2025-05-07, 16:13
Medlem
McCarthy01s avatar
Gevalias snabbkaffe, smakar tillochmed sämre än ICA Basics som ändå är drickbart när man är riktigt kaffetörstig. Gevalia är bra på bryggkaffe, men snabbkaffe kan de verkligen inte.
Citera
2025-05-07, 16:19
Medlem
Garanterat det i kaffemaskinen på jobbet. Spelar ingen roll vilket kaffe man häller i, smakar lika jävligt oavsett. Är en sjuhelvetes apparat
Citera
2025-05-10, 23:47
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Definitivt Ica basics kaffe. Jag drack det när vi var på besök hos en liten arbetsgivare som vi skulle hjälpa.

Smakade förjävligt. I princip kunde Ica torkat skitkorvar och malt ner dessa och man skulle inte märkt någon skillnad!
Tack för ett gott skratt!
bra reklam för ica...
Citera
2025-06-27, 14:31
Medlem
Gosifs avatar
Euroshopper på tidigt 00-tal. Smakade ingenting.
Citera
2025-06-27, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Euroshopper på tidigt 00-tal. Smakade ingenting.

Tänkte skriva exakt samma. Med undantaget för att jag tyckte det smakade mycket, och riktigt riktigt äckligt. Eller så var det för att man behövde ta så mycket för att det skulle smaka nåt.

Har även för mig att fanskapet inte löste upp sig ordentligt.
Citera
2025-06-27, 14:42
Pressbyrån på stockholms central vid bögringen i våras var överjävligt hemskt

Gamla bönor kan inte vara det som är felet, det är hög åtgång på kaffet, det måste vara apparaten som har gammalt guck liggande i sig eller är fan felinställd eller nåt. Ett jävla rån att ha betalat för det utan att kräva pengarna tillbaka.
Citera
2025-06-27, 15:38
Medlem
Västkustskts avatar
Instant frappe som sambon och jag blandade ihop i bilen en gång när vi var på semester i Grekland.

Fy fan.
Citera
2025-06-27, 18:37
Medlem
Vem0ths avatar
Asså jag smågillar robustakaffet man hittar i budgethörnan(X-tra, ICA basic, Eldorado), väldigt jordigt i smaken och gott att göra ful-latte på men inte dricka svart.

Vad jag absolut ogillar mer är EMV-kaffet från alla 3 kedjorna(ICA, Coop, Garant) eftersom rostningen smakar så annorlunda. Alla produceras även i Holland, förmodligen Europas sämsta rosteri som står för det kaffet.
Citera
2025-06-28, 00:40
Medlem
Alla som varit i USA vet hur illa kaffet smakar där! Det är ofta så svagt att man ser botten på koppen...
Citera
2025-06-28, 00:56
Medlem
anomaligns avatar
Jag började skriva typ: "+1" till inlägg nummer två i tråden och en beskrivning av hur jag minns kaffet i Turkiet som helt vedervärdigt, som det absolut värsta, och en beskrivning av hur jag nästan blev rörd till tårar när jag efter nästan en vecka med turkiskt "kaffe" vid en planlös stadsvandring fann en Starbucks, vilket kändes som att ha vandrat i en barbarisk öken i en vecka och funnit en oas av civilisation, och jag minns tydligt hur jag svepte två stora frappuchinos så jag fick en seriös koffeinöverdos och mådde skit i flera timmar. Men sen undrade jag om jag inte skrivit i tråden innan, och kollade och såg att jag 2020 hade utnämnt Lyxkaffe från Dollarstore som det värsta. Varför skrev jag inte turkkaffet den gången? Det var ju det värsta. Oh, well. Turkkaffe och Lyxkaffe får delad förstaplats då.
Citera
2025-06-28, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Alla som varit i USA vet hur illa kaffet smakar där! Det är ofta så svagt att man ser botten på koppen...
Det är sant överallt utanför Sverige. Kaffet smakar skit.
Ska man dricka kaffe i USA så dricker man cappuccino med två eller tre espresso som grund. Det där andra blasket dom kallar kaffe är odrickbart.
Citera
2025-06-28, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag började skriva typ: "+1" till inlägg nummer två i tråden och en beskrivning av hur jag minns kaffet i Turkiet som helt vedervärdigt, som det absolut värsta, och en beskrivning av hur jag nästan blev rörd till tårar när jag efter nästan en vecka med turkiskt "kaffe" vid en planlös stadsvandring fann en Starbucks, vilket kändes som att ha vandrat i en barbarisk öken i en vecka och funnit en oas av civilisation, och jag minns tydligt hur jag svepte två stora frappuchinos så jag fick en seriös koffeinöverdos och mådde skit i flera timmar. Men sen undrade jag om jag inte skrivit i tråden innan, och kollade och såg att jag 2020 hade utnämnt Lyxkaffe från Dollarstore som det värsta. Varför skrev jag inte turkkaffet den gången? Det var ju det värsta. Oh, well. Turkkaffe och Lyxkaffe får delad förstaplats då.
Starbuck är en verklig räddare utomlands dom har oftast dugligt kaffe. Det enda landet jag varit i som faktiskt toppar kaffet på dom flesta ställena är Italien, dom är förjäkla bra både på cappuccino och espresso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in