2020-09-22, 18:52
Medlem
-Skolbarn blir rånade påväg till skolan varför får inte dom skydd av överheten ?
Vilken ryggrad har dom som står för sin egen kropp som sköld för att
försvara förädare ?
Citera
2020-09-22, 19:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Gillar man inte politiker och journalister finns det mängder med sätt att visa sitt missnöje. Väljer man att sitta i sin källare och mordhota är man sjuk i huvet och detta beteende bör ingen acceptera.

Att mordhota är att visa sitt missnöje. Ungefär som att kalla någon för glasögonorm.

När ryssen kommer, ska du sitta på pojkrummet och brevväxla med Putin?

Var det rätt eller fel av Ahmed att skicka hotbrev när Saddam Hussein fängslade hans fästmö som var regimkritiker?

Det är OK för svenska staten att använda våld om du kör för fort och vägrar betala din böter. Men fel när svenska staten med tvång sanktionerar tusentals grova våldsbrott? Varför?
Citera
2020-09-22, 19:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Att mordhota är att visa sitt missnöje. Ungefär som att kalla någon för glasögonorm.

När ryssen kommer, ska du sitta på pojkrummet och brevväxla med Putin?

Var det rätt eller fel av Ahmed att skicka hotbrev när Saddam Hussein fängslade hans fästmö som var regimkritiker?

Det är OK för svenska staten att använda våld om du kör för fort och vägrar betala din böter. Men fel när svenska staten med tvång sanktionerar tusentals grova våldsbrott? Varför?

Skillnaden på att mordhota och kalla någon glasögonorm är att det förra är olagligt. Och ska så vara.

Vad fan har ryssen med detta att göra? Du går alldeles för långt från ämnet.

För mig är saken enkel. Samhället ska skyddas från galningar som mordhotar. Punkt.
Citera
2020-09-22, 20:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Livvakter till barnprogramsledare? Haha, hur jävla paranoida är kretinerna?
Citera
2020-09-22, 20:45
Medlem
Det är väl använda pengar. Personalen ska känna sig trygga.
Citera
2020-09-22, 21:04
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Jag vet att SvT har investerat i skalskyddet runt byggnaden, entrén, varumottagningen sedan några år tillbaka. Uppenbarligen har hotbilden ökat, nu börjar det bli riktigt kul!
Säg bara PANG när du ser en SvT anställd eller, jasså, du törs visa dig ute bland folk, jag vet vart du bor etc.

Men varför flyger inte någon in ett gäng dynamitstubbar med drönare och lägger på taket? Hur svårt kan det va?
Citera
2020-09-22, 21:05
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det är väl använda pengar. Personalen ska känna sig trygga.

Varför då?
Citera
2020-09-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilka frågor menar du var orimliga i den senaste intervjun med Jimmie?

Såklart behöver man inte hålla med om att hennes frågor var rimliga. Man behöver inte gilla henne heller. Men framförallt behöver man inte mordhota en journalist som gör sitt jobb.

Det finns lite olika uppfattningar om journalisterna "gör sitt jobb" som man borde kunna förvänta sig av en jätteapparat som slukar många miljarder vilka tas från ALLA med noll möjlighter att i protest avstå.

Journalister i public service som inte klarar av att låta bli att färga sitt agerande med de egna politiska åsikterna förtjänar all kritik. Möjligtvis hade det fungerat om det funnits en BLANDNING av journlister från vänster till högerkanten och dessa hade fått framträda i rutan något så när jämlikt men så är definitivt inte fallet.

Man maler på i samma fotspår år efter år utan att lyssna, utan att pejla, utan att ta hänsyn. Egentligen är det konstigt att det inte händer mer otrevligheter.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-09-22 kl. 21:42.
Citera
2020-09-22, 22:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det finns lite olika uppfattningar om journalisterna "gör sitt jobb" som man borde kunna förvänta sig av en jätteapparat som slukar många miljarder vilka tas från ALLA med noll möjlighter att i protest avstå.

Journalister i public service som inte klarar av att låta bli att färga sitt agerande med de egna politiska åsikterna förtjänar all kritik. Möjligtvis hade det fungerat om det funnits en BLANDNING av journlister från vänster till högerkanten och dessa hade fått framträda i rutan något så när jämlikt men så är definitivt inte fallet.

Man maler på i samma fotspår år efter år utan att lyssna, utan att pejla, utan att ta hänsyn. Egentligen är det konstigt att det inte händer mer otrevligheter.

Jag är HELT med på att PS ska representera samhället från vänster till höger osv osv. Det är inget att bråka om.

Vilka lyssnar de inte på? Dig? Jag tror ALLA i detta land både gillar och ogillar program i PS. Det är oundvikligt.

Men du rör dig från ämnet. Journalister mordhotas av galningar. Försvarar man detta är man störd i huvet eller riktigt tappad. Våld och hot är aldrig vägen framåt.
Citera
2020-09-22, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Public service samarbete med regeringen sätter Sverige i brand, partners in crime!🤮

Helt riktigt.
Citera
2020-09-22, 22:18
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Kanske någon som vill se den oklippta versionen av Kalle Anka på julaftonen.
Jag till exempel. Hatar personligen när de censurerar och klipper i konst.
https://www.svt.se/kultur/film/disne...alle-ankas-jul

Hehe, inte helt otänkbart, även om jag gissar att ilskan riktar sig folk högre upp i hierarkin och inte enskilda programledare.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Livvakter till barnprogramsledare? Haha, hur jävla paranoida är kretinerna?

Jag undrar om det kan ha att göra med att programledare nu för tiden lägger ut hela sina liv till allmän beskådan. Eftersom jag har målgruppen i familjen har jag noterat att det fluktas en hel del på Alex & Carro (programbeskrivning: "Häng med gifta programledarstjärnorna Alex och Carro Hermansson på en spännande resa från ungdom in mot vuxenvärlden." Notera: Alex är för fan närmare 30!), som vloggar på Barnkanalen om all möjlig privat skit: resor, shopping, relationer, graviditet, osv.

Andra barnprogramledare gör likadant: vloggar hemifrån, visar upp sitt sovrum, sin garderob, provar kläder, pratar om sin mens, etc. Jag förstår att det är enkel och billig tv att producera, men håller man på så tillräckligt länge kommer förr eller senare någon psykopat börja bli besatt och kanske intala sig själv att de har en ömsesidig nära relation.

Lösningen borde vara att producera vettig tv och inte helt sudda ut gränsen mellan privatliv och yrkesroll.
Citera
2020-09-22, 22:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Lamotte hånas av regimvänlig media när han trakasseras i direktsändning. Nu när SVT-journalister hotas går t.o.m. statsministern ut och fördömer.

”Alla människors lika värde” heter det tydligen på PK-språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in