• 1
  • 2
2020-09-19, 02:22
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
alla försöker få andra att jobba gratis

Mycket intressant att det första som står i din länk är följande:

Citat:
Formuleringen "avancerad statist" kommer, från och med idag (2016-03-09), INTE tillåtas i några annonser i gruppen. Detta för att formuleringen inte existerar när man söker skådespelare.
Annonser om statister kommer inte heller tillåtas. Det finns egna grupper för detta.
Vad det gäller löner där det erbjuds 999 SEK är detta okej så länge produktionsbolaget INTE är anslutet till Teaterförbundet. Detta gäller i första hand skolproduktioner och privata satsningar. Är bolaget anslutet gäller avtalade löneregler.
Produktioner utan budget får söka skådespelare, med det ska tydligt framgå att man inte kan erbjuda betalning. Det är upp till skådespelaren om han eller hon vill medverka.
Detta är ingen lagtext, detta är vad jag kommit fram till genom samtal med Teaterförbundet samt erfarna skådespelare här i gruppen.
/Admin

Det är sjukt att vi i Sverige har så konstig inställning till filmproduktion att så mycket som ska genomföras inte ens har en budget.
Citera
2020-09-19, 02:29
Medlem
Monkeyspanks avatar
Kabeldragare, ljussättare och liknande är en bra början.
Jag var faktiskt med som kabeltattare i den numera svenska klassikern och kultfilmen "Kärleksön" om jag inte knarkat så mycket hade det kanske kunnat lett till mer seriösa uppdrag, vem vet?
Citera
2020-09-19, 02:33
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Kabeldragare, ljussättare och liknande är en bra början.
Jag var faktiskt med som kabeltattare i den numera svenska klassikern och kultfilmen "Kärleksön" om jag inte knarkat så mycket hade det kanske kunnat lett till mer seriösa uppdrag, vem vet?

Det var dock inte drogerna som fick dig att lägga en kabel på golvet.
Citera
2020-09-19, 02:39
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Det var dock inte drogerna som fick dig att lägga en kabel på golvet.
Jo det var det. Jag brukade även smygrunka så fort jag fick tillfälle. Brudarna var ju inte precis blyga av sig. Lite privat scat räknade jag som löneförmån.
Citera
2020-09-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Det är sjukt att vi i Sverige har så konstig inställning till filmproduktion att så mycket som ska genomföras inte ens har en budget.

Den inställningen är sprungen ur den bistra verkligheten, det finns inga pengar i svensk film. Jag tycker inte heller om gratisarbete men finns inte pengarna så finns de inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in