2006-05-11, 09:13
Medlem
Hej.
Jag använder Thunderbird som epost-prog, men har två problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

1: Inkommande post hamnar inte nödvändigtvis i kronologisk ordning utan lite
varstans. Lite jobbigt om man har mycket post. Jag vill ha senast inkomna epost överst i inkorgen. Nån som vet hur?

2: Om jag svarar på någons mejl, dvs returnerar ett svar i någon annans mejl, så hamnar mitt svar nederst och inte överst i mejlet. Detta har ibland inneburit att den som fått mitt svar inte ens lagt märke till att jag svarat, utan trott att jag endast returnerat hans eget mejl. Någon som har en lösning?

Har inte hittat någon hjälp i Thunderbird eller deras hjälp på nätet.
Citera
2006-05-11, 09:32
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trym
Hej.
Jag använder Thunderbird som epost-prog, men har två problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

1: Inkommande post hamnar inte nödvändigtvis i kronologisk ordning utan lite
varstans. Lite jobbigt om man har mycket post. Jag vill ha senast inkomna epost överst i inkorgen. Nån som vet hur?

2: Om jag svarar på någons mejl, dvs returnerar ett svar i någon annans mejl, så hamnar mitt svar nederst och inte överst i mejlet. Detta har ibland inneburit att den som fått mitt svar inte ens lagt märke till att jag svarat, utan trott att jag endast returnerat hans eget mejl. Någon som har en lösning?

Har inte hittat någon hjälp i Thunderbird eller deras hjälp på nätet.

För att lösa problem 2 så gå in på kontoinställningar/ skriva & adressera/ ändra till makören ovanför citerad text.
Citera
2006-05-11, 09:38
Medlem
Explores avatar
#1 Klicka på kolumnrubriken datum så sorteras de efter det, ett klick till och de sorteras i omvänd ordning. Det går även att sortera efter de andra kolumnrubrikerna, just nu kanske den är inställd på avsändare eller ämne.
Citera
2006-05-11, 09:44
Medlem
Tack för svaren sten.b och Explore.

Löjligt enkelt när man vet hur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in