• 1
  • 2
2020-09-16, 06:30
Medlem
Sockss avatar
https://m.facebook.com/groups/441921...&__tn__=%2As-R

Polisen behöver veta vem mamman är, så kontakta dem om ni vet hennes namn.
Citera
2020-09-16, 07:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks

Enligt inlägget du länkar finns det ju både polisanmälningar samt utredning hos socialtjänsten - så varför skulle polisen behöva hennes namn igen?
Citera
2020-09-16, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Enligt inlägget du länkar finns det ju både polisanmälningar samt utredning hos socialtjänsten - så varför skulle polisen behöva hennes namn igen?
För att det ryckte så mycket i kuken på TS när han läste en hysterisk och något kryptisk rubrik på Facebook, så att han inte hann läsa igenom ämnet, utan valde att starta en tråd om det här istället...
Citera
2020-09-16, 09:19
Medlem
Mycket bra häng ut apan här.

Nån som har filmen så man kan få igång lite spridning utav den?
Citera
2020-09-16, 09:20
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Säkert skitsnack, personen skriver att dom "INTE kommer ge ut mer information om detta pga GDPR".
Bryr man sig verkligen mer om en ny skitlag som GDPR än om ett litet barns välmående, som verkar bli strypt och slagen av mamman?
Nej, det tror jag inte.

Men vill dom inte ge ut mer information om detta på grund av den löjligt nya skitlagen "GDPR" så visar det mig att dom nog inte har allt för starka bevis, för hade dom haft mer bevis så hade dom gjort allting i sin makt för att rädda barnet, oavsett GDPR eller inte.
Skit i bevisen till och med, är dom så säkra på att det här har hänt så hade dom som vanligt funtade människor SKITIT i GDPR-lagen om det betyder att dom kan rädda ett barn från att bli misshandlat.
Men här är tydligen GDPR-lagen mycket viktigare än barnets välmående, vilket gör att min radar tjuter för fulla muggar att detta är rent skitsnack. Är dom säkra på att det har hänt så skit för fan i GDPR. Men det väljer man att inte göra.
Senast redigerad av Sainsburys 2020-09-16 kl. 09:22.
Citera
2020-09-16, 09:24
Medlem
Socialtjänsten är redan inkopplad och utreder. I inlägget på Facebook påstås det att en namninsamling skulle påverka utredningen i en av författaren önskad riktning.

Jag är skeptisk.
Citera
2020-09-17, 18:07
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Socialtjänsten är redan inkopplad och utreder. I inlägget på Facebook påstås det att en namninsamling skulle påverka utredningen i en av författaren önskad riktning.

Jag är skeptisk.

De har redan utrett så vitt jag vet, jag har inte följt fallet så noga. Det som jag vet har hänt är att socialtjänsten låtit mamman och barnet bo på ett boende dör de kollat om mamman kunnat ta hand om barnet.

Inte ens en idiot skulle på ett sådant ställe misshandla sitt barn så den utredningen ger jag inte mycket för.

Därav att jag skrev denna tråd, om polisen får fram ett namn så kan de utreda fallet som misshandel. Så vitt jag vet, som sagt, jag har inte följt fallet.
Citera
2020-09-17, 18:08
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
För att det ryckte så mycket i kuken på TS när han läste en hysterisk och något kryptisk rubrik på Facebook, så att han inte hann läsa igenom ämnet, utan valde att starta en tråd om det här istället...

Jag har ingen kuk.
Citera
2020-09-17, 18:17
Bannlyst
Citat:
Jag har ingen kuk.
Därför du är på så dåligt humör?
Citera
2020-09-17, 18:19
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Jag är skeptisk.

Det kanske får politikerna att agera (inte troligt dock..) genom att de uppmärksammas på socialtjänstens i Borlänge inkompetens.

Jag såg en kort bit av filmen, mamman biter barnet, tar stryptag etc. Men ändå anser de att hon kan ta hand om barnet. Ett av skälen som angavs var att mamman tog på barnet regnkläder när det regnade.

Personligen anser jag att en mamma som spelar in en sådan film omedelbart ska fråntas barnet. Men det är väl i Borlänge som på de flesta andra håll, brist på familjehem samt att de som arbetar med detta har den felaktiga uppfattningen att barnets biologiska föräldrar alltid är att föredra.
Citera
2020-09-17, 18:19
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Därför du är på så dåligt humör?

Jag är på ganska gott humör faktiskt.
Citera
2020-09-17, 18:21
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Nu har jag som sagt inte följt detta, men som jag förstår det finns anmälningar gjorda och filmen är (antar jag) inlämnad, men den/de som anmält vet inte namnet på mamman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in