Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Det blir ju lite märkligt när det ska vara fritt från politiska och ideologiska inslag, men bara ibland. Dock inte första gången som det passerar, och även då har temat varit detsamma. Då var det ”blackpower”-tecken och dylikt vad jag kan minnas. Själv tycker jag att det inte ska spela någon roll vad syftet bakom är, det ska ju inte förekomma. Tanken är ju att idrotten ska vara en fristad, en paus från att ständigt bli påmind om politik, och andra vardagliga tråkigheter. Det ska vara glädje och underhållning.
Jag skulle inte anställa dig i min fruktaffär. Du klarar inte av att se skillnad på äpplen och päron.
Blackpower-tecken var förbjudet på sin tid och även nu.
Som det står i TS som du lyckades skita i att läsa så har olympiska kommitten öppnat upp för att den här typen av "ceremonier" är godkända och det är inte märkligt då den ligger klart i linje med olympiska spelens syfte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
När det gäller BLM och bör fler kolla upp vad det är för organisation innan man okritiskt accepterarar detta ofog bara för att man tycker det ser gulligt ut att ta ett knä för en neger. Propagandan är total.
Det är skrattretande att du går direkt in i diskussionen, utan att läsa TS, och gör bort dig fullständigt genom att dra upp BLM. Detta har inget som helst med BLM att göra utan är ett sätt att ta ställning mot rasismen. Läs TS innan du börjar diskutera nästa gång. Ditt inlägg är så jävla onödigt och okunnigt.