, finns ju ingen underliggande affärsverksamhet gissar jag? Så alla kommer väl sälja och dra?
Citera
2025-02-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrejv
Hur värderas en sån här aktie egentligen. Bull är på väldigt mycket högre än vad kursen är idag. Men givet att dom vinner och allt går som dom hoppas, finns ju ingen underliggande affärsverksamhet gissar jag? Så alla kommer väl sälja och dra?
Intressant bolag. Dom går fortfarande med förlust. Vem tar vinsten?

Ligger kvar tills domen faller, sen får man se hur det utvecklas..
Citera
2025-02-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Intressant bolag. Dom går fortfarande med förlust. Vem tar vinsten?

Ligger kvar tills domen faller, sen får man se hur det utvecklas..
Aktieägare som får en utdelning vid eventuell vinst utdelningen beror på hur mycket Samsung får betala.
Citera
2025-02-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaslegion
Aktieägare som får en utdelning vid eventuell vinst utdelningen beror på hur mycket Samsung får betala.
Ja delvis men kan bli mer eller mindre eller inget alls i värsta fall. Inte bara Samsung här. För den risken får du kanske läsa på lite mer och så där?
Citera
2025-02-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ja delvis men kan bli mer eller mindre eller inget alls i värsta fall. Inte bara Samsung här. För den risken får du kanske läsa på lite mer och så där?
Risken att det inte blir någon vinst alls är väldigt liten, den ligger säkert på 5% eller mindre.
Citera
2025-02-15, 18:10
Medlem
Citat:
Risken att det inte blir någon vinst alls är väldigt liten, den ligger säkert på 5% eller mindre.
Vad vet man? Beror nu på rättsprocess. Men jag skulle inte lägga ned mitt livs spargris utan bara några pengar.
Citera
2025-02-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vad vet man? Beror nu på rättsprocess. Men jag skulle inte lägga ned mitt livs spargris utan bara några pengar.
Nej har såklart inte gått all in, oavsett om chansen är 1% att dom förlorar.
Citera
2025-02-16, 05:21
Medlem
Citat:
Nej har såklart inte gått all in, oavsett om chansen är 1% att dom förlorar.
Nej det förstås. Det kan väl dra ut på tiden med och då blir ens pengar upplåsta i denna process. Men mycket beror på enskilda prestationer av exempelvis advokater.
Citera
2025-04-17, 12:58
Medlem
YES! Där nådde vi 10 (nästan) tack vare förhandeln idag. Mitt GAV är på 2 och här stämplar jag ut. Helt sanslös utveckling, och 20% upp på två dagar endast för att rättsprocessen gått framåt, utan någon info varken positiv eller negativt.

Tror mycket nu är inprisat i kursen. Någon form av Settlement lär det bli med Samsung och många positionerar sig pga dagens Discovery Hearing. Jag är dock livrädd för att det blir relativt tråkigt settlement som inte marknaden räknat med och kursen dippar ner till 5-6 dollar igen.
Kan bli mitt livs största misstag att lämna, men jag har gjort bra pengar på Neonode!
Låter en chanspost med 10% av mitt innehav ligga kvar dock.
Senast redigerad av Misantropovic 2025-04-17 kl. 13:02.
Citera
2025-04-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropovic
YES! Där nådde vi 10 (nästan) tack vare förhandeln idag. Mitt GAV är på 2 och här stämplar jag ut. Helt sanslös utveckling, och 20% upp på två dagar endast för att rättsprocessen gått framåt, utan någon info varken positiv eller negativt.

Tror mycket nu är inprisat i kursen. Någon form av Settlement lär det bli med Samsung och många positionerar sig pga dagens Discovery Hearing. Jag är dock livrädd för att det blir relativt tråkigt settlement som inte marknaden räknat med och kursen dippar ner till 5-6 dollar igen.
Kan bli mitt livs största misstag att lämna, men jag har gjort bra pengar på Neonode!
Låter en chanspost med 10% av mitt innehav ligga kvar dock.
Lugn & fin. Det roliga börjar väl först i oktober. Bra GAV på 2 dollar! Alltid kul att ha en trisslott i portföljen.
Citera
2025-06-13, 22:08
Medlem
Ingen har skrivit här inne så jag tar tillfället i akt.

NEONODE NÅR FÖRLIKNING MED SAMSUNG

Det här kan vara bland det största som hänt inom patentmål i TECH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in