• 1
  • 2
2020-09-16, 09:11
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Mnga har tjatat lnge om att Trump r sionist och en "Israel-firster".

Jag har inte riktigt kpt det snacket utan har trott att Trump nd r ett MAGA-fenomen i frsta hand. ven om jag sklart noterat hur han fjskar fr Bibi och att han gr mycket som ligger i Israels intressen, exempelvis fyttandet av ambassaden till Israel.

Men nu r det allts ppet och officiellt! Trump deklarerar kort innan valet att USA's gare r Israel med Bibi i spetsen.

T.o.m Q-folket stter i halsen nu nr det slutligen blir uppenbart vilken trojansk hst Trump har varit. Inte ens anhngarna av Qanon drar 4D/5D-chess kortet lngre.

I klippet lmnar Trump ver nyckeln i guld till Bibi, den nyckel som symboliserar Israels fulla tillgng till vita huset, statsmakten och det amerikanska folket.

garbytet skedde mjligtvis tidigare, men det har inte varit officiellt, frrn nu. De frenta staterna r numera United States of Israel.

Klipp:
https://m.youtube.com/watch?v=Hk6OHHqwxJw

Att diskutera: Vad betyder detta p sikt? Vad kommer Israel gra med USA? Kommer de vara en skyddsngel som mjliggr en terfdelse och blomstring fr landet. Eller kommer de kanske vilja suga ut och utnyttja landet fr strsta mjliga kortsiktiga vinning?

Vad fr detta fr konsekvenser fr Ryssland, China och Belt-&-Road" tror ni? Kommer de frska flytta fram sina positioner nu nr USA officiellt deklarerar att de inte r sjlvstndiga lngre, utan istllet en puppet state under Bibis/Israels ledning.

Detta var den strsta politiska chocken fr mig p flera r. Och d fljer jag politik mnga timmar dagligen, i synnerhet amerikansk politik. Hur reagerade ni p klippet?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-16 kl. 09:31.
Citera
2020-09-16, 09:27
Medlem
Aigiss avatar
Frgan r vl vad Israel ska ge Trump i julklapp nu. Hur matchar man en sn present liksom? Mste vl bli nn slags upplevelse tnker jag, inte ngot materiellt.
Citera
2020-09-16, 09:29
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Mnga har tjatat lnge om att Trump r sionist och en "Israel-firster".

Jag har inte riktigt kpt det snacket utan har trott att Trump nd r ett MAGA-fenomen i frsta hand. ven om jag sklart noterat hur han fjskar fr Bibi och att han gr mycket som ligger i Israels intressen, exempelvis lyttandet av ambassaden till Israel.

Men nu r det allts ppet och officiellt! Trump deklarerar kort innan valet att USA's gare r Israel med Bibi i spetsen.

T.o.m Q-folket stter i halsen nu nr det slutligen blir uppenbart vilken trojansk hst Trump har varit. Inte ens anhngarna av Qanon drar 4D/5D-chess kortet lngre.

I klippet lmnar Trump ver nyckeln i guld till Bibi, den nyckel som symboliserar Israels fulla tillgng till vita huset, statsmakten och det amerikanska folket.

garbytet skedde mjligtvis tidigare, men det har inte varit officiellt, frrn nu. De frenta staterna r numera United States of Israel.

Klipp:
https://m.youtube.com/watch?v=Hk6OHHqwxJw

Att diskutera: Vad betyder detta p sikt? Vad kommer Israel gra med USA? Kommer de vara en skyddsngel som mjliggr en terfdelse och blomstring fr landet. Eller kommer de kanske vilja suga ut och utnyttja landet fr strsta mjliga kortsiktiga vinning?

Vad fr detta fr konsekvenser fr Ryssland, China och Belt-&-Road" tror ni? Kommer de frska flytta fram sina positioner nu nr USA officiellt deklarerar att de inte r sjlvstndiga lngre, utan istllet puppets under Bibis Israel.

Detta var den strsta politiska chocken fr mig p flera r. Och d fljer jag politik mnga timmar dagligen, i synnerhet amerikansk politik. Hur reagerade ni p klippet?

Tror inte det kommer betyda skit. Men dylik symbolisk handling med "nyckeln" till USA gr det vl patetiskt. Svrt att tro det gr stick i stv med hans beundrarskara dr vldigt mnga har klart andra ider om vad man skall gra med Israel och deras kompisar.

Vore vl inte fel p ett stt om idioterna dr borta kan hlla fred. andra sidan r det normalt ingen som behver bry sig.
Skall vi tro p att gengvan r att handla amerikanska vapen utav bara helvete. Han pratar ju om vilken stark vapenmakt Israel r.
Skulle vara vldigt konstigt eftersom han skapat fred. Och s kommer ett Trump-Tower resa sig ur knen.

Tiden fr utvisa. Tror inte det blir ngon frndring inte. Om ett halvr/r r man tillbaka igen med gnabb och brk.
Citera
2020-09-16, 09:49
Medlem
borrizs avatar
Glm inte att det r valr och alla (sittande presidenter som kandidater) mste hlla sig vl med den judiska lobbyn.
Citera
2020-09-16, 09:56
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Glm inte att det r valr och alla (sittande presidenter som kandidater) mste hlla sig vl med den judiska lobbyn.

Trump fjskar fr Israel , Lfven fjskar fr svartingarna och gamlingarna med floskler.
Som sagt s r det val och efter det r allt som vanligt igen. Trump blir smutskastad i 4 r av
den "korrekta" vnsterpbeln.
Citera
2020-09-16, 10:01
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Trump fjskar fr Israel , Lfven fjskar fr svartingarna och gamlingarna med floskler.
Som sagt s r det val och efter det r allt som vanligt igen. Trump blir smutskastad i 4 r av
den "korrekta" vnsterpbeln.
Trump fjskar vljarna i 'bibelbltet' och den judiska lobbyn, genom att klia Israel bakom rat.
Egentligen skiter "the Donald" i Israel, utan han ser detta som ett stt att bli tervald (ett fredpris att stta p spiselhyllan skulle iofs inte vara fel))
Citera
2020-09-16, 10:04
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Trump fjskar vljarna i 'bibelbltet' och den judiska lobbyn, genom att klia Israel bakom rat.
Egentligen skiter "the Donald" i Israel, utan han ser detta som ett stt att bli tervald (ett fredpris att stta p spiselhyllan skulle iofs inte vara fel))

Jo men absolut .. Spel fr galleriet i vanlig ordning nr det gller politik. Se bara hr i Sverige som ett
exempel dr sossarna lovar guld och grna skogar och sen blir omvalda (valfusk mmm) och sen hnder inte ett skit.
Citera
2020-09-16, 11:12
Medlem
Franke88s avatar
Att Trump r zionist var ju sjlvklart redan 2016 efter att han bombade Assad. Det r svrsonen Jared Kushner som verkligen styr och stller dr.
Citera
2020-09-16, 11:15
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Att Trump r zionist var ju sjlvklart redan 2016 efter att han bombade Assad. Det r svrsonen Jared Kushner som verkligen styr och stller dr.

Ja, du har nog rtt! Vad tnkte du om klippet jag bifogade, sg du det?
Citera
2020-09-16, 11:19
Medlem
Iradeorums avatar
Illaluktande och osmakligt vrre men det r en symbolisk handling. Val snart och d ska det fjskas hit och dit.
Citera
2020-09-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Illaluktande och osmakligt vrre men det r en symbolisk handling. Val snart och d ska det fjskas hit och dit.

Att han inte hjlper Assange, r nnu vidrigare symbolik enligt mig. I en nskedrm dmer man Bush fr 911 och alla ljliga krig som fljde. Helst en officiell hngning i t ex Afganistan. Drefter skickar man hem alla flyktingar, men tillbaka till verkligheten...

Finns inget vettigt alternativ till Trump just nu. Det mste man inse.
Citera
2020-09-17, 15:38
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att han inte hjlper Assange, r nnu vidrigare symbolik enligt mig. I en nskedrm dmer man Bush fr 911 och alla ljliga krig som fljde. Helst en officiell hngning i t ex Afganistan. Drefter skickar man hem alla flyktingar, men tillbaka till verkligheten...

Finns inget vettigt alternativ till Trump just nu. Det mste man inse.

Politik r tyvrr ett smutsigt spel. Med Assange hamnade Trump i en situation dr han inte kunde hjlpa honom till fljd av ryssankan. Fr Trump nu 4 r till s mste han drnera trsket p allvar. Det r det viktigaste politiska arv han kan lmna efter sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in