Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-09-21, 18:28
Medlem
Bakteriens avatar
Låt oss säga att cigaretter / snus var precis lika beroendeframkallande, kostar lika mycket osv med den enda skillnaden att de inte alls hade några hälsoeffekter. Hade ni rökt / snusat då? Jag är frestad att säga ja!

Jag tillhör dom fest röker till och från. Men givetvis har det hänt att man tar en cigg till vardags. Ni vet när man t.ex väntar på bussen som kommer om 7 min, perfekt läge och ta en cigg medans man väntar.

Största anledningen till att jag inte röker till vardags är just pga hälsoeffekterna. Jag tycker personligen inte det är värt det. Men hade det varit ofarligt hade jag nog gjort det.

Vad säger ni?
Citera
2020-09-21, 18:32
Medlem
Nej, det kostar för mycket.
Citera
2020-09-21, 18:50
Bannlyst
Hade jag fått ciggen gratis så ja absolut. Det är väldigt stämningshöjande med cigg.
Citera
2020-09-21, 18:59
Medlem
Idiotsveriges avatar
Nej det suger att vara beroende av något. Jag personligen skulle bara testat saker som har sannolikhet att erbjuda ett äventyr/nya insikter utan någon som helst form av beroende.

Visdom, med andra ord. Inte knark.
Citera
2020-09-21, 19:59
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Jag skulle röka meth, röka cigg var kul när man var 12 bakom gympan.
Citera
2020-09-21, 23:37
Medlem
Nej, cigarettrök luktar illa och sätter sig överallt.
// Ex rökare
Citera
2020-09-22, 03:04
Medlem
Onanikrems avatar
Slutade röka för 10 år sedan för jag inte vill sponsra mer skatt än absolut nödvändigt.
Betala skit till ICA, Coop, Willys, smugglare känns ok, men att betala pengar till staten som de använder emot en det upprör och det vill jag inte vara en del av! (mer än nödvändigt) inkomstskatten kommer man ju inte undan men punktskatterna som de höjer så fort de behöver mer pengar de kan man själv välja vad man är villig att ge och jag valde bort tobak.
Citera
2020-11-14, 00:00
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWickedWitch
Nej, cigarettrök luktar illa och sätter sig överallt.
// Ex rökare
Är det inte associationerna med det farliga som gör att det luktar illa? Jag tycker cigarettrök kan lukta ganska gott ibland.
Citera
2020-11-21, 20:23
Medlem
Sardinbruss avatar
Absolut inte, det luktar _för jävligt_! Växte upp med en storrökande förälder och borde vara blind för lukten, men som vuxen klarar jag inte ens av att gå bakom en rökare på stan. Det luktar fruktansvärt starkt och giftigt.
Citera
2020-11-22, 20:32
Medlem
Uncorruptables avatar
Nej det är äckligt och dyrt trams att syssla med. Finns inte på kartan. Bara idioter röker dessutom nu när man vet att det är extremt skadligt.
Citera
2020-11-25, 16:41
Medlem
Jag skiter fullständigt i om det är ohälsosamt, cigg är fan meningen med livet. Enda jag tycker är jobbigt är att de höjer priset stup i kvarten
Citera
2020-11-26, 04:26
Medlem
Rasande-Roses avatar
Nej.
Jag försöker undvika vanebildande beteenden som är energi- och tidskostsamt, samt kostar en massa pengar helt i onödan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in