2021-07-20, 13:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Hoppas de utnyttjar OS-tillfället och även knäböjer i t ex matsalen innan frukost - inför alla färgade atleter som kommet att vara där.
Det skulle uppskattas och kännas genuint.

Vad kan man mer göra när man står på knä? Är det lagom höjd för suga av någon. Men kanske inte i matsalen.
Citera
2021-07-20, 13:36
Avstängd
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nej.
Jag tror på att man måste förtjäna respekt för att få någon.

När vi har noll brott av svarta mot vita, då kan vi börja diskutera.

Tills dess är det bara ett meningslöst jippo.
Goddag yxskaft.
Tråkigt att du har fallit så djupt ner i det rasistiska djupet.
Citera
2021-07-20, 13:39
Avstängd
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tvivlar starkt på att de som har damfotbollsspelare som förebilder har en rasistisk attityd...
Knappast en enda av dem.
I den bästa av världar....
Om fler skulle få dem som förebilder kanske de skulle ändra attityd också.
Citera
2021-07-20, 13:42
Medlem
PK-befriads avatar
De knäböjer och ber för att judens medialögner ska hetsa de ultrarasistiska noggroiderna till att plundra, bränna ned och mörda vita människor ännu mer. Precis som det händer varje gång noggroider ska "resa sig".

De knäböjer för ren ondska.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Har svårt att bli upprörd över det hela, samtidigt tycker jag dessa manifestationer inte har så stor betydelse.

Jo de får mindre publik och om damfotboll inte bara lever av sponsring och rika klubbar som har råd att föra över pengar från herrarna så är tilltaget dåligt ekonomiskt, usel marknadsföring.
Citera
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Goddag yxskaft.
Tråkigt att du har fallit så djupt ner i det rasistiska djupet.
Nu förstår jag verkligen ingenting.
Citera
2021-07-20, 13:45
Avslutad
Citat:
På Text-TV sidan 479 hittar du alla lag.
Sverige spelar i samma grupp som USA, Australien och Nya Zeeland

Jag talar givetvis om vilka andra lag som uttryckt något om att knäböja.

Men föga förvånande att någon som du refererar till "text-TV".
Citera
2021-07-20, 13:45
Medlem
Citat:
Vita kan som förebilder visa hur man resonerar i olika frågor.
Detta ger också svar på dina andra svammelmeningar utan relevans.

Så du tycker att vita ska vara förebilder. För vilka då? Svarta, gula, röda? Är man en förebild ska man väl vara lite bättre än de som är tänkta att se upp till en. Följaktligen borde vita vara bättre än andra folkslag, vilket vore en djupt rasistisk tanke. Hur ska du ha det egentligen?
Citera
2021-07-20, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jo de får mindre publik och om damfotboll inte bara lever av sponsring och rika klubbar som har råd att föra över pengar från herrarna så är tilltaget dåligt ekonomiskt, usel marknadsföring.

Jag tror det är ytterst som idag går på damfotboll väljer att avstå från att gå på matcherna för detta. Tror inte heller det attraherar särskilt många nya besökare.
Citera
2021-07-20, 13:51
Avstängd
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Så du tycker att vita ska vara förebilder. För vilka då? Svarta, gula, röda? Är man en förebild ska man väl vara lite bättre än de som är tänkta att se upp till en. Följaktligen borde vita vara bättre än andra folkslag, vilket vore en djupt rasistisk tanke. Hur ska du ha det egentligen?
Du är helt borta. Vita är förebilder. Kan du inte läsa vad jag skriver?
Genom vårt sätt att visa vad vi tycker kan vi få andra att resonera på samma sätt. Det arbetet måste börja någonstans oavsett vad politiker säger och lovar i sina tal.
Citera
2021-07-20, 13:52
Medlem
omkretss avatar
Jag gissar att afroamerikaner bryr sig fint lite om stödet från det svenska damlandslaget men USA’s landslag kanske uppskattar gesten. I övrigt ett nästintill helt ariskt landslag.
Citera
2021-07-20, 13:54
Medlem
Damfotboll är ändå bara som att titta på förvuxna knattar som sparkar runt bollen lite mest på måfå. Vad det anbelangar mig hade de gärna kunnat spela sjumannafotboll i stället - inte för att jag hade tittat då heller, men de hade tagit upp mindre plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in