2020-10-01, 20:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Beviset för att du har fel är att han inte blivit så stämd, vad jag vet. Att han ljuger är inte diskuterbart, det är ett faktum. Du får sätta dig in i det. Jag tror även konservativa accepterar att han ljuger, men de tycker att ändamålet helgar medlen. Vem bryr sig om man förstör karriären för en oskyldig person, han var ju "vänsterbliven".

Har han blivit stämd för att ha haft fel? Annars är det ett bevis på att du ljuger.
Citera
2020-10-01, 23:24
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du sitter i ditt feministiska elfenbenstorn i Svedala utan att förstå hur saker och ting rättsligt fungerar i USA. I det lilla horkärringkommunistiska bajshålet Sverige kan man dömas för Förtal ifall man säger att en dömd pedofil är pedofil. Så funkar det inte i USA. I USA finns dessutom enorma summor pengar att hämta i Förtalsmål och horder av advokater som tar sig an sådana mål mot provision. Hade O’ Keefe ljugit som du och övriga vänsterhjon hävdar så skulle han ha fått multipla stämningar på sig.

OK det här är värdelöst, jag säger att han opålitlig, du pratar om vem jag är och att jag har fel. Jag bedyrar att jag har rätt, du framhärdar att jag har fel, och så vidare. Vi kommer ingenstans.

Men jag rekommenderar dig att faktiskt sätta dig in i Project Veritas, gör din egen forskning, lita inte på någon tidning eller något sånt (de är för övrigt på min sida) utan titta på ett av hans klipp och sen på den oredigerade versionen, och tänk på om klippet verkligen visar vad han påstår. Om du gör det ärligt så kommer du hålla med om att han är en oärlig provokatör utan moral. Jag försäkrar dig om att det är vad som skulle hända om du mot all förmodan gör detta.

Varför folk inte stämmer honom mer kan det finnas mängder av förklaringar för. Det kostar att delta i rättssystemet i USA och O'Keefe har mycket mäktiga finansiärer.
Citera
2020-10-01, 23:49
Medlem
0rganets avatar
Oj! De evigt trogna till trump-sekten, Jacob Wohl och Jack Burkman, har nu flera åtal att vänta för MASSOR av olagliga försök att påverka valet i Michigan:

Citat:
News: Jacob Wohl and Jack Burkman have been charged with various election law felonies by Michigan’s Attorney General.

The Attorney General’s office says it will work with local law enforcement officials to bring Burkman and Wohl to Michigan so that they can be arraigned.
https://twitter.com/yashar/status/1311778394376343552?s=20

Citera
2020-10-02, 07:03
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har han blivit stämd för att ha haft fel? Annars är det ett bevis på att du ljuger.

Han betalade $100K till advokaten i ACORN videon för hur han framställt honom. I en rättslig uppgörelse alltså, han blev stämd.

Jag håller på att läsa här, kan rekommenderas, https://www.sourcewatch.org/index.php/Project_Veritas

Utöver rättsfallen för illegala metoder och det där med ACORN så är det ett där en tidigare medarbetare överväger att stämma för felaktigt avskedande, det var nämligen en person som O'Keefe pressade att göra en viss 'sting' som personen inte ville göra för att den tyckte det var intellektuellt oärligt.
Senast redigerad av Sir Dwain 2020-10-02 kl. 07:09.
Citera
2020-10-02, 07:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj! De evigt trogna till trump-sekten, Jacob Wohl och Jack Burkman, har nu flera åtal att vänta för MASSOR av olagliga försök att påverka valet i Michigan:

Jacob Wohl upphör aldrig att förvåna, han har gjort så jävla mycket skit genom de få åren han har hållit på
Citera
2020-10-02, 07:23
Medlem
Divinations avatar
Citat:
OK det här är värdelöst, jag säger att han opålitlig, du pratar om vem jag är och att jag har fel. Jag bedyrar att jag har rätt, du framhärdar att jag har fel, och så vidare. Vi kommer ingenstans.

Men jag rekommenderar dig att faktiskt sätta dig in i Project Veritas, gör din egen forskning, lita inte på någon tidning eller något sånt (de är för övrigt på min sida) utan titta på ett av hans klipp och sen på den oredigerade versionen, och tänk på om klippet verkligen visar vad han påstår. Om du gör det ärligt så kommer du hålla med om att han är en oärlig provokatör utan moral. Jag försäkrar dig om att det är vad som skulle hända om du mot all förmodan gör detta.

Varför folk inte stämmer honom mer kan det finnas mängder av förklaringar för. Det kostar att delta i rättssystemet i USA och O'Keefe har mycket mäktiga finansiärer.

Du lever i din egen ekokammare och har bestämt dig för hur du ska se på O’ Keefe baserat på hans politiska inriktning. Fakta är att han hade stämts multipla gånger ifall han skulle ha ljugit. Men du vägrar förstå att det amerikanska rättssystemet inte är som det svenska. Advokater i USA står i kö för att provisionsbaserat företräda en klient som stämmer någon för Förtal ifall det finns hyfsade utsikter att vinna. Än mer så ifall det rör sig om en klient som etablissemanget vurmar för.
Citera
2020-10-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Verkar vara en tuff staffskala för valfusk.

Citat:
Conservative operatives face felony charges in connection with robocalls seeking to mislead voters
If convicted, the pair could face up to 24 years in prison each.

Dessutom verkar dom inte ha alla knivarna i lådan med tanke på alla spår som ledde till dom, typiska högerextremister med andra ord.
Verkar som dessa rättshaverister tror man är immuna bara för att Trump uppmuntrande klappar dom på axel. Att han nyttjar dom helt för egen vinning verkar dom inte förstå.
Citera
2020-10-02, 09:36
Medlem
Demokraterna storfuskar och ska kuppa valet - Trump kontrar

-"Jag har Covid19, valet skjuts upp tills vidare"
Citera
2020-10-02, 12:48
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du lever i din egen ekokammare och har bestämt dig för hur du ska se på O’ Keefe baserat på hans politiska inriktning. Fakta är att han hade stämts multipla gånger ifall han skulle ha ljugit. Men du vägrar förstå att det amerikanska rättssystemet inte är som det svenska. Advokater i USA står i kö för att provisionsbaserat företräda en klient som stämmer någon för Förtal ifall det finns hyfsade utsikter att vinna. Än mer så ifall det rör sig om en klient som etablissemanget vurmar för.

Jag hade ogillat O'Keefe även av ideologiska skäl, det är sant. Men mitt förakt mot honom beror på hans metod. Det är klart att man kan skapa reportage som säger vad man vill om man är beredd att vara oärlig. Att det ändå har ett propagandasyfte tycker jag är synd, ingen borde lyssna på honom. Efter ACORN kunde man ju tro att han bara inte förstod bättre, att han är efterbliven eller så, men nu har det visat sig vara ett mönster, det finns inga ursäkter.
Citera
2020-10-02, 13:47
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Har Trumphatarna kommenterat Omars valfusk än? Har någon utredning startats? Hon borde avgå omedelbart!
Citera
2020-10-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Har Trumphatarna kommenterat Omars valfusk än? Har någon utredning startats? Hon borde avgå omedelbart!
Åh nej. Bevisen är ju överväldigande för hennes fusk. Länka genast till några av dem så att de får spridning.
Citera
2020-10-02, 15:15
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Jag hade ogillat O'Keefe även av ideologiska skäl, det är sant. Men mitt förakt mot honom beror på hans metod. Det är klart att man kan skapa reportage som säger vad man vill om man är beredd att vara oärlig. Att det ändå har ett propagandasyfte tycker jag är synd, ingen borde lyssna på honom. Efter ACORN kunde man ju tro att han bara inte förstod bättre, att han är efterbliven eller så, men nu har det visat sig vara ett mönster, det finns inga ursäkter.

Dina gelikar inom vänstervriden fulmedia använder oerhört mycket fulare metoder än O’ Keefe och det gör de hela tiden. Men saken är den att O’ Keefe aldrig har dömts eller förlorat någon stämning för Förtal eller liknande. Du har inget case mot honom utan enbart en partsinlaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in