2020-09-23, 16:50
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Stämningsansökan:

https://docdro.id/JWqCOyK

Ja, där framgår det att det handlar om en man/pojke och Grindr finns också omnämnt i stämningsansökan.

Varför finns man på sådana sidor/appar som minderårig!?
Citera
2020-09-23, 17:40
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kanske har den känslan, men då blir det ju minst sagt svårförklarligt att de flesta offer är flickor.

Du får nog fundera ett varv till där.

Jag skrev fel.
. Även om 1 av 3 är bög så är det en kraftig överrepresentation då <10% är homosexuell.

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Tror det finns ett starkt samband då båda egentligen är sexuellt avvikande beteenden (oavsett vad den sionistiska median säger).

Exakt min uppfattning.
Citera
2020-09-23, 19:20
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Hans mamma är isländska - inte hans pappa, och ja - därmed är han automatiskt islänning enligt isländsk lag.

Gillar du inte det - skriv till Island och klaga.

Han är inte flykting, Mena eller afghan eller annat. Han är isländsk/svensk.

Vad märkligt, jag trodde islänningar var helt besatta av att allt skulle vara 100% isländskt för att få kalla sig det.
Kolla bara på fallet med islandshästar.

Jag tror inte öre på vad du säger i den saken, så jag återkommer när jag har kollat upp det.
Citera
2020-09-23, 19:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vad är det för märkligt med att ”vikingen från Reykjavik” skulle vara bög? Tror fan att han väljer flytta till fjolliga Stockholm än stannar kvar i den lilla trångsynta bonnhålan på Island.

Vad som skett i Hagaparken vet vi inte annat än att det rubriceras som anal våldtäkt.

Det tycks ju i alla fall inte ha varit ett slumpartat överfall.
Citera
2020-09-23, 19:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om han är uppvuxen i Sverige borde väl inte åklagaren ha yrkat på utvisning? Har man kommit hit innan femton års ålder får man ju inte utvisas enligt nuvarande bestämmelser.
Han kan ju vara boende på Island nu. Eftersom de angett Isländsk medborgare så bör han inte ha svenskt medborgarskap.

Uppgifterna jag fått (från två håll) pekar starkt åt att det är rätt person som pekas ut. Jag har dock inte kunnat verifiera det till 100% och kan därför inte länka till något i tråden. Är det en förväxling mellan två personer så vill jag ju inte peka ut någon falskt.

Enligt uppgift så har personen ett alter ego som denne använder sig av. Personen har i så fall figurerat i media och krogvärlden. Vare sig alter egot eller namnet på stämningsansökan går att hitta via Ratsit eller alla bolag eller liknande källor.
Citera
2020-09-23, 20:45
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Han kan ju vara boende på Island nu. Eftersom de angett Isländsk medborgare så bör han inte ha svenskt medborgarskap.

Uppgifterna jag fått (från två håll) pekar starkt åt att det är rätt person som pekas ut. Jag har dock inte kunnat verifiera det till 100% och kan därför inte länka till något i tråden. Är det en förväxling mellan två personer så vill jag ju inte peka ut någon falskt.

Enligt uppgift så har personen ett alter ego som denne använder sig av. Personen har i så fall figurerat i media och krogvärlden. Vare sig alter egot eller namnet på stämningsansökan går att hitta via Ratsit eller alla bolag eller liknande källor.
felaktigt
Senast redigerad av nobbens 2020-09-23 kl. 21:08.
Citera
2020-09-23, 21:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Vad märkligt, jag trodde islänningar var helt besatta av att allt skulle vara 100% isländskt för att få kalla sig det.
Kolla bara på fallet med islandshästar.

Jag tror inte öre på vad du säger i den saken, så jag återkommer när jag har kollat upp det.

Här hittar du den infon:
Ett barn får isländskt medborgarskap från födseln om modern är isländsk medborgare

https://www.norden.org/sv/info-norden/islandskt-medborgarskap

Är pappan däremot islänning och mamman utlänning så är det olika villkor som skall uppfyllas för att barnet skall få isländskt medborgarskap - finns också i länken.
Citera
2020-09-23, 21:38
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Enligt skatteverket finns det ingen med namnet Sigurbjörn (hans andranamn) i Sverige.
[...]
Mnja, han har skyddad ID så du får söka på personnumret istället. Det funkar eftersom han har den lägsta graden av skydd.
Han är mantalsskriven i län 25, kommun 10, församling 02 sedan år 2015 och är det fortfarande.
Län 25 är Norrbottens län och kommun 10, i detta län, är Jokkmokk. Jag vet inte var församling 02 i Jokkmokk blir, uppgiften finns säkert någonstans på SCB, men det är ju en liten kommun så det kanske bara finns en församling där.
I fältet för fastighet står det
VUOLLERIM 36:36
Det fnns en karta på https://www.jokkmokk.se/globalassets/kommun--samhalle/bygga/filer/vuollerim-karta.pdf och det går säkert att hitta 36:36 på den, om man orkar anstränga sig.

Under år 2015 hade han en "särskild postadress" som var
RENSTIERNAS GATA 23 NB BOX
Detta verkar vara en "intressant" adress:
Citat:
Men även annan typ av brottslighet tycks samlas på den här adressen på Södermalm. Utnyttjande av barn för sexuell posering, narkotikabrott och olovlig körning, vållande till kroppsskada, olaga hot, samt grov kvinnofridskränkning är bara några av den senaste tidens domar mot personer som är skrivna här.
https://www.svd.se/sodermalms-dunkla-adresser--anvands-av-grovt-kriminella

Före år 2015 var han skriven i län 01, kommun 80, församling 39, men utan exakt adress.
Det är Stockholm, i stadsdelen Liljeholmen.
Citera
2020-09-23, 22:29
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Enligt skatteverket finns det ingen med namnet Sigurbjörn (hans andranamn) i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Mnja, han har skyddad ID så du får söka på personnumret istället. Det funkar eftersom han har den lägsta graden av skydd.
Han är mantalsskriven i län 25, kommun 10, församling 02 sedan år 2015 och är det fortfarande.
Län 25 är Norrbottens län och kommun 10, i detta län, är Jokkmokk. Jag vet inte var församling 02 i Jokkmokk blir, uppgiften finns säkert någonstans på SCB, men det är ju en liten kommun så det kanske bara finns en församling där.
I fältet för fastighet står det
VUOLLERIM 36:36
Det fnns en karta på https://www.jokkmokk.se/globalassets/kommun--samhalle/bygga/filer/vuollerim-karta.pdf och det går säkert att hitta 36:36 på den, om man orkar anstränga sig.

Under år 2015 hade han en "särskild postadress" som var
RENSTIERNAS GATA 23 NB BOX
Detta verkar vara en "intressant" adress:

https://www.svd.se/sodermalms-dunkla-adresser--anvands-av-grovt-kriminella

Före år 2015 var han skriven i län 01, kommun 80, församling 39, men utan exakt adress.
Det är Stockholm, i stadsdelen Liljeholmen.
Aj då, du hann med å fånga in min felpost. Jag råkade stava fel när jag sökte på namnet. Det finns 7 st med namnet Sigurbjörn.

Jag vet om en med det namnet, så därav mitt intresse.
Citera
2020-09-23, 22:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aj då, du hann med å fånga in min felpost. Jag råkade stava fel när jag sökte på namnet. Det finns 7 st med namnet Sigurbjörn.

Jag vet om en med det namnet, så därav mitt intresse.
Fast hur många finns det med hela namnkombinationen?

Eftersom hela namnkombinationen står i stämningsansökan så är det namnen han är registrerad med.

Data från folkbokföringen 1990.

Jonsson, Aegir* Sigur*björn*

Efternamnet - Jonsson - är svenskt. De andra är förnamn.
Senast redigerad av micro113 2020-09-23 kl. 22:49.
Citera
2020-09-23, 22:54
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Fast hur många finns det med hela namnkombinationen?

Eftersom hela namnkombinationen står i stämningsansökan så är det namnen han är registrerad med.

Data från folkbokföringen 1990.

Jonsson, Aegir* Sigur*björn*
Jo så är det men om det bara hade funnits en enda med mellannamnet så hade jag fått ett ansikte på den åtalade. Har aldrig någonsin besökt en rättegång mer än vid ett studiebesök från skoltiden men nu måste jag nog ta mig till denna rättegång för å få misstanken ur världen eller bekräftad. Vet du när den kommer att hållas?
Senast redigerad av nobbens 2020-09-23 kl. 22:56.
Citera
2020-09-23, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo så är det men om det bara hade funnits en enda med mellannamnet så hade jag fått ett ansikte på den åtalade. Har aldrig någonsin besökt en rättegång mer än vid ett studiebesök från skoltiden men nu måste jag nog ta mig till denna rättegång för å få misstanken ur världen eller bekräftad. Vet du när den kommer att hållas?
Nej, men har har fått uppfattningen att mannen i den här tråden kallas för Eje/Eie/Eye.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in