2020-09-23, 11:32
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Finns ju redan i tråden om du letar! Inlägg #14
Ah tack, jag missade det inlägget och ingen svarade när jag ifrågasatt varför namnet mörktas och som då brukar betyda mena. Men hans namn är isländskt så då vet jag det - tack.
Citera
2020-09-23, 11:37
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, brottslingar får inte bli isländska medborgare. De har också i övrigt rätt höga krav för isländskt medborgarskap.

Det delas ut nya namn och personnummer även på Island och kvotflyktingar kontrolleras inte lika mycket som reguljära asylsökande. Så det är väldigt enkelt att slippa in i de Nordiska länderna dock är Sverige det land det är enklast att bluffa sig in i under felaktigt namn/ålder och härkomst.

Många skulle kunna sorteras bort via DNA som kan visa vilket land/region man kommer ifrån

DNA kan även ge en ganska bra beskrivning av någons utseende som ögonfärg, hudfärg, hårfärg och liknande. Så det övergår folks förstånd varför dessa möjligheter inte används för att stoppa brottslingar.

Hittar man ex. Sperma vid en våldtäkt så kan det enkelt läsas ut vilken hudfärg,ögonfärg, hårfärg förövaren har och sökandet kan begränsas till folk med detta utseende
Citera
2020-09-23, 11:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
När ändrades detta då?

Förr var det ALLTID obligatoriskt att tvingas byta till ett isländskt-klingande namn när man som invandrare blev medborgare där. Oavsett om du hette Blomkvist eller Muhammed.
Det handlar inte om "islandsklingande", utan om att namnet ska följa isländsk namnform, och bestå av ett förnamn som går att böja på isländska och ett patronymikon. En MENA-it förväntas alltså inte byta namn till nåt i stil med Sigurður Bödvinsson utan modifiera det befintliga namnet till typ Ahmedur Muhammedson.
Citera
2020-09-23, 11:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det delas ut nya namn och personnummer även på Island och kvotflyktingar kontrolleras inte lika mycket som reguljära asylsökande. Så det är väldigt enkelt att slippa in i de Nordiska länderna dock är Sverige det land det är enklast att bluffa sig in i under felaktigt namn/ålder och härkomst.

Många skulle kunna sorteras bort via DNA som kan visa vilket land/region man kommer ifrån

DNA kan även ge en ganska bra beskrivning av någons utseende som ögonfärg, hudfärg, hårfärg och liknande. Så det övergår folks förstånd varför dessa möjligheter inte används för att stoppa brottslingar.

Hittar man ex. Sperma vid en våldtäkt så kan det enkelt läsas ut vilken hudfärg,ögonfärg, hårfärg förövaren har och sökandet kan begränsas till folk med detta utseende
Nej, det är inte enkelt att ta sig in på Island -- vilket dessutom åskådliggörs av att de tagit ca 1500 flyktingar de sista 5 åren.

I det här fallet rör det sig inte om någon flykting så de spekulationerna är dessutom helt off i tråden.

Personen är halvt isländsk halvt svensk, uppväxt i Sverige.
Citera
2020-09-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag tror snarare det är vanligare hos homosexuella. Känns som 70-80% av alla peddon är bögar till exempel.

Tror det finns ett starkt samband då båda egentligen är sexuellt avvikande beteenden (oavsett vad den sionistiska median säger).
Citera
2020-09-23, 12:33
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
I det här fallet rör det sig om man med isländsk mamma och svensk pappa - och han är uppväxt i Sverige.
Jag har inte hittat något som talar emot de uppgifterna - tvärtom

Jaha.
Är man per automatik islänning då?
Jag vet många med finska pappor, dom betecknas knappast som finnar.
Citera
2020-09-23, 12:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jaha.
Är man per automatik islänning då?
Jag vet många med finska pappor, dom betecknas knappast som finnar.
Hans mamma är isländska - inte hans pappa, och ja - därmed är han automatiskt islänning enligt isländsk lag.

Gillar du inte det - skriv till Island och klaga.

Han är inte flykting, Mena eller afghan eller annat. Han är isländsk/svensk.
Citera
2020-09-23, 13:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Är inte hagaparken o frescati träffpunkter för män som gillar män?
Citera
2020-09-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Konstigt att man vill utvisa en nordisk medborgare för brott som man sväljer när det utförs
av araber eller negrer

Politisk agenda från våra myndigheter.
Citera
2020-09-23, 15:08
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Politisk agenda från våra myndigheter.
Finns inga bekymmer med att utvisa människor till civilicerade länder. Tyvärr är den liberala vänsteragendan att det ska visas hänsyn när det är lite stökiga länder som människor ska utvisas till. Det borde inte vara en faktor. Är man inte rädd nog om sitt eget skinn så är det uppenbart att man ska utvisas. Är inte direkt en faktor för en islänning men borde vara det för en afghan.
Citera
2020-09-23, 15:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
I det här fallet rör det sig om man med isländsk mamma och svensk pappa - och han är uppväxt i Sverige.
Jag har inte hittat något som talar emot de uppgifterna - tvärtom
Om han är uppvuxen i Sverige borde väl inte åklagaren ha yrkat på utvisning? Har man kommit hit innan femton års ålder får man ju inte utvisas enligt nuvarande bestämmelser.
Citera
2020-09-23, 16:20
Medlem
Prostitution som gått snett. såklart. Typiskt vit svenska jävla medelåldersfanskap, stämma träff och sen inte vilja betala utan tvingar sig till istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in