2020-09-18, 11:54
Medlem
Jag har drabbats av den extremt obehagliga ovanan att spy av ångest sen ungefär ett år tillbaka. Det har eskalerat de senaste månaderna, och varje gång jag har ångest (innan sociala sammanhang) kan jag inte andas och det bildas saliv i munnen och sen spyr jag okontrollerat som ett djur på gatan ungefär hälften av gångerna. Det händer ibland innan jag ska på dejt och det är ju fruktansvärt äckligt, man kan ju säga att man inte känner sig jätteattraktiv efter det precis.

HUR ska jag sluta spy? Har nån här lyckats överkomma spyfasen?
Citera
2020-09-18, 12:04
Medlem
Har du provat KBT?
Ladda ner Mindler och skaffa dig en psykolog.
Citera
2020-09-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldmaiden
Har du provat KBT?
Ladda ner Mindler och skaffa dig en psykolog.

Ja jag håller på att fixa en psykolog på vårdcentralen men jag känner en misstro till psykologer, för alla människor jag någonsin träffat har bara talat illa om sina psykologupplevelser. Dessutom känns det lite som ett nederlag. Jag vill liksom inte känna mig psykiskt störd
Citera
2020-09-18, 12:13
Medlem
2late2saves avatar
Magkatarr?
Citera
2020-09-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2late2save
Magkatarr?
Lite svårt att avgöra om du är seriös men liksom vem fan har magkatarr i ett år?
Citera
2020-09-18, 12:36
Medlem
note-its avatar
Du tar dig själv på för stort allvar. Koncentrera dig på något annat så ska du se att det löser sig.
Citera
2020-09-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du tar dig själv på för stort allvar. Koncentrera dig på något annat så ska du se att det löser sig.
Vad betyder det? Menar du innan jag ska ut i sociala sammanhang (alltså när ångesten slår till), eller att jag överanalyserar mitt beteende?
Citera
2020-09-18, 12:44
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiking01
Vad betyder det? Menar du innan jag ska ut i sociala sammanhang (alltså när ångesten slår till), eller att jag överanalyserar mitt beteende?
Tvärtom, du ska inte analysera dig själv överhuvudtaget. Det får andra göra så kan du beställa in en bira till och bara ta det lugnt.
Citera
2020-09-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiking01
Ja jag håller på att fixa en psykolog på vårdcentralen men jag känner en misstro till psykologer, för alla människor jag någonsin träffat har bara talat illa om sina psykologupplevelser. Dessutom känns det lite som ett nederlag. Jag vill liksom inte känna mig psykiskt störd

Tycker det känns mer psykiskt stört att spy av ångest om du frågar mig. Vem har inte haft en psykolog eller gått i KBT i dagens samhälle?
Har bara gott att säga om upplevelsen. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in