Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Det blev Falksalt senast. Jag tror att det är salt. Det smakar som salt ivf. Brukar ta det billigaste och 1 kg förpackning. Kan det ha kostat 8 kr eller något sådant?
Har alltid undrat varför folk köper salt som kostar flera hundra kr kg?
Efter att ha kollat länken som brunoDjungel postade kan jag bara konstatera att jag är en av dessa som låtit sig blåsas av butiken och betalat i alla fall bortåt 70-80 kr/kg för salt! Har köpt den minsta storleken hela tiden, vilken kostar nästan lika mycket som 1 kg totalt sett.
Hade knappt ens kostnadsfrågan i åtanke när jag startade tråden, men bra att den tagits upp. Så jag kunnat komma till insikt om detta öppna sår i min ekonomi. Nu är frågan om jag utöver att bara köpa salt igen kanske skulle investera i ett riktigt saltkar också? Då kan jag fylla på i det från en större förpackning som inte är så dyr. Då spar jag ju t.o.m. pengar samtidigt som jag får den lyxiga restaurangkänslan när jag slipper den lite taffliga plastburken till saltkar. Det är nog fan så det är värt den extra mödan samt risken att man inte hinner göra slut på allt innan det eventuellt börjar klumpa sig. Men förmodligen är det ingen fara, bara det står torrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EastClintfood
En del tycker det är fränt med något udda och betalar därefter.

Nu ska vi inte vara sån!