2025-06-28, 21:00
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag började skriva typ: "+1" till inlägg nummer två i tråden och en beskrivning av hur jag minns kaffet i Turkiet som helt vedervärdigt, som det absolut värsta, och en beskrivning av hur jag nästan blev rörd till tårar när jag efter nästan en vecka med turkiskt "kaffe" vid en planlös stadsvandring fann en Starbucks, vilket kändes som att ha vandrat i en barbarisk öken i en vecka och funnit en oas av civilisation, och jag minns tydligt hur jag svepte två stora frappuchinos så jag fick en seriös koffeinöverdos och mådde skit i flera timmar. Men sen undrade jag om jag inte skrivit i tråden innan, och kollade och såg att jag 2020 hade utnämnt Lyxkaffe från Dollarstore som det värsta. Varför skrev jag inte turkkaffet den gången? Det var ju det värsta. Oh, well. Turkkaffe och Lyxkaffe får delad förstaplats då.
Nåt Ica basic billigt skräpkaffe. Smakade skit. Vet inte hur det smugglade sig in i huset eller om det bjöds någonstans.

Tur att man överlevde.
Citera
2025-06-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det är sant överallt utanför Sverige. Kaffet smakar skit.
Ska man dricka kaffe i USA så dricker man cappuccino med två eller tre espresso som grund. Det där andra blasket dom kallar kaffe är odrickbart.
Det är sant! Andra gången jag var där hittade jag Starbucks och drack espresso där.
Citera
2025-06-29, 04:07
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Nåt Ica basic billigt skräpkaffe. Smakade skit. Vet inte hur det smugglade sig in i huset eller om det bjöds någonstans.

Tur att man överlevde.
Yes, detta är fakta. ICA basic har ibland helt dugliga produkter vad gäller annat. T.ex. var deras shampoo tillräckligt bra.

Annat kaffe som nästan alltid är äckligt, är om man går in på ett typiskt arbetarfik eller tågstationsfik, och så har dom kaffe som stått på plattan i timmar. Är som man betalar för att bli förgiftad eller må illa.
Citera
2025-07-03, 09:55
Medlem
Sculleys avatar
Starbucks på OKQ8 följt av Starbucks på Scandlines
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in