Nu kommer ju denna tråd låsas, men vi får fortsätta diskussionen sen när det är dags, och så får vi styra upp en tråd gällande hela UFC 253 kortet om det är några som ska kolla LIVE.
Blir en ruskigt spännande fight. Reyes är dock minst lika komplett i mitt tycke som Jan, tyckte man såg det rätt tydligt i fighten mot Jones. Är inte helt såld på Reyes dock, tyckte han torskade mot Volkan, hade 2-1 Volkan men det blev ju en split till Reyes. Reyes signum är även hans vänster och inte höger, de flesta KO:s har kommit med vänstern (han har väl nån headkick också, har för mig att det var pga. den han blev signad direkt efter till UFC). Jones påstod ju att Reyes endast har en vänster, och bara var en pawn in the game, men den fighten var ju riktigt jämn. Många tyckte Reyes vann de tre första, och visst en av dom rondarna var riktigt jämn och typ omöjligt att bedömma, personligen tycker jag att championship ronderna borde betyda nånting, då Jones var överlägsen i dom, trots att han inte fick ner Reyes. Tyckte ändå Jones vann fighten med 3-2.
Logiken säger väl Reyes som segrare, men är lite väl stor favorit enligt bookies. Jan kan släcka vem som helst, det såg vi mot Rockhold och senast mot Anderson. Har även bra brottning och submissions som du nämnde. Reyes visade dock mot Jones att han är bra på att stoppa nedtagningar, men något ground game har vi inte fått sett av Reyes, iaf inte vad jag bara kan dra ur minnet.
Countdown inför fighten:
https://www.youtube.com/watch?v=bw5huIBzzXM