• 1
  • 2
2020-09-18, 17:50
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafaela
Tack för alla svar!

Gällande a-kassa. Jag tjänar betydligt mer än taket för a-kassan. Rekommenderar ni att jag tecknar inkomstförsäkring och eventuellt tilläggsförsäkring utöver a-kassan?

Så här långt tänker jag:
- hemförsäkring med drulle
- sjuk-och olycksfallsförsäkring
- a-kassa
Ja till inkomstförsäkring, kolla även vad olycksfall kostar samt inkomstförsäkring och jämför mot fackavgift om inkomstförsäkring ingår där, en fritidsolycksförsäkring ingår alltid i fackavgift. Sen kan även hemförsäkring ingå i en del förbund som ex kommunal. Så värt kolla upp så du inte betalar mer för inget extra alls.
Citera
2020-09-18, 20:52
Medlem
Vanlig hemförsäkring och a-kassa räcker gott. Resten tycker då inte jag är värt pengarna med tanke på staten också täcker upp vid olycks/sjukdomsfall via försäkringskassan.
Citera
2020-09-18, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Det har ingen betydelse. Lagen står alltid över vad som står i ett kontrakt.
Har du en länk till lagen? Nyfiken på hur sådant utformas.
Citera
2020-09-18, 21:21
Medlem
Har ts bil eller andra fordon förutsätter jag att försäkring tecknats för denna/dessa, men saknas fordon (mer än velociped) är det givetvis inte aktuellt.
Citera
2020-09-20, 02:38
Medlem
Hemförsäkring. Enda obligatoriska (om du inte har bil - då är det ju krav på en försäkring till).

Vanlig a-kassa om du har extremt låg lön. Har du rimligare lön är det mer en avvägning kring om du vill betala mer för en riktig inkomstförsäkring eller inte.
Citera
2020-09-28, 16:49
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Det har ingen betydelse. Lagen står alltid över vad som står i ett kontrakt.
Va?

Det står ingenstans i lagen att det är förbjudet av en hyresvärd att hyresgästen måste ha en hemförsäkring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in