• 2
  • 3
2020-09-25, 22:47
Bannlyst
Jo, sjömansbiff och sjömansgryta är några av mina favoriträtter. Kanonkäk!

Det är verkligen restaurangmat, även om det är aningen rustikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Har du svängt ihop en sjömansbiff någon gång?
Senast redigerad av Kick88 2020-09-25 kl. 22:50.
Citera
2020-09-25, 22:49
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Jo, sjömansbiff och sjömansgryta är några av mina favoriträtter. Kanonkäk!

Fan vad najs, hur gör du dom? och vad är skillnaden? jag har bara gjort sjömansbiff (som för mig är en gryta)
Citera
2020-09-25, 22:52
Bannlyst
Du får googla själv. Jag har varit uppe sen 03:00 i dag. Jag orkar verkligen inte tala om skillnaden nu.

Men egentligen är det ingen skillnad. Det är som du antyder, egentligen samma sak!

Svårare än så är det inte.

Citat:
Fan vad najs, hur gör du dom? och vad är skillnaden? jag har bara gjort sjömansbiff (som för mig är en gryta)
Senast redigerad av Kick88 2020-09-25 kl. 22:57.
Citera
2020-09-25, 22:58
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Du får googla själv. Jag har varit uppe sen 03:00 i dag. Jag orkar verkligen inte tala om skillnaden nu.

Men egentligen är det ingen skillnad. Det är som du antyder, egentligen samma sak!

Svårare än så är det inte.

godnatt ^^
Citera
2020-09-25, 23:11
Bannlyst
Du får störa mig ett tag till om du vill .. fast helst inte..

Citat:
godnatt ^^
Citera
2020-09-26, 01:09
Medlem
revodnebs avatar
Jag gjorde skav häromdagen. Snålade lite och köpte hjortskav och vildsvinsskav, stekte upp skiten (salt och peppar) och stekte sen ett paket bacon som jag klippte i små bitar, därefter 3hg kantareller. Ner med alltihopa i en gryta, i med 0,5l creme fraiche, använde iMat för att få mer sås, soya för att få lite färg, kokade upp. Hade kokt nypotatis till, egenodlad. Blev gott som fan. Första gången för mig, men har sett min mamma göra det.

Edit:
Min mor brukar ha renskav eller älgskav, mitt alternativ var billigare och lika gott. Lite aromat använde jag också.
Citera
2020-09-29, 13:05
Medlem
Har funderat på att göra rotmos det är länge sedan som jag åt det min mamma gjorde det ofta när hon levde och i tråden nämndes kåldolmar mmmm mat för gudar det kan man göra mer av och frysa in för senare förtäring.

En sak är märklig innan jag fick min TIA (en liten stroke) så hade jag inga problem med matfantasi dvs laga till olika maträtter men nu efteråt kan jag fundera länge och väl på vad jag är sugen på men det faller platt. Jag har matlust men det är känslan att göra maten som är borta jag tror även att mina smaklökar fick sig en törn för ibland får jag inte till kryddningen jaja mina bekymmer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in