Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-17, 11:58
Medlem
Hej!
Precis börjat kbt pga av svåra tvångsproblem. Tyvärr har mitt tvång lett till svår utmattning. Jag står för närvarande på anafranil. Äter en 75mg debot +en 25mg på morgonen. Anafranil är nog den mest effektivaste jag haft mot tvång. Problemet är dock att vissa biverkningar triggar mina tvång då jag fått en sjuhelvetes hunger. Kan gå och äta i sömnen. Bröd, matlådor, fil, yogurt etc kan jag jag inte ha hemma. Har nog gått upp 10 kg sedan jag började med anafranil och är livrädd att gå upp mer. Har därför utvecklat en hel del tvångsbeetenden, för att vikten inte ska eskalera ännu mer.

jag har genomgått kbt innan med tveksamt resultat. Vill ändå testa igen för det är väl min sista chans. Jag var idag nu på mitt andra samtal och vi gick igenom en del frågor. Sedan sa han något jag blev helt paff av. Han menade på att jag ska öka mitt kaloriintag för att det skulle ge mig ångest. jag vet att principen med kbt är att utsätta sig för ångest, men nu snackar vi ju inte om ett lågt kaloriöverskott utan menade att jag ska dra i mig sju pizzor på en vecka. Jag tänker va fan är detta? jag redan fått jäkligt högt blodtryck pga att jag är så stressad av min viktökning. Är det verkligen rätt att behandla tvånget genom att börja överäta?
Någon som har gått igenom kbt med liknade tvång ? i så fall hur gjorde ni?

Tack för svar på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in