2020-09-25, 23:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Är inte 100 miljoner i en sändning ganska mycket för ett svenskt "gäng". Om de riskerar så mycket pengar på ett bräde undrar man hur mycket de egentligen omsätter.
Var det inte varor för 100 miljoner som polisen/tullen i Göteborg hade hittat innan bilbränderna i Frölunda?
Citera
2020-09-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Runt 20 000 kronor per kg, så cirka 2 miljoner.

Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
Direkt från källan ja. Dock tror jag att man som random aktör har svårt att göra affär i den delen av kedjan. Tror att inpris till första anhalt i Sverige ligger på en nolla till.

CAN rapporterar grossistpriser 2019 på 250.000-650.000 kr/kg med medianpriset 360.000 kr/kg. De anger gatupriser på 825.000 kr/kg i storstadsområdena.

Ska man tro på det och räknar på grossistpriset 360 kr/g så landar vi på att de förlorat en intäkt på närmare 30 mille.

Det de betalat för partiet är ju beroende på hur många mellanhänder det finns innan dem mm, men det är ju rimligen avsevärt mindre.
Citera
2020-09-26, 11:05
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Varför byter inte polisen ut innehållet mot något annat men låter väskorna vara. Sen ska det säljas och ni kan väl tänka er kaoset bland kretsarna när det upptäcks att det är något annat. Alla kommer skylla på alla om vem som lurat vem. Självsanering med lite hjälp kallar jag det.

Ja du svarar så bra på din egen fråga tycker jag! Men jag håller med, för oss utomstående skulle det vara roande att betrakta kaoset. Tyvärr sysslar inte polisen med underhållning därav gör det inte så.
Citera
2020-11-04, 13:10
Medlem
Att dumpa paket med knark i vattnen mellan Danmark och Sverige har varit en smuggelmetod sedan länge. En äldre släktning till mig arbetade förr inom Kustbevakningen och han var då bl a med och avslöjade en liga som opererade på just det sättet. Det bör ha varit tidigt 70-tal. Minns dock ej vilken typ av drog det handlade om.
Citera
2021-01-07, 11:39
Medlem
Citat:
Inom en månad åtalas två män från Stockholmstrakten för synnerligen grov narkotikasmuggling sedan drygt 80 kilo högkvalitativt kokain flutit i land i Nyhamnsläge.
Citat:
Männen ska enligt uppgifter till HD ha kopplingar till ett mc-gäng. 22-åringen har en tidigare kokaindom på sig och 33-åringen har tidigare varit bosatt i Colombia.
Citat:
De båda häktade kommer att åtalas för synnerligen grov narkotikasmuggling. Men det kan bli aktuellt med fler åtalade i fallet.
– Ytterligare någon person som varit inblandad i mindre grad kan komma att åtalas, men det är inte bestämt än.
https://www.hd.se/2021-01-06/atal-na...insmugglarna-i
Citera
2021-01-07, 12:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
https://www.hd.se/2021-01-06/atal-na...insmugglarna-i
Intressant.
Någon som känner till mer om mgmaa?
En som bott i Colombia och har koppling till mc gäng låter ovanligt.
Vilket MC gäng?

JO*ATAN Stefa* Björkli*d Roos och DA*IEL Roger Dahl tror jag det är. Länken i första inlägget som innehåller namnen å personnummer är död. (FB) 80 kg kokain flöt iland i Skåne....

MGM säger till sjöräddningen att de drivit med båten i 10h. Undrar varför mgm inte kontaktade någon de känner under dessa 10h för att ordna att någon invigd skall bogsera in dem till hamn?
Hade väl värt värt flera försök istället för att dumpa knarklasten i sjön.
Får inte ihop det riktigt.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-01-07 kl. 12:50.
Citera
2021-01-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag hade blivit livrädd och inte ett dugg glad. Vad skulle man göra då?

Pudrat näsan 🤔☺️
Citera
2021-01-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Intressant.
Någon som känner till mer om mgmaa?
En som bott i Colombia och har koppling till mc gäng låter ovanligt.
Vilket MC gäng?

JO*ATAN Stefa* Björkli*d Roos och DA*IEL Roger Dahl tror jag det är. Länken i första inlägget som innehåller namnen å personnummer är död. (FB) 80 kg kokain flöt iland i Skåne....

MGM säger till sjöräddningen att de drivit med båten i 10h. Undrar varför mgm inte kontaktade någon de känner under dessa 10h för att ordna att någon invigd skall bogsera in dem till hamn?
Hade väl värt värt flera försök istället för att dumpa knarklasten i sjön.
Får inte ihop det riktigt.

Först och främst så kan det vara så att de uppger en falsk tid. Om de har hämtat narkotika från ett lastfartyg som kastat det överbord så vill de ju inte ge så kort tid att det begränsar vilka fartyg det kan vara. Det blir ju begränsning ändå. Men gissar att de kan mycket väl försöka sudda ut tidsangivelsen lite av panik.

Sen att de inte haft en möjlighet att få hjälp av annan är kanske så enkelt att de inte har minsta marginal för eventuella omfall. Deras logistikkedja hann nog inte med när eller om de ens meddelade de som skulle ta emot narkotikan.
Citera
2021-02-11, 13:03
Medlem
WallaceShawns avatar
Stämningsansökan https://docdro.id/cRvz87C
Citera
2021-02-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Stämningsansökan https://docdro.id/cRvz87C

Tack för det!
Citera
2021-02-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Stämningsansökan
Tack, då har vi alltså

Helsingborgs TR B 5920-20
Stämningsansökan
Dagboksblad
FUP

FUP består av fler delar som kan begäras från TR
Citera
2021-02-11, 15:35
Medlem
Mullrets avatar
Kul den ene killen bor på Sedelvägen

Kanske en tanke.
Senast redigerad av Mullret 2021-02-11 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in