Citat:
Ursprungligen postat av
Gnomegirl
Jag tvivlar starkt på att en duschmössa skulle främja hårväxten.
Snarare tvärt om. Håret och huvudet behöver andas för att må bra. Titta bara hur många flintskalliga killar, en del så unga som 17-18 som springer runt med keps och tappar hår i storlek med ryamattor.
Huvudet och håret behöver andas för att frodas och må bra. En och annan inpackning kan väl inte skada, men konstant huvudbonad=flint.
MVH/Gnomegirl.
Hm, jag vet inte om det går att jämföra en keps med
en ballongformad dushmössa. Jag håller helt klart med dig om att en simmössa eventuellt gjorde Lars Frölander skallig, jag råkade faktiskt begå det misstaget i veckan, att jag på autopilot gick in på Intersport ock råkade be om en simmössa för 99 kr istället för duschmössa
Jag fick lite ont i huvudet direkt....det hade nog drivit in Eclips Alba i huvudet med eftertryck

ifall jag inpackat under den.
Så du tror inte alls på att med uppvärmande termoreglering
så upptas ingredienserna snabbare (men kanske kommer det till ett pris?) till håret?.
Jag har bara läst att duscha håret i varmvatten skulle slita på håret och att man t.o.m skulle
kunna tappa hårstrån av det, tror du på det?.
Å andra sidan har jag inte å mycket val, har man inte kokhett vatten när jag ska skölja ur
Ricin-Bringraj-olja drypande yoghurt ur håret går det inte upplösa.
Jag har i säkert 1 års tid nu använd en väldigt gulnande & uttöjd baktill duschmössa varannan dag
för att kväva min insmorda hårpastas luftfuktighet, undra hur mycket det har motverkat min hårväxt helt i onödan?
Faktum är att just nu, ska jag gå och kleta in mig dagens lunch för håret, det kommer kännas väldigt ovant och läbbigt att åter få känna den kalla känslan genom håret ligga kvar?