Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-09-18, 17:40
  #25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Fast Trumps "patriotiska läroplan" kommer givetvis förneka det och dra mytiska paralleller till demokratin i Aten (utan att göra den relevanta klassindelningen av antika Aten)

Skiter jag i.

Så länge USA har en president som talar klarspråk och böjer sig inte inför media så är jag nöjd.
Tänk om Biden kunde vara så också? Då hade Trump fått en konkurrent.
Citera
2020-09-18, 17:43
  #26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har varit för att de har varit kvinnliga och/eller svarta det togs upp i den tråd som rör Den amerikanska problematiken inom skolväsendet och där framkom det att det är folk som även ansåg att lärandet av separationen mellan kyrka och stat var en "liberal komplott" för att hjärntvätta barnen, personer som bland annat togs bort var Helen Keller.

Helen Keller var inget annat än en borgare som ville ha sympatisörer igenom godhetsknark.
Blir så less på alla desa rika människor som ska leka profeter och goda, så länge dom gör vinst på det.

Kyrkan är bra i USA. Det är en sorts uppfostran. Annars måste man ersätta kyrkan med en ny psykokatrireform t.ex. låsa in folk som är lite snurriga i skallen.
Citera
2020-09-18, 18:27
  #27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Helen Keller var inget annat än en borgare som ville ha sympatisörer igenom godhetsknark.
Blir så less på alla desa rika människor som ska leka profeter och goda, så länge dom gör vinst på det.

Kyrkan är bra i USA. Det är en sorts uppfostran. Annars måste man ersätta kyrkan med en ny psykokatrireform t.ex. låsa in folk som är lite snurriga i skallen.

Att du gör dig dummare än vad du är bevisar du bara genom ditt svar.

Vill du att kyrka och stat ska vara densamma så kan du flytta till Ryssland, Saudiarabien, Iran eller Vatikanstaten.

Det finns en god anledning till varför dessa bör vara separata.
Citera
2020-09-18, 20:23
  #28
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Skiter jag i.

Så länge USA har en president som talar klarspråk och böjer sig inte inför media så är jag nöjd.
Tänk om Biden kunde vara så också? Då hade Trump fått en konkurrent.

Så då antar jag att du inte har problem med andra länder som talar klarspråk om söndrande element i sina samhällen? Som exempelvis Kina som har haft problem med söndring från Xianjing? Då är det ok att de får en patriotisk utbildning och lär sig hur bra Kina är?
Citera
2020-09-19, 07:09
  #29
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Trodde du att Trump skulle infria dina rasistdrömmar? Hur fick du den idén? Trump har aldrig varit vit-makt anhängare. Han har ju aldrig ens uttryckt sig rasistiskt.

Jag trodde faktiskt han skulle dra "One people, one country ONE LEADER" på hans acceptans tal.. faktiskt. Sen att högerextrema dödspatruller åkte runt och började sparka in dörrar i gryningsmorgonen var ju också en önskan..

Men man kan inte få allt!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback