2020-09-21, 09:10
Medlem
Uppgifter började spridas om att en 13-åring blivit rånad av ett knivbeväpnat gäng. Enligt vissa har BO blivit knivskuren under rånet. Andra påstår att Polisen vet vilka rånarna är (Jag tror iofs att de flesta har en aning om åtminstone några inblandade) men att det saknas bevis. En del säger att rånarna varit beväpnade med pistol och att de nu "gått under jorden". I någon FB-tråd läste jag att väskan som stals vid rånet innehöll kläder och pengar. Nu verkar allt ha tystnat.

Någon som vet något om det här?
Citera
2020-09-21, 09:19
Medlem
RonHowards avatar
Rimligen finns en polisanmälan, den är offentlig handling och kan begäras ut av allmänheten.

Ta kontakt med polisstationen och fråga om det skett en misshandel med eller utan kniv där BO varit minderårig?
Citera
2020-09-21, 09:23
Medlem
Jo, det kan man ju alltid göra. Men att det inträffat verkar vara faktum, jag undrar mer kring omständigheter som Polisen inte går ut med.
Citera
2020-09-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotrobot
Jo, det kan man ju alltid göra. Men att det inträffat verkar vara faktum, jag undrar mer kring omständigheter som Polisen inte går ut med.

har du ingen artikel eller nått att länka. det är ju en oerhört vag trådstart,

De här uppgifterna , vart sprid de, facebooksida, på skolan, vart fick du infon ifrån?
Citera
2020-09-21, 09:36
Medlem
Det finns en artikel i Eskilstuna-Kuriren, men den ligger såklart bakom betalvägg. Diskussionerna har jag sett i Facebooktrådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in