Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-27, 16:42
  #685
Medlem
kulturstrategs avatar
Allt handlar om att mansformen är ful och kvinnoformen är vacker. I takt med mäns ökade självmedvetenhet kollektivt, där män gradvis insett denna sanning, så har kvinnor också insett det. Mannen är kvinnans hjärna och när män går åt ett håll följer kvinnan som kollektiv efter.

Ska man sammanfatta det kort så har kvinnor extremt höga krav på mannens utseende för att dom letar efter det minst kräkframkallande mansutseendet dom kan hitta.
Citera
2020-09-27, 16:56
  #686
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
De är mer på och lättare att läsa av än svenskor, inget snack om saken. Känns som italienskor tycker jag är mer attraktiv än vad svenskor tycker.

Det är sant. Sydeuropeiskor har mer attraktion kvar till mansformen eftersom sydländska folk har en lägre medvetenhet. Det manliga, italienska kollektivet har inte insett lika mycket som nordliga folk att mansformen är motbjudande - och då har det kvinnliga, italienska kollektivet inte gjort det heller (mannen är kvinnans hjärna).
Citera
2020-09-27, 16:59
  #687
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är sant. Sydeuropeiskor har mer attraktion kvar till mansformen eftersom sydländska folk har en lägre medvetenhet. Det manliga, italienska kollektivet har inte insett lika mycket som nordliga folk att mansformen är motbjudande - och då har det kvinnliga, italienska kollektivet inte gjort det heller (mannen är kvinnans hjärna).

vad yrar du om, alla kvinnor gillar den vältränade mansformen.
Citera
2020-09-27, 17:01
  #688
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
vad yrar du om, alla kvinnor gillar den vältränade mansformen.

Det stämmer inte. Många gör det(kvinnor av lägre medvetenhet), men generellt enbart om det sitter ett genetiskt perfekt ansikte i anslutning till kroppen.
Citera
2020-09-27, 19:22
  #689
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Det gäller för mig med, jag raggar aldrig på kvinnor. Om de visar intresse, så kan jag börja slösa min energi. inte annars.
Jo men, exakt. Det skulle aldrig falla mig in att kontakta någon utan vidare och börja överösa henne med komplimanger. Kan dock vara så, misstänker jag, att eventuellt intresse från min sida märks och att hon nappar på det. Fan, jag vet inte. Tänker i alla fall inte hålla på mer som i yngre dagar och typ inleda samtal med brudar vid bardiskar.
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det stämmer inte. Många gör det(kvinnor av lägre medvetenhet), men generellt enbart om det sitter ett genetiskt perfekt ansikte i anslutning till kroppen.
Faktiskt. Man kan sitta i rullstol med förtvinade muskler i underkroppen och ändå få brudar bara man har den där fulländade käklinjen som alla incels menar avgör om det blir vinst eller förlust.
Citera
2020-09-27, 20:28
  #690
Medlem
Tror Tinder har gjort kvinnor knäppa faktiskt. Förbjud skiten.
Citera
2020-10-02, 18:38
  #691
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
Tror Tinder har gjort kvinnor knäppa faktiskt. Förbjud skiten.


Jag tror också att Tinder och andra appar där man baserar sitt gillande i huvudsak på utseendet har rubbat både kvinnors och mäns värderingar, och tro på vad som är rimligt. Hellre appar där dom personliga egenskaperna får komma fram först, och sen utseendet för att stävja kräsenheten hos båda könen?
Det jag läser här på FB tyder på det, och jag tror även att det spelar in att det söks både enbart sex och kärleksrelationer på en och samma app, i stället för att ha var sin app till var sin sak.
För har man var sin app/sida för var sin sak, så kanske man även bedömer varandra lite annorlunda, och inte så många får "falsk" uppmärksamhet bara för att någon gillar ens bild?

För mig verkar det som att många av båda könen sätter ribban mycket högre nu än för en del år sen?

Men, jag är inte ung, så jag kan såklart ha missförstått hur det är bland unga idag, men jag tycker att det verkar som att både en del appar och social media i viss mån bidragit till att många hela tiden vill ha "det bästa" men är inte klok nog att veta när dom ska nöja sig...
Citera
2020-10-02, 21:59
  #692
Medlem
WhaleMales avatar
Tänkte bara säga att jag och "Silver.Swe." bråkade en del innan som vissa kanske såg, men vi PMade och är inte ovänner. Allt gott, slutet gott. Jag skulle uppmana alla att försöka diskutera mer med logik och mindre med ilksa (mig inkluderad). Jag ser mycket ilska här på flashback och det är inte bra för någon.
__________________
Senast redigerad av WhaleMale 2020-10-02 kl. 22:55.
Citera
2020-10-03, 20:34
  #693
Medlem
VAD HAR ETT SKRYNKLIGT GAMMALT RUSSIN SOM INTE LÄNGRE ÄR FERTIL, ATT ERBJUDA EN UNG MAN SOM ÄR PÅ VÄG MOT TOPPEN AV HANS UTSEENDE OCH PRESTATION???

Jävla idiot!


Citat:
Ursprungligen postat av Mumps
Och allt som skrivs på Flashback är 100% sant? 😄 Fast allvarligt, om jag var 50 och blev raggad på av en 20-30-åring skulle jag garanterat säga tack men nej tack. Vad har en snygg ung man att erbjuda en mogen kvinna mer än att han är just ung och snygg?
Citera
2020-10-03, 21:13
  #694
Medlem
Mumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
VAD HAR ETT SKRYNKLIGT GAMMALT RUSSIN SOM INTE LÄNGRE ÄR FERTIL, ATT ERBJUDA EN UNG MAN SOM ÄR PÅ VÄG MOT TOPPEN AV HANS UTSEENDE OCH PRESTATION???

Jävla idiot!
Men jösses! Andas. Tänk på blodtrycket.
Citera
2020-10-03, 21:24
  #695
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
VAD HAR ETT SKRYNKLIGT GAMMALT RUSSIN SOM INTE LÄNGRE ÄR FERTIL, ATT ERBJUDA EN UNG MAN SOM ÄR PÅ VÄG MOT TOPPEN AV HANS UTSEENDE OCH PRESTATION???

Jävla idiot!


Det beror nog på om du syftar på en relation eller bara sex?

Ifall det gäller enbart sex så finns det en del yngre män som gillar russin, just för att russin brukar vara söta och har hunnit mogna ordentligt. Och en del män uppskattar att fertiliteten gått ner en del, men att själva lusten ändå finns kvar i oförändrad styrka.

Men är det tänkt för en relation så ska det nog bra mycket mera till om det ska funka med en ung man och äldre kvinna, särskilt om mannen vill skaffa barn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback