2020-09-21, 14:09
Medlem
Hej allihopa ganska brett ämne det här men skulle vara intressant med lite tankar utifrån så man inte fastnar i sina egna för mycket.

Jag cyklar på en massa glas och spik. Det är ju svårt är förvisso jävligt duktig på att cykla och laga däck. Finns ju även hjälp att få om jag inte orkar med att laga.

Men behöver ganska mycket hjälp med att snarare byyt väg. Eller kanske är något annat? Nytt färdmedel, helikopter eller kanske funkar att ta det lugnt och gå framåt med eller utan stålhätta, kanske det som är frågan?

Brukar ni använda metaforer för att beskriva psykiska svårigheter eller har det en tendens att bli för flummigt och otydligt.

Tycker sådant är så svårt och allt här i livet är så relativt. Lever ur många avseenden ett fint liv med vänner, familj och intressen. Men finns alltid potential för att det kan bli bättre och undvika en del svackor men kan heller aldrig vara på topp hela tiden men lite balans i tillvaron vore skönt på sikt.

Borde man plugga lite filosofi och fundera på sådant men känns inte som det finns så mycket pengar i det men vad vet jag kanske kan vara givande på andra sätt?
Citera
2020-09-21, 14:13
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Alla svar finns i Koranen min vän.
Citera
2020-09-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagserdigjustnu
Alla svar finns i Koranen min vän.

Föredrar gärna lite personliga synvinklar på saker. Har koranen hjälpt dig?

Alltid spännande med Flashback med lite olika synsätt på saker. Men jag hoppas på åtminstone relativt seriösa svar.

Förövrigt avnjuter jag oftast av verk på dess originalspråk och känner ej att jag har tid att lära mig Arbiska just nu. Men man kanske inte borde vara så princip fast och att det leder till ett bättre liv på långsikt?
Citera
2020-09-21, 14:34
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmedhatt1
Föredrar gärna lite personliga synvinklar på saker. Har koranen hjälpt dig?

Alltid spännande med Flashback med lite olika synsätt på saker. Men jag hoppas på åtminstone relativt seriösa svar.

Förövrigt avnjuter jag oftast av verk på dess originalspråk och känner ej att jag har tid att lära mig Arbiska just nu. Men man kanske inte borde vara så princip fast och att det leder till ett bättre liv på långsikt?

https://islam.se/halsa/griskott

Citat:
Vad Han har förbjudit er är kött av självdöda djur, blod och svinkött och sådant som offrats åt en annan än Gud.

Ända sedan jag slutade äta fläskkött så har min psykiska hälsa förbättrats. Tidigare funderade jag ofta över livet och dess mening och mådde dåligt regelbundet. Men efter att på riktigt ha välkomnat i synnerhet en aspekt av Islams lära så känner jag mig starkare. Lev i frid min broder/syster.
Citera
2020-09-22, 07:38
Medlem
nonameds avatar
Finns så mycket att välja på om du väljer att gå en annan väg. Ta en funderare på vad du gillar om jag fattar dig rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in